chceauto.pl
x
BMW serii 1 nowej generacji

BMW serii 1 nowej generacji

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2024-06-08

Zaledwie 5 lat po premierze obecnej generacji BMW serii 1 (F40) zaprezentowano model typoszeregu F70. 5 lat to mało jeśli chodzi o nową generację, ale dużo - jeśli chodzi o modernizację (lifting). W tym przypadku 5 lat nie jest jednak przypadkiem. Nowy model oparto bowiem na poprzedniku, ale zmiany są tak dogłębne, że de facto mamy do czynienia jednak z nową generacją.

  1. BMW 1. Nadwozie
  2. BMW 1. Wnętrze
  3. BMW 1. Silniki
  4. BMW 1. Cena i rynkowa premiera

BMW 1. Nadwozie

Nowe BMW 1 i to, które dziś znajduje się w salonach mają tę samą płytę podłogową, szerokość (180 cm) i rozstaw osi (267 cm). Zwiększyła się jednak o 4,2 cm długość nadwozia (436 cm) i wysokość (146 cm; +2.5 cm). Bez zmian pozostała pojemność bagażnika, która wynosi 380 litrów. Uwaga na wersje z napędem mikrohybrydowym - mają one mniejszy bagażnik o pojemności 300 litrów.
BMW 120
BMW 120
Stylizacyjnie nowy model oparto na poprzedniku, jednak nie brak detali, dzięki którym nowe BMW 1 nawiązuje do innych nowych modeli niemieckiej marki (X1 czy X2). Uwagę zwraca przede wszystkim przód z szerokim, ale nie przesadzonym grillem i nowymi światłami (seryjnie ledowymi) o podwójnych paskach świateł dziennych.
BMW 120
BMW 120

BMW 1. Wnętrze

Całkowicie nowe jest wnętrze BMW 1, które nie zostało przeniesione z żadnego innego kompaktowego modelu BMW. Stylizacja jest ascetyczna, kokpit zdominowany jest przez dwa umieszczone na jednej wysokości ekrany - 10,25-calowy cyfrowych zegarów i 10,7-calowy dotykowy, systemu infotainment. Niestety, w kabinie nie znajdziemy już fizycznego panelu sterowania klimatyzacją.

Oczywiście, podobnie jak w innych mniejszych modelach, nie ma pokrętła iDrive.
BMW 120
BMW 120

BMW 1. Silniki

Zmiany zaszły również w zakresie napędu. Najważniejszą zmianą jest całkowita rezygnacja z manualnych skrzyń biegów. Nowe BMW 1, niezależnie od jednostki napędowej, będzie wyposażone w siedmiostopniową przekładnię dwusprzęgłową Steptronic.

Wybór jednostek napędowych również nie jest zbyt szeroki. BMW 1 będzie oferowane wersjach 118d, 120d, 120 i M135. Jak widać, z oznaczeń wersji benzynowych zniknęła litera i, która będzie zarezerwowana dla samochodów elektrycznych.
BMW M135
BMW M135
Mamy więc do dyspozycji dwie wersje wysokoprężne: 118d to auto z dieslem 2.0 o mocy 150 KM, a 120d - również dwulitrowym dieslem, ale o mocy 163 KM (zauważalnie mnie niż wcześniejsze 190 KM). Całkowitą nowością jest BMW 120, które jest napędzane przez trzycylindrowy silnik turbo o mocy 170 KM. Wersje 120 i 120d posiadają instalację miękkiej hybrydy 48V.

Topową odmianę stanowi BMW M135 xDrive. Takie auto jest napędzane przez dwulitrowy silnik o mocy 300 KM i maksymalnym momencie 400 Nm (spadek o 50 Nm), co pozwala na rozpędzanie się do 100 km/h w 4,9 s. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 250 km/h.
BMW M135
BMW M135

BMW 1. Cena i rynkowa premiera

Ceny nowego BMW serii 1 zaczynają się od 127 tys. zł. Pierwsze samochody trafią do salonów jesienią 2024 roku.

BMW serii 1 nowej generacji - GALERIA ZDJĘĆ

BMW serii 1 nowej generacjiBMW serii 1 nowej generacjiBMW serii 1 nowej generacjiBMW serii 1 nowej generacjiBMW serii 1 nowej generacjiBMW serii 1 nowej generacjiBMW serii 1 nowej generacjiBMW serii 1 nowej generacji

Zobacz także

BMW M135i po modernizacji

BMW M135i po modernizacji 2021-10-21

Najmocniejszą obecnie wersją BMW serii 1 jest M135i xDrive. Niemieccy inżynierowi poddali ten model nie wielkim poprawkom technicznym.BMW M135i xDrive napędzane jest czterocylindrowym silnikiem 2.0 o mocy 306 KM. To nieco mniej niż w poprzedniej...
BMW 128ti. Tuż poniżej "M"

BMW 128ti. Tuż poniżej "M" 2020-10-07

Producent z Monachium zaprezentował swoją przednionapędową odpowiedź na nowego Volkswagena Golfa GTI - BMW 128ti. Samochód otrzymał przestylizowane zderzaki i poszerzenia progów. W obu przypadkach w oczy rzucają się czerwone listwy dekoracyjne,...
BMW 128ti. Prawie jak "M"

BMW 128ti. Prawie jak "M" 2020-09-21

BMW przygotowuje się do premiery modelu 128ti. Ten usportowiony model przechodzi ostatnie testy na torze i w okolicach toru Nurburgring, na pagórkowatych drogach regionu Eifel. Inżynierowie szczególną uwagę poświęcają dynamicznym właściwościom...
Car of the Year 2020. Finaliści

Car of the Year 2020. Finaliści 2019-11-27

Jury plebiscytu Car of the Year 2020 ogłosiło listę siedmiu finalistów. O tytuł Samochodu Roku zawalczą: BMW serii 1, Ford Puma, Peugeot 208, Porsche Taycan, Renault Clio, Tesla Model 3 i Toyota Corolla.Przypomnijmy, że ostatni tytuł zdobyło auto...
Cztery auta w Euro NCAP. Tylko dwa na piątkę!

Cztery auta w Euro NCAP. Tylko dwa na piątkę! 2019-10-10

Euro NCAP podzieliło się wynikami kolejnych testów zderzeniowych. Tym razem z serią przeprowadzonych w kontrolowanych warunkach zderzeń zmierzyły się nowe BMW 1 i 3, Peugeot 208 oraz – odświeżony jeszcze w zeszłym roku – Jeep Cherokee....
Nowe BMW 1. Napęd na przód i 3 cylindry

Nowe BMW 1. Napęd na przód i 3 cylindry 2019-05-27

BMW zaprezentowało właśnie pierwszą w historii przednionapędową serię 1. Auto trafić ma do salonów już we wrześniu! Samochód jest krótszy i szerszy niż do tej pory. Auto dostępne będzie wyłącznie jako pięciodrzwiowy hatchback o długości...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS