chceauto.pl
x
Nowe BMW 1. Napęd na przód i 3 cylindry

Nowe BMW 1. Napęd na przód i 3 cylindry

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2019-05-27
BMW zaprezentowało właśnie pierwszą w historii przednionapędową serię 1. Auto trafić ma do salonów już we wrześniu!

Nowe BMW 1. Napęd na przód i 3 cylindry
Samochód jest krótszy i szerszy niż do tej pory. Auto dostępne będzie wyłącznie jako pięciodrzwiowy hatchback o długości 4319 mm (-5 mm w stosunku do poprzednika). O 34 mm zwiększyła się szerokość nadwozia (obecnie 1799 mm), samochód jest również o 13 mm wyższy (1434 mm). Zaskoczeniem może być krótszy niż do tej pory rozstaw osi. Producent obiecuje jednak zauważalnie przestronniejsze niż w obecnej generacji wnętrze. Przestrzenniej ma być m.in. nad głowami pasażerów, na wysokości łokci czy kolan.

Nowe BMW 1. Napęd na przód i 3 cylindry
O 20 l – do 380 l – zwiększyła się pojemność bagażnika. Złożenie oparć tylnej kanapy skutkuje powiększeniem kufra do 1200 l.
Do wyboru będą cztery linie stylizacyjne. Powyżej podstawowego o nazwie Advantage znajduje się Luxury Line. Poznamy go po elementach zewnętrznych w satynowanym aluminium i tapicerce ze skóry Dakota. Dalej są: Sport Line oraz M Sport. Pierwszy to m.in.: akcenty w kolorze czarnym, błyszczące ramkami szyb BMW Individual Shadowline i fotele sportowe. Drugi wyróżnia się akcentami w satynowanym aluminium, pasem przednim ze specjalnie ukształtowanymi wlotami powietrza oraz pasem tylnym BMW M w błyszczącym kolorze czarnym.

Nowe BMW 1. Napęd na przód i 3 cylindry
W standardzie europejscy klienci otrzymają np.: system ostrzegania przed kolizją z poprzedzającym pojazdem i pieszymi (z miejską funkcją hamowania ostrzegającą również przez rowerzystami) oraz działające przy prędkościach od 70 do 210 km/h ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu (z aktywną korektą toru jazdy).

W droższych wersjach – wzorem Mercedesa - multimedia obsługiwać można głosowo (”Hej BMW”). Inteligentny asystent osobisty uczy się procesów, preferowanych ustawień i nawyków kierowcy i może je potem wykorzystywać w odpowiednim kontekście lub może pełnić funkcję partnera do rozmów.

Nowe BMW 1. Napęd na przód i 3 cylindry
Do wyboru są 3 i 4-cylindrowe silniki o mocach od 116 KM (116d) do 306 KM (BMW M135i xDrive). BMW 116d, BMW 118d oraz BMW 118i wyposażone są standardowo w sześciostopniową manualną skrzynię biegów. Nowością jest siedmiobiegowa, dwusprzęgłowa, przekładnia Steptronic dostępna jako opcja w BMW 116d oraz BMW 118i. Ośmiostopniowa przekładnia Steptronic dostępną jest opcjonalnie w 118d i standardowo w BMW 120d xDrive, oraz w topowym BMW M135i xDrive. Ten ostatni przyspiesza do 100 km/h w 4,8 s i osiąga 250 km/h. Auto oferowane jest wyłącznie z systemem napędu 4x4 xDrive.

Nowe BMW 1. Napęd na przód i 3 cylindry
Nowa seria 1 standardowo wykorzystywać będzie do kontrolowania trakcji technologię ABR. Reakcja na poślizg odbywa się tu bezpośrednio w sterowniku silnika, a nie w jednostce sterującej DSC. Dzięki temu informacje są przesyłane trzykrotnie szybciej, a reakcja jest odczuwana przez kierowcę jako nawet dziesięciokrotnie szybsza. System wspierać będzie standardowy układ BMW Performance Control (rozkład momentu żyroskopowego), który zwiększa zwinność auta, dzięki precyzyjnej ingerencji hamulców na kołach po wewnętrznej stronie zakrętu. Dzięki niemu kierowca może odnieść wrażenie jazdy tylnonapędówką...



Nowe BMW 1. Napęd na przód i 3 cylindry - GALERIA ZDJĘĆ

Nowe BMW 1. Napęd na przód i 3 cylindryNowe BMW 1. Napęd na przód i 3 cylindryNowe BMW 1. Napęd na przód i 3 cylindryNowe BMW 1. Napęd na przód i 3 cylindryNowe BMW 1. Napęd na przód i 3 cylindryNowe BMW 1. Napęd na przód i 3 cylindryNowe BMW 1. Napęd na przód i 3 cylindryNowe BMW 1. Napęd na przód i 3 cylindry

Zobacz także

BMW M135i po modernizacji

BMW M135i po modernizacji 2021-10-21

Najmocniejszą obecnie wersją BMW serii 1 jest M135i xDrive. Niemieccy inżynierowi poddali ten model nie wielkim poprawkom technicznym.BMW M135i xDrive napędzane jest czterocylindrowym silnikiem 2.0 o mocy 306 KM. To nieco mniej niż w poprzedniej...
BMW 128ti. Tuż poniżej "M"

BMW 128ti. Tuż poniżej "M" 2020-10-07

Producent z Monachium zaprezentował swoją przednionapędową odpowiedź na nowego Volkswagena Golfa GTI - BMW 128ti. Samochód otrzymał przestylizowane zderzaki i poszerzenia progów. W obu przypadkach w oczy rzucają się czerwone listwy dekoracyjne,...
BMW 128ti. Prawie jak "M"

BMW 128ti. Prawie jak "M" 2020-09-21

BMW przygotowuje się do premiery modelu 128ti. Ten usportowiony model przechodzi ostatnie testy na torze i w okolicach toru Nurburgring, na pagórkowatych drogach regionu Eifel. Inżynierowie szczególną uwagę poświęcają dynamicznym właściwościom...
Car of the Year 2020. Finaliści

Car of the Year 2020. Finaliści 2019-11-27

Jury plebiscytu Car of the Year 2020 ogłosiło listę siedmiu finalistów. O tytuł Samochodu Roku zawalczą: BMW serii 1, Ford Puma, Peugeot 208, Porsche Taycan, Renault Clio, Tesla Model 3 i Toyota Corolla.Przypomnijmy, że ostatni tytuł zdobyło auto...
Cztery auta w Euro NCAP. Tylko dwa na piątkę!

Cztery auta w Euro NCAP. Tylko dwa na piątkę! 2019-10-10

Euro NCAP podzieliło się wynikami kolejnych testów zderzeniowych. Tym razem z serią przeprowadzonych w kontrolowanych warunkach zderzeń zmierzyły się nowe BMW 1 i 3, Peugeot 208 oraz – odświeżony jeszcze w zeszłym roku – Jeep Cherokee....
BMW serii 1 III generacji z przednim napędem!

BMW serii 1 III generacji z przednim napędem! 2019-03-27

BMW przygotowuje się do wprowadzenia na rynek trzeciej generacji serii 1. Zamaskowane samochody przechodzą obecnie intensywne testy na torze testowym w Miramas w południowej Francji.Jaka będzie trzecia generacja serii 1? Przede wszystkim, w...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS