chceauto.pl
x
Akumulator czy wodór Technologia przyszłości już teraz Co lepsze: akumulator czy wodór?
Najlepszy kompakt? To wcale nie Golf!

Najlepszy kompakt? To wcale nie Golf!

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2011-06-25 Opinie
Zajmująca się badaniami rynków amerykańska firma analityczna J.D. Power podała wyniki badania satysfakcji klienta z zakupu samochodu na rynku niemieckim.

O wynikach badania w zakresie marek pisaliśmy już w tekście Najlepsze marki wg Niemców. Warto jednak przyjrzeć się, które modele samochodów zyskały wśrod niemieckich kierowców najwyższe oceny. Pisaliśmy już o samochodach miejskich i nieco większych - należących do segmentu B.

Teraz nadeszła pora, by przyjrzeć się chyba najważniejszemu segmentowi na rynkach europejskich - czyli klasie samochodów kompaktowych.

Wyniki badań J.D. Power można uznać za sensacyjne. W królestwie Volkswagena Golfa, zdecydowane i bezapelacyjne zwycięstwo odniosła bowiem... Mazda3 (862 na 1000 możliwych punktów)! Samochód ten to młoda konstrukcja, premiera odbyła się w 2008 roku, a pierwsze auta do salonów trafiły rok później. Jak widać, krótki okres sprzedaży nie przeszkodził Mazdzie3 w podbiciu serc konserwatywnych, niemieckich kierowców.

To kolejny sukces Mazdy, przypomnijmy, że wśród samochodów zaliczanych do segmentu B niemieccy kierowcy najlepiej ocenili Mazdę2.

Mercedes klasy A
Mercedes klasy A
Na drugim miejscu wśród samochodów kompaktowych znalazł się - raczej niespodziewanie - Mercedes klasy A (848 punktów). Obecna generacja tego modelu debiutowała w 2004 roku i chociaż w 2009 roku auto poddano liftingowi, nie zmieniło to faktu, że auto znajduje się już u kresu cyklu produkcyjnego. Co więcej, ze względu na cenę i przynależność do segmentu premium, Mercedes klasy A również w Niemczech nie znajduje się w czołówkach sprzedaży. Okazuje się jednak, że jeśli już ktoś kupił to auto, to jest z niego zadowolony...

Na trzecim miejscu, z wynikiem tylko odrobinę gorszym od Mercedesa znalazła się Honda Civic (843 punkty). Ten wynik znów można uznać za co najmniej zaskakujący. Civic, odkąd jego produkcja odbywa się w Anglii, nie cieszy się bowiem zbyt dobrą opinią w zakresie bezawaryjności.

Honda Civic
Honda Civic
Użytkownicy narzekają na słabą jakość powłoki lakierniczej (odpryski), zużywające się amortyzatory (głównie tylne), zdarzają się popiskiwania sprzęgła i stuki w układzie kierowniczym oraz niezidentyfikowane skrzypienia plastików. Najwyraźniej jednak nowsze samochody (obecna generacja Civika znajduje się w produkcji od 2006 roku, w badaniu uwzględniono auta maksymalnie dwuletnie) mogą pochwalić się już wyższym poziomem bezawaryjności.

Badanie J.D Power uwzględnia bardzo wiele czynników, które podzielić można na cztery główne grupy. Najważniejsza z nich, która stanowi 32 procent oceny końcowej to ogólnie pojęte zadowolenie z auta. Obejmuje ono m.in. osiągi, wygląd (nadwozia, jak i wnętrza), funkcjonalność, styl, pojemność bagażnika, właściwości jezdne, bezpieczeństwo, a nawet widoczność.

Drugie pod względem wagi kryterium to jakość/niezawodność, które stanowi 26 procent oceny końcowej. Kryterium to obejmuje wszelkie możliwe usterki, które pojawiły się w samochodzie.

22 procent to waga kryterium kosztowego. Uwzględnia ono zużycie paliwa, koszt ubezpieczenia, a także ceny przeglądów gwarancyjnych i napraw.

Ostatnie 20 procent oceny całościowej to zadowolenie właściciela samochodu z poziomu obsługi serwisowej. Obejmuje nie tylko jakość napraw, ale również zachowanie doradcy serwisowego czy też wygląd i wyposażenie stacji obsługi.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Najlepszy kompakt? To wcale nie Golf! - GALERIA ZDJĘĆ

Najlepszy kompakt? To wcale nie Golf!Najlepszy kompakt? To wcale nie Golf!Najlepszy kompakt? To wcale nie Golf!

Zobacz także

Znamy kandydatów do WCOTY

Znamy kandydatów do WCOTY 2019-09-10

Na trwającym właśnie salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie jury konkursu na Światowy Samochód Roku 2020 opublikowało wstępną listę kandydatów do tej prestiżowej nagrody. Szanse na tytuł ma obecnie 31 modeli, które debiutują właśnie – lub w...
Nowe Hybrydy. Mercedes A 250 e oraz B 250 e

Nowe Hybrydy. Mercedes A 250 e oraz B 250 e 2019-08-19

W cennikach Mercedesa, po raz pierwszy w historii, debiutują właśnie hybrydowe odmiany kompaktowych modeli A i B. Auta można już zamawiać w niemieckich salonach marki!Konstruktorzy ze Stuttgartu opracowali hybrydowy układ napędowy stworzony z myślą o...
Używane: Mercedes klasy A W176

Używane: Mercedes klasy A W176 2019-07-17

Klasa A typoszeregu W176 to kamień milowy w historii Mercedesa. Auto zaprojektowano tak, by przypadło do gustu młodym, dynamicznym kierowcom i odebrało część klientów BMW serii 1. IV generacja Mercedesa klasy A zadebiutowała w 2012 na salonie w...
Używane: Mercedes klasy A W169

Używane: Mercedes klasy A W169 2019-07-17

Druga generacja klasy A zadebiutowała w 2004 roku. Po czterech latach auto poddano subtelnemu liftingowi - zmieniono m.in. kształty zderzaków i świateł. Udało się też wyeliminować wiele problemów wieku dziecięcego (np. korozja). Nowa generacja –...
Mercedesy-AMG A45, CLA 45 i CLA Shooting Brake

Mercedesy-AMG A45, CLA 45 i CLA Shooting Brake 2019-07-17

Znamy już pełną gamę modeli AMG bazujących na nowej klasie A. Firma z Affalterbach zaprezentowała właśnie ostatniego z członków rodziny AMG 45 – model CLA 45 4MATIC+ Shooting Brake. Oprócz niego w ofercie znajdą się też – pokazane w ostatnim...
Dwumasa, sprzęgło? Które auta nie mają z nimi problemów?

Dwumasa, sprzęgło? Które auta nie mają z nimi problemów? 2019-06-27

Mocne 4,3 na 6 – tak polscy mechanicy oceniają przeciętny stan układów napędowych w samochodach jeżdżących po polskich drogach. Wynik opracowany został na podstawie „Rankingu awaryjności samochodów według polskich mechaników” przygotowanego...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.