Japoński producent zaprezentował nowe wcielenie swojego pickupa. Produkowana od 2015 roku piąta generacja modelu (na niektórych rynkach znany pod nazwą Triton) doczekała się właśnie daleko idących zmian.
![Mitsubishi L200 model roku 2019](https://img.chceauto.pl/arts/3588/mitsubishi-l200-po-nowemu-29205_v3.jpg)
Mitsubishi L200 model roku 2019
Auto otrzymało m.in zupełnie nowy, zaprojektowany w myśl koncepcji „Dynamic Shield”, przód. Wysoko biegnąca linia maski silnika i nowe reflektory główne sprawiły, że sylwetka L200 zdecydowanie zmężniała.
Niezależnie od wersji nadwoziowej karoseria mierzy około 5,3 m. Samochód ma 1815 mm szerokości i między 1790 mm a 1780 mm wysokości. Różnice wynikają z zastosowanego rodzaju napędu. Odmiany 4z4 mają bowiem o 15 mm wyższy prześwit (220 mm do 205 w 2WD). W stosunku do poprzednika poprawiono np. zawieszenie tylnej osi. Półeliptyczne resory piórowe i sztywny most zyskały teraz większe amortyzatory olejowe, co skutkować ma wzrostem komfortu jazdy.
![Mitsubishi L200 model roku 2019](https://img.chceauto.pl/arts/3588/mitsubishi-l200-po-nowemu-29203_v3.jpg)
Mitsubishi L200 model roku 2019
Pod maskę trafił wysokoprężny silnik R4 o pojemności 2,4 l i szesnastozaworowej głowicy. Jednostka rozwija nieco ponad 180 KM (przy 3500 obr./min) i dysponuje momentem obrotowym 430 Nm (2500 obr./min). Do wyboru będą nowe, ręczne lub automatyczne skrzynie biegów o sześciu przełożeniach. Do tej pory auto zamówić można było wyłącznie z pięciostopniową przekładnią.
![Mitsubishi L200 model roku 2019](https://img.chceauto.pl/arts/3588/mitsubishi-l200-po-nowemu-29205_v3.jpg)
Mitsubishi L200 model roku 2019
Producent przewidział kilka odmian napędowych. Oprócz wersji 2WD z napędem na tył do wyboru będą też modele 4WD z systemem SuperSelect 4WD lub EasySelect 4WD. Ten drugi – tańszy – pozbawiono centralnego mechanizmu różnicowego, więc jazda z napędem 4x4 możliwa jest wyłącznie na nawierzchniach o słabej przyczepności. Oba wyposażono natomiast w przekładnię redukcyjną i elektroniczny tryb „Offroad”. Dzieki niemu kierowca może wybierać między ustawieniami: GRAVEL (szuter), MUD/SNOW (błoto/śnieg), SAND (piasek) i ROCK (kamienie) (tylko w trybie napędu 4LLc). Po aktywacji trybu samochód automatycznie kontroluje moc, przekładnię i hamulce, tak, by można było sterować stopniem poślizgu kół, a tym samym maksymalizować skuteczność jazdy w terenie i zdolność do wydostawania się z błota lub śniegu.
![Mitsubishi L200 model roku 2019](https://img.chceauto.pl/arts/3588/mitsubishi-l200-po-nowemu-29206_v3.jpg)
Mitsubishi L200 model roku 2019
Po rozpoczęciu sprzedaży w Tajlandii 17 listopada, nowy L200/Triton ma zostać wprowadzony kolejno na rynki państw: Oceanii, Bliskiego Wschodu, Europy, Afryki i Ameryki Południowej, a docelowo trafi do sprzedaży w około 150 krajach na całym świecie.
Japończycy planują sprzedać w tym roku finansowym około 180 000 sztuk Mitsubishi L200 - nowego i obecnego modelu. Mało kto wie, że L200 to globalny model o niezwykłym znaczeniu w strategii firmy. Auto jest obecnie drugim z najlepiej sprzedawanych samochodów japońskiej marki, po średniej wielkości SUV-ie - Outlanderze.