chceauto.pl
x

Mazda 3

Oceny użytkowników3.7531/5. Głosy: 409
Ocena: 3.75/5
Głosy: 409.

Lata produkcji

Mazda 3 I

2003 2004 2005 2006 2007 2008

Mazda 3 II

2009 2010 2011 2012 2013

Mazda 3 III

2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019

Mazda 3 IV

2019 2020 2021 2022 2023 2024

Mazda 3 I (2003-2008)

Mazda 3 I generacji to jeden z bardziej godnych polecenia używanych samochodów kompaktowych. Nie jest to jednak model pozbawiony słabych stron.

Mazda 3 I debiutowała w 2003 roku, zastępując model 323, produkcja rozpoczęła się w 2004 roku. Auto, noszące oznaczenie kodowe BK, przetrwało w produkcji do 2009, gdy zaprezentowano drugą generację tego modelu.

Od początku w ofercie dostępny był pięciodrzwiowy hatchback, po roku oferta została poszerzona o sedana. Kombi i wersji trzydrzwiowej w ofercie nie było. Nawet sportowa odmiana oznaczona MPS była sprzedawana jako pięciodrzwiowy hatchback. W 2006 roku samochód poddano niewielkiej kuracji odmładzającej, poprawiono wówczas nieco zabezpieczenie antykorozyjne, a oferta została poszerzona o wysokoprężny silnik o pojemności 2.0.

Mazdę 3 BK zbudowano na płycie podłogowej Forda Focusa II (płytę tę stosowano również w Volvo S40), z tego modelu japończyk przejął również zawieszenie i niektóre silniki. Mazda imponuje gabarytami. Nadwozie wersji pięciodrzwiowej mierzy 442 cm, sedan jest o 12 cm dłuższy. Do plusów trzeba zaliczyć również spory rozstaw osi (264 cm). Niestety, styliści chyba te centymetry nieco zmarnowali. Owszem design jest dość dynamiczny i ponadczasowy, ale we wnętrzu ilość miejsca jest przeciętna, natomiast pojemność bagażnika mocno rozczarowuje - w hatchbacku jest to zaledwie 300 litrów, w sedanie - 416 litrów. Na szczęście auto względnie niedużo waży.

Jak już wspomnieliśmy, zawieszenie Mazdy 3 I pochodzi z Focusa II. To oznacza jedno - świetne prowadzenie. Zawieszenie (z przodu kolumny McPhersona, z tyłu - układ wielowahaczowy) zapewnia sportowe wrażenia z jazdy i dużą przyjemność z pokonywania zakrętów, przy czym nie jest przesadnie twarde, dzięki czemu nie cierpi komfort. Słabe natomiast jest wygłuszenie, hałas generowany przez zawieszenie łatwo przedostaje się do kabiny.

Wybór jednostek napędowych jest szeroki, ale nie wszystkie godne są polecenia. Oferta obejmowała benzynowe silniki 1.4, 1.6 i 2.0 (produkcji japońskiej, aczkolwiek były one montowane w Focusach, stąd spotyka się informacje, że były to silniki Forda), a także wolnossący 2.3 (sprzedawany głównie w Ameryce) i 2.3 DISI (turbo, 260 KM, montowany w sportowej wersji MPS).

Najlepszym wyborem do codziennej eksploatacji wydaje się jednostka 1.6. Silnik 1.4 rzadko jest spotykany na rynku, powodem są słabe osiągi (ponad 14 s do 100 km/h). Z kolei jednostka 2.0 zużywa zauważalnie więcej paliwa, chociaż oczywiście gwarantuje o wiele bardziej dynamiczną jazdę. Cierpi jednak na usterki kolektora o zmiennej długości. W kolektorze zużywają się klapki sterujące, co objawia się stukami. Nie ma na szczęście ryzyka ich urwania, co skończyło by się uszkodzeniem silnika. Gorzej, że to element nienaprawialny, przez co usunięcie usterki wiąże się z zakupem nowego kolektora (koszt to ok. 3 tys. zł).

Wybór jednostek wysokoprężnych ogranicza się do konstrukcji PSA (Peugeot-Citroen) o pojemności 1.6 l i silnika Mazdy o pojemności 2.0. Silnik 1.6 dostępny jest w wersjach o mocach 90 i 109 KM. Ta pierwsza pozbawiona jest filtra cząstek stałych, natomiast mocniejsza posiada układ wymagający napełnienia substancją katalityczną (filtr ten znajdziemy w zdecydowanej większości egzemplarzy, nie ma w go autach z początku produkcji). Wtryskiwacze obu wersji pochodzą od Boscha i można je regenerować. Po stronie plusów - niskie zużycie paliwa. Typowe usterki dotyczą przepływomierza i zaworu recyrkulacji spalin (EGR).

Raczej nie polecamy jednostki dwulitrowej. Ten sam silnik montowany był m.in. w Mazdzie 6 i słynie z zatykania smoka pompy olejowej, co prowadzi do zatarcia silnika. Wszystkie egzemplarze z dieslem 2.0 posiadają filtr cząstek stałych, który w warunkach miejskiej eksploatacji ulega zatkaniu. Mazda nie zastosowała rozwiązania z dodawaniem katalizatora, więc by dopalić sadzę konieczna jest jazda ze względnie wysoką, stałą prędkością, co nie jest możliwe w warunkach miejskiej eksploatacji.

Poza tym wszystkie silniki wysokoprężne z dużymi przebiegami narażone są na usterki wtryskiwaczy, turbosprężarki czy koła dwumasowwego. W silnikach 1.6 zdarzają się również usterki uszczelniaczy wtryskiwaczy (czuć zapach paliwa w kabinie).

Największym problemem Mazdy 3 pierwszej generacji jest jednak korozja, która atakuje błotniki i progi oraz podłogę samochodu. W "zdrowych" egzemplarzach warto zrobić zabezpieczenie antykorozyjne, w już zaatakowanych pomoże tylko blacharz.

Ceny części zamiennych do Mazdy 3 nie są wygórowane, jest sporo zamienników, ponadto wiele elementów jest wspólnych z Fordem Focusem (m.in. cały układ zawieszenia i hamulcowy), co pozwala obniżyć koszt serwisu.

Warto pamiętać, że oficjalny dystrybutor Mazdy w Polsce pojawił się dopiero w 2008 roku. Z tego względu zdecydowana większość dostępnych na rynku samochodów pochodzi z prywatnego importu. Lepiej unikać samochodów z USA, w zdecydowanej większości mają za sobą poważne wypadki, wymagają również dostosowania do europejskich przepisów.

Na tle konkurencji z podobnych roczników ceny Mazdy 3 są dość wygórowane. Powodem jest generalnie niski poziom awaryjności. Największy problem to rdza, pozostałe kłopoty - z małymi wymienionymi wyżej wyjątkami - dotyczą elementów eksploatacyjnych.

Mazda 3 II (2009-2013)

Druga generacja trójki przetrwała w ofercie zaledwie cztery lata. W istocie, z technicznego punktu widzenia, mieliśmy do czynienia z mocno przekonstruowaną Mazdą 3 I generacji wyposażoną w zupełnie nowe nadwozie. Obie „Trójki” mają np. identyczny, mierzący 2640 mm, rozstaw osi.
Krótki okres produkcji, w połączeniu z wciąż mogącą się podobać stylistyką, sprawia, że samochody cieszą się sporym zainteresowaniem na rynku wtórnym. Nie ma się czemu dziwić, bowiem auto prezentuje wysoki poziom jeśli chodzi o bezawaryjność i jest zdecydowanie mniej podatne na korozję od poprzednika. Za całkiem trwałe uchodzi również zawieszenie, no może z wyjątkiem sworzni wahaczy przednich, które nie radzą sobie na dziurawych drogach.
W kabinie jest całkiem nowocześnie, chociaż konkurencja (zwłaszcza niemiecka i francuska) oferuje zauważalnie więcej miejsca i lepsze materiały wykończeniowe (dużo twardego plastiku). Całkiem pojemny jest za to bagażnik (430 l). Podobać się też mogą właściwości jezdne i sportowe odczucia generowane nie tylko przez zawieszenie, ale też np. pracę układu kierowniczego czy lewarka zmiany biegów.
Największym wzięciem cieszą się auta z silnikami benzynowymi. Do spokojnej eksploatacji wystarczy nawet podstawowy 1.6 l MZR, który oferuje średnie zużycie paliwa na poziomie 6,5-7,5 l ale nie należy niestety do mistrzów sprintu. Przyspieszenie do setki zajmuje aż 12,2 s – prędkość maksymalna to 188 km/h. Optymalny wybór to benzynowe 2.0 l MZR. Jednostka o mocy 150 KM pali niewiele więcej od 1.6 l, a zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w 10,6 s.
Wybór podwyższonego ryzyka to benzynowe 2.0 l DISI (z wtryskiem bezpośrednim i systemem start&stop.). Nie jest zły, ale część właścicieli skarży się na nierówną pracę w wyższym zakresie prędkości obrotowych (problemy z wtryskiwaczami). Warto dodać, że wszystkie silniki benzynowe mają trwały(!) napęd rozrządu realizowany za pośrednictwem łańcucha. Odmiany MZR wyposażone są przy tym w pośredni wtrysk paliwa, dzięki czemu całkiem dobrze znoszą zasilanie LPG (radzimy zainwestować w lubryfikację!)
Biorąc pod uwagę świetne opinie o silnikach benzynowych zakup diesla wydaje się niezbyt rozsądny. Jeśli to konieczność – polecamy mniejszy silnik 1.6 CD. To w istocie – opracowana wspólnie z Fordem – jednostka 1.6 l HDI z gamy koncernu PSA. Uchodzi za trwałą, ale z biegiem czasu trzeba przygotować się m.in. na kłopoty z wtryskiwaczami, kolektorem dolotowym czy turbosprężarką, chociaż niedomagania są raczej dobrze znane mechanikom i stosunkowo tanie (jak na diesla) w naprawach. Odradzamy za to – nieoferowane w Polsce - odmiany 2.2 l o mocach 150 i 185 KM. Mają dokładnie te same problemy co w Mazdzie 6, jak np. zatykające się smoku pompy oleju czy rozrzedzanie środka smarnego olejem napędowym. Ryzyko zatarcia silnika jest – niestety – całkiem duże.
Samochód uchodzi za trwały. Mimo wszystko część właścicieli skarży się na łuszczący się lakier (odparzony lakier bezbarwny, tzw. klar), znanym problemem są np. usterki kompresorów klimatyzacji czy… podatne na zarysowania szyby! Pechowe egzemplarze cierpią też np. na usterki wyświetlaczy komputerów pokładowych.

Mazda 3 III (2013-2019)

Pierwsze informacje o Mazdzie3 trzeciej generacji pojawiły się w czerwcu 2013 roku. Publiczna premiera miała miejsce we wrześniu na salonie we Frankfurcie. Wkrótce potem samochód trafił do salonów.
Mazda3 III generacji to... trzeci pojazd japońskiej marki (po CX-5 i Mazdzie6) zaprojektowany zgodnie z filozofią "KODO - dusza ruchu". Samochód ma 4,46 m długości, rozstaw osi zwiększono o 3 cm, do 270 cm. Szerokość nadwozia wynosi niespełna 180 cm, a wysokość - 145 cm. Pojemność bagażnika to 350 litrów.

Mazda 3 IV (2019-2024)

Czwarte wcielenie sprzedażowego hitu japońskiego producenta może pochwalić się m.in. zwiększonym o 25 (do 2725 mm) rozstawem osi. Wymiary hatchbacka pozostały niemalże bez zmian (4459 mm x 1797 mm x 1440 mm). Zauważalnie – aż o 82 mm – urósł za to sedan (4662 mm x 1797 mm x 1445 mm). Gama jednostek napędowych Mazdy 3 w Polsce obejmuje dwa silniki benzynowe. Bazowa jednostka 2.0 SKYACTIV-G o mocy 122 KM wyposażona została w system dezaktywacji cylindrów, zmodyfikowane porty dolotowe i dzielony system wtrysku paliwa. Silnik wykorzystuje technologią M-Hybrid (mild hybrid), która pomaga obniżyć zużycie paliwa, przeznaczając energię odzyskaną podczas hamowania do zasilania pokładowego sprzętu elektrycznego. Dodatkowo, M-Hybrid przyspiesza i usprawnia pracę systemu i-stop, a także wspiera pracę układu napędowego; Mocniejszy silnik to całkowicie nowa jednostka 2.0 SKYACTIV-X generująca 181 KM, która łączy w sobie zalety silników benzynowego i Diesla. Jej nowatorski układ zapłonowy SCCI (Spark-Controlled Compression Ignition – zapłon samoczynny sprężonej mieszanki sterowany świecą) polega na tym, że mieszanka paliwowo-powietrzna jest zapalana nie dzięki iskrze od świecy, ale pod wpływem wysokiego ciśnienia, jak w silniku Diesla. Natomiast świeca steruje samym momentem zapłonu. Oba silniki standardowo współpracują z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach, natomiast opcjonalna przekładnia ośmiostopniowa wymaga dopłaty 6 tys. zł. Dodatkowy mocniejszy silnik może napędzać wszystkie koła - układ i-Activ AWD kosztuje 10 tys. zł. Mazda 3 będzie dostępna w nowych wersjach wyposażeniowych: Kai, Kanjo i Hikari i Enso. Już podstawowa wersja Kai jest doskonale wyposażone - posiada m.in. adaptacyjny tempomat, układ monitorowania martwego pola, automatyczne światła drogowe, system rozpoznawania znaków, system utrzymywania samochodu na pasie ruchu, czujniki parkowania, deszczu i zmierzchu oraz manualną klimatyzację. Nie zabraknie również systemu infotainment z ekranem o wielkości 8,8 cala, wyświetlacz HUD i nawigacji. W samochodach z silnikiem 122-konnym znajdą się światła typu LED, zaś w w wersji mocniejszej - matrycowe oświetlenie adaptacyjne.

Przykładowe samochody

Mazda 3

Mazda 3 IV 2.0 Skyactiv-G 122 KM

2019, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 70 000,00 zł
DostępnośćWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęOceny2.20/5. Głosy: 5
Mazda 3

Mazda 3 III 2.0 SKYACTIV-G 120 KM

2013, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 32 000,00 zł
DostępnośćWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęOceny3.85/5. Głosy: 20
Mazda 3

Mazda 3 II 1.6 16V 105 KM

2009, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 18 000,00 zł
DostępnośćWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęOceny3.88/5. Głosy: 8
Mazda 3

Mazda 3 I FL 1.6 16V 105 KM

2007, sedan
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 16 000,00 zł
DostępnośćWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertę
Mazda 3

Mazda 3 I 1.6 16V 105 KM

2003, sedan
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 11 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniaOceny4.50/5. Głosy: 8

Zobacz także

Zmodernizowany silnik e-Skyactiv X Mazdy

Zmodernizowany silnik e-Skyactiv X Mazdy 2021-05-10

Zmodernizowana wersja unikatowej dla Mazdy, benzynowej jednostki napędowej e-Skyactiv X wykorzystująca technologię SPCCI - zapłonu samoczynnego sterowanego świecą zapłonową dostępna jest w najnowszych modelach Mazdy 3 oraz CX-30, które trafiły do...
Używane: Mazda 3 III

Używane: Mazda 3 III 2021-02-17

Biorąc pod uwagę obiektywne wartości trzecia generacja trójki uchodzi – co najwyżej – za średniaka w klasie średniej. Ma przeciętne osiągi i ciasny bagażnik, a mimo tego auto jest rozchwytywane na rynku wtórnym. Dlaczego?Odpowiedzią jest...
Używane: Mazda 3 III

Używane: Mazda 3 III 2021-01-02

Biorąc pod uwagę obiektywne wartości trzecia generacja trójki uchodzi – co najwyżej – za średniaka w klasie średniej. Ma przeciętne osiągi i ciasny bagażnik, a mimo tego auto jest rozchwytywane na rynku wtórnym. Dlaczego?Odpowiedzią jest...
Używane: Mazda 3 II (BL)

Używane: Mazda 3 II (BL) 2020-12-29

Druga generacja trójki przetrwała w ofercie zaledwie cztery lata. W istocie, z technicznego punktu widzenia, mieliśmy do czynienia z mocno przekonstruowaną Mazdą 3 I generacji wyposażoną w zupełnie nowe nadwozie. Obie „Trójki” mają np....
Rekord Mazdy w Polsce

Rekord Mazdy w Polsce 2020-01-20

Mazda Motor Poland zakończyła rok 2019 najlepszym wynikiem handlowym w historii wprowadzając na rynek 15 670 samochodów. To o 24,6 proc. więcej niż w poprzednim roku. Rekordowe wzrosty sprzedaży odnotowały wszystkie najpopularniejsze modele japońskiej...
Znamy kandydatów do WCOTY

Znamy kandydatów do WCOTY 2019-09-10

Na trwającym właśnie salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie jury konkursu na Światowy Samochód Roku 2020 opublikowało wstępną listę kandydatów do tej prestiżowej nagrody. Szanse na tytuł ma obecnie 31 modeli, które debiutują właśnie – lub w...
Euro NCAP. 7 aut na 5 gwiazdek!

Euro NCAP. 7 aut na 5 gwiazdek! 2019-05-22

Euro NCAP przetestowało właśnie siedem modeli, które pojawiły się w ostatnim czasie w europejskich salonach. Próbom zderzeniowym poddano: Audi e-Tron, Lexusa UX, Mazdę 3, Renault Clio, Toyotę Corollę, Toyotę RAV4 i Volkswagena T-Crossa.Co ważne,...
Nowa Mazda 3 już w polskich salonach

Nowa Mazda 3 już w polskich salonach 2019-03-03

Trzy miesiące po światowej premierze na salonie w Los Angeles, Mazda 3 nowej generacji trafiła do salonów w całej Polsce. W pierwszej kolejności w salonach pojawiło się auto w wersji hatchback z nowym silnikiem benzynowym 2.0 Skyactiv-G o mocy 122 KM,...
Rekordowy rok Mazdy w Polsce

Rekordowy rok Mazdy w Polsce 2019-01-12

Jubileuszowy dla Mazdy Polska rok 2018, w którym firma świętowała 10-lecie działalności na polskim rynku, zakończył się doskonałymi wynikami sprzedażowymi. 11,08 proc. wzrostu oznacza, że w ręce polskich kierowców trafiło 12 574 egzemplarzy...
Nowa Mazda 3. Polskie (wysokie) ceny

Nowa Mazda 3. Polskie (wysokie) ceny 2018-12-15

owa generacja Mazdy 3 to pierwszy model japońskiego producenta, który ma być pozycjonowany z segmencie premium. Wiąże się z tym dobre wyposażenie, ale również wyższe ceny. Ile trzeba będzie zapłacić za japońskiego kompakta?Czwarte wcielenie...
Mazda 3 czwartej generacji

Mazda 3 czwartej generacji 2018-11-28

W Los Angeles rozpoczyna się właśnie jeden z ważniejszych w tej części globu salonów motoryzacyjnych. Wśród nowości zobaczyć można np. zupełnie nową Mazdę 3. Czwarte wcielenie sprzedażowego hitu japońskiego producenta może pochwalić się...
Mazda 3 IV generacji nadjeżdża!

Mazda 3 IV generacji nadjeżdża! 2018-11-08

Już w przyszłym roku w salonach pojawi się całkowicie nowa Mazda 3. Japoński koncern ogłosił właśnie, że pojazd ten zostanie zaprezentowany na salonie w Los Angeles. Impreza ta rozpoczyna się dniami prasowymi 28 listopada.Mazda ujawniła na razie...
Najbardziej niezawodne modele w Niemczech

Najbardziej niezawodne modele w Niemczech 2018-08-31

Istnieje wiele rankingów bezawaryjności aut, ale często różnią się od siebie metodologią. J.D. Power badała samochody nie starsze niż 3 lata, użytkowane przez jednego właściciela przez co najmniej 12 miesięcy.W te­go­rocz­nym ba­da­niu...
Znamy kandydatów do Car of the Year 2019

Znamy kandydatów do Car of the Year 2019 2018-07-11

Poznaliśmy właśnie, liczącą aż 50 propozycji, wstępną listę kandydatów do tytułu Europejskiego Samochodu Roku 2019. Jury składające się z europejskich dziennikarzy motoryzacyjnych opublikowało właśnie swoje typy. Chociaż zestawienie ma "mocno...
Mazda w Genewie

Mazda w Genewie 2018-02-07

Już w przyszłym miesiącu Genewa będzie miejscem światowej premiery nowej Mazdy6 Sport Kombi oraz europejskich debiutów Mazdy6 Sedan i dwóch Mazdy VISION COUPE i Mazdy KAI CONCEPT. Po raz pierwszy w Europie szerokiej publiczności zaprezentowana zostanie...
Dobry rok Mazdy. Filarem SUV-y

Dobry rok Mazdy. Filarem SUV-y 2017-01-22

Mazda czwarty rok z rzędu osiągnęła dwucyfrowy wskaźnik wzrostu sprzedaży w Europie. W 2016 r. sprzedała na starym kontynencie blisko 240 tys. samochodów, co stanowi 12-procentowy wzrost w stosunku do roku 2015. Wynik ten dwukrotnie przewyższa ogólny...
Mazda 3 po zmianach

Mazda 3 po zmianach 2016-07-15

Mazda 3 z roku modelowego 2017, na japońskim rynku znana jako Axela, trafiła do salonów w Kraju Kwitnącej Wiśni. W samochodzie wprowadzono szereg nowych rozwiązań.Wprowadzenie na rynek odświeżonej Mazdy 3 jest jednocześnie światowym debiutem systemu...
8 lat Mazdy w Polsce

8 lat Mazdy w Polsce 2016-07-14

Mazda Motor Poland rozpoczęła sprzedaż samochodów w czerwcu 2008 roku. Do dziś z autoryzowanych salonów wyjechało ponad 40 tysięcy Mazd. Największą popularność wśród klientów zdobyły: Mazda 6 (13 625 zarejestrowanych egzemplarzy, Mazda 3 (12...
5 mln egzemplarzy Mazdy 3

5 mln egzemplarzy Mazdy 3 2016-06-01

Japończycy odtrąbili właśnie kolejny sukces. Po 12 latach i 10 miesiącach rynkowej obecności z linii montażowej zjechał pięciomilionowy egzemplarz Mazdy 3. Pierwsza generacja Mazdy 3 zadebiutowała w 2003 roku. Auto zastąpiło w ofercie japońskiego...
Nowe wersje Mazdy 3

Nowe wersje Mazdy 3 2016-05-20

Do europejskich salonów Mazdy trafia właśnie model 3 z wysokoprężnym silnikiem o pojemności 1,5 l. Chociaż jednostka występuje w charakterze nowości, jest już dobrze znana polskim klientom japońskiej marki. Do tej pory, na większości europejskich...
7 lat Mazdy w Polsce

7 lat Mazdy w Polsce 2015-09-01

Mazda Motor Poland oficjalnie rozpoczęła sprzedaż samochodów w czerwcu 2008. Od tego czasu z autoryzowanych salonów wyjechało na polskie drogi ponad 30 tysięcy Mazd. Największą popularność wśród klientów zdobyły: Mazda6 (10 519 zarejestrowanych...
Pierwszy milion: Mazda CX-5

Pierwszy milion: Mazda CX-5 2015-05-25

Milionowa Mazda CX-5 zjechała z taśmy produkcyjnej pod koniec kwietnia. Ten przełomowy moment nastąpił w niecałe trzy i pół roku po wprowadzeniu popularnego kompaktowego SUV-a do produkcji w drugiej połowie 2011 roku. Tylko jeden inny model...
Raport TUV 2015

Raport TUV 2015 2014-11-09

Niemieckie Stowarzyszenie Dozoru technicznego sporządziło kolejny raport dotyczący awaryjności aut. Dokument zatytułowany "TUV Report 2015" powstał w oparciu o przeszło 8,5 mln przeglądów rejestracyjnych, jakie przeprowadzono na terenie Niemiec w...
Używane: Mazda 3 I generacji (BK)

Używane: Mazda 3 I generacji (BK) 2014-03-12

Mazda 3 I generacji to jeden z bardziej godnych polecenia używanych samochodów kompaktowych. Nie jest to jednak model pozbawiony słabych stron.Mazda 3 I debiutowała w 2003 roku, zastępując model 323, produkcja rozpoczęła się w 2004 roku. Auto,...
Car of the Year 2014. Znamy zwycięzcę!

Car of the Year 2014. Znamy zwycięzcę! 2014-03-03

Zgodnie z tradycją, rozpoczęciu salonu w Genewie towarzyszyło ogłoszenie zwycięzcy konkursu COTY. Jury, w skład którego wchodzi 58 dziennikarzy motoryzacyjnych z 22 europejskich krajów, ogłosiło właśnie zdobywcę prestiżowego tytułu Europejskiego...
Car of the Year 2014

Car of the Year 2014 2013-12-17

Wiemy już, jakie auta przeszły do ścisłego finału prestiżowego konkursu na Europejski Samochód Roku 2014 roku. Jury złożone z 58 dziennikarzy reprezentujących różne motoryzacyjne tytułu z 22 europejskich krajów ogłosiło właśnie siódemkę...
Nowe testy Euro NCAP

Nowe testy Euro NCAP 2013-11-27

W Euro NCAP rozbito kolejnych 11 samochodów. Po raz pierwszy w historii, w testach zderzeniowym tej organizacji pojawił się samochód Maserati – nowy, kierowany do szerszej grupy nabywców model Ghibli. Jak auto poradziło sobie z morderczymi...
Oto najlepsze samochody na świecie!

Oto najlepsze samochody na świecie! 2013-09-26

Jury konkursu Światowy Samochód Roku opublikowało listę aut, które pretendują do tego prestiżowego tytułu...Samochody kandydujące w głównym konkursie na „Światowy Samochód Roku 2014” muszą się znaleźć w otwartej sprzedaży najpóźniej do...
Polskie ceny nowej Mazdy3 sedan

Polskie ceny nowej Mazdy3 sedan 2013-09-12

Na salonie we Frankfurcie Mazda zaprezentowała po raz pierwszy w Europie nową generację modelu 3 w wersji sedan. Samochód ten już wkrótce trafi do salonów, również w Polsce. Dilerzy już przyjmują zamówienia, zarówno na wersję hatchback, jak i...
Nowa Mazda3 Sedan oficjalnie

Nowa Mazda3 Sedan oficjalnie 2013-07-13

Wiemy już nieco więcej o nowej Mazdzie3 w wersji sedan. Po tym, jak w sieci pojawiły się zdjęcia pochodzące z przecieku Mazda podała oficjalne informacje o tym modelu. Samochód oczywiście bazuje na hatchbacku, największe różnice znajdziemy w tylnej...
Oto nowa Mazda3 sedan

