Mercedes - Benz GLA H247 FL 250 224 KM
Mercedes - Benz GLA
GLA to odpowiedź Mercedesa na BMW X1 i Audi Q3, jest to najmniejszy w gamie niemieckiego koncernu crossover. Pierwsza generacja została zaprezentowana w 2013 roku, w salonach pojawiła się wiosną 2014, a w produkcji przetrwała aż do 2020 roku.
Samochód miał 4,41 m długości, 1,80 m szerokości i 1,49 m wysokości, a technicznie bazował na klasie A. Generalnie auto oferowane było z napędem na przednia oś, chociaż opcjonalnie w mocniejszych wersjach dostępny był napęd obu osi 4Matic (oparty na międzyosiowym, sterowanym elektronicznie sprzęgle wielopłytkowym).
W grudniu 2019 roku Mercedes zaprezentował drugą generację modelu GLA, auto w salonach pojawiło się wiosną 2020 roku. Podobnie jak wcześniej, GLA został oparty na klasie A, z którą dzielił wnętrze, silniki i płytę podłogową. Jednak druga generacja GLA nie jest tylko klasą A z podniesionym zawieszeniem. Przeciwnie, niemieccy inżynierowie postanowili, znacznie bardziej niż do tej pory, stylistycznie rozróżnić oba modele.
Mercedes GLA II generacji jest o 1,5 cm krótszy od I generacji (ma 441 cm), ale za to aż 10 cm wyższe (161 cm). Dodatkowo o 3 cm (do 183,4 cm) zwiększono szerokość oraz rozstaw osi.
Mercedes - Benz GLA H247 FL
Mercedes GLA drugiej generacji debiutował w grudniu 2019 roku, a w salonach pojawił się wiosną 2020 roku. W marcu 2023 roku model poddano liftingowi.
Podobnie jak wcześniej, GLA został oparty na klasie A, z któą dzieli wnętrze, silniki i płytę podłogową. Jednak druga generacja GLA nie jest tylko klasą A z podniesionym zawieszeniem. Przeciwnie, niemieccy inżynierowie postanowili, znacznie bardzie niż do tej pory, rozróżnić oba modele.
Mercedes GLA II generacji jest teraz bardziej SUV-em niż crossoverem. Z wyglądu wydaje się autem znacznie masywniejszym. I to wrażenie nie bierze się znikąd. Co prawda, nowe GLA jest o 1,5 cm krótsze od I generacji (ma 441 cm), ale za to aż 10 cm wyższe (161 cm). Dodatkowo o 3 cm (do 183,4 cm) zwