Abarth odświeżył gamę swoje jedynego modelu, czyli 595. Przypomnijmy, że produkcja drugiego modelu, czyli 124, została zakończone w grudniu 2019 roku.
Abarth 595 Competizione i EsseEsse
Od teraz Abarth 595 będzie dostępny w czterech wersjach - 595, Turismo, Competizione i Esseesse.
Wszystkie wersją napędzane przez silnik 1.4 T-Jet. Silnik ten jest dostępny z trzema poziomami mocy: Abarth 595 ma moc 145 KM, zwiększoną do 165 w wersji Turismo, natomiast 595 Competizione i 595 Esseesse mają moc 180 KM.
Abarth 595 EsseEsse
Wersje Competizione i Esseesse są wyposażone w turbinę Garrett GT1446; mechaniczny samoblokujący mechanizm różnicowy, który poprawia przyczepność w trudnych warunkach przyczepności i na nierównym terenie; amortyzatory Koni FSD na obu osiach i hamulce Brembo ze stałymi aluminiowymi zaciskami.
Wszystkie warianty silnika 1.4 T-jet są zestawione z mechaniczną skrzynią biegów, ale na zamówienie mogą zostać wyposażone w zrobotyzowaną, sekwencyjną skrzynię biegów Abarth z łopatkami zmiany biegów przy kierownicy.
Abarth 595 EsseEsse, Competizione i Turismo
Czym, poza mocą różnią się poszczególne wersje? 595 to wersja bazowa, najsłabsza, z ograniczonym wyposażeniem i najbardziej przystępną ceną. 595 Turismo ma łączyć styl i komfort, typowe dla włoskiego Granturismo. Z drugiej strony, Competizione dedykowane jest miłośnikom osiągów i sportowej rywalizacji. Na szczycie gamy stoi 595 Esseesse, wersja najmocniejsza i najlepiej wyposażona, m.in. w nowe tytanowe rury wydechowe do układu wydechowego Akrapovič.
Nowa seria 595 jest w standardzie wyposażona m.in. w system Uconnect z 7-calowym wyświetlaczem oraz reflektory i światła do jazdy dziennej LED.