Oto nowa Mazda3 sedan 2013-07-05

Kilka dni temu prezentowaliśmy w naszym serwisie nową Mazdę3 hatchback. Nowy model - podobnie jak wcześniejsze generacje - będzie dostępny również jako sedan. W internecie pojawiły się właśnie pierwsze zdjęcia tego samochodu.Trzeba przyznać, że...
Trzecia generacja Mazdy3

Trzecia generacja Mazdy3 2013-06-27

Takiej premiery już dawno nie było, o ile była kiedykolwiek. Mazda jednocześnie w Londynie, St. Petersburgu, Istambule, Melbourne i Nowym Jorku zorganizowała statyczny pokaz III generacji modelu 3. Co więcej, pokaz został zorganizowany niemal dokładnie...
Mazda3 ma już 10 lat

Mazda3 ma już 10 lat 2013-06-25

Dokładnie dziesięć lat temu, 25 czerwca 2003 r., z linii produkcyjnej w japońskim Hofu zjechała pierwsza Mazda3. Model ten, który zastąpił w ofercie Mazdę 323, okazał się sporym sukcesem. Na całym świecie sprzedano w sumie 2,2 mln egzemplarzy...
Najmniej awaryjne auta - raport TUV!

Najmniej awaryjne auta - raport TUV! 2012-12-09

TUV – niemieckie Stowarzyszenie Nadzoru Technicznego opublikowało właśnie coroczny raport awaryjności pojazdów. Dokument powstał w oparciu o dane zgromadzone w czasie obowiązkowych przeglądów technicznych samochodów u naszych zachodnich sąsiadów...
Tego jeszcze nie było. Octavia lepsza niż golf!

Tego jeszcze nie było. Octavia lepsza niż golf! 2012-06-06

Tym razem prezentujemy pełne wyniki klasyfikacji najgorszych i najlepszych, zdaniem Brytyjczyków, samochodów segmentu C. Mamy nadzieję, że ranking stworzony w oparciu o niemal 18 tysięcy ankiet wypełnionych przez kierowców w Wielkiej Brytanii pomoże...
Mazda w Polsce ma już 4 lata

Mazda w Polsce ma już 4 lata 2012-06-04

Mazda Motor Poland oficjalnie rozpoczęła sprzedaż samochodów w czerwcu 2008 roku. Od tego czasu z autoryzowanych salonów wyjechało na polskie drogi 12 168 Mazd. Największą popularnością cieszyły się Mazda6 (3889 sprzedanych egzemplarzy), kompaktowa...
Najlepszy kompakt? To wcale nie Golf!

Najlepszy kompakt? To wcale nie Golf! 2011-06-25

Zajmująca się badaniami rynków amerykańska firma analityczna J.D. Power podała wyniki badania satysfakcji klienta z zakupu samochodu na rynku niemieckim.O wynikach badania w zakresie marek pisaliśmy już w tekście Najlepsze marki wg Niemców. Warto...
Co sądzisz o Mazdach?

Co sądzisz o Mazdach? 2011-06-15

Równe trzy lata temu, po długiej nieobecności, do Polski powróciła Mazda. Firma Mazda Motor Poland rozpoczęła sprzedaż na naszym rynku w czerwcu 2008 roku. Mimo że przez wiele lat wizerunek japońskiego producenta budowały w Polsce jedynie używane...
Mazda3 - ciekawa alternatywa Golfa

Mazda3 - ciekawa alternatywa Golfa 2011-05-27

Segment kompaktowy to niesłychanie kuszący fragment rynku. W Europie kompakty należą do najchętniej kupowanych samochodów, dlatego walka o klienta jest niesłychanie zacięta. Prym wśród kompaktów wiedzie oczywiście Volkswagen Golf, a wśród...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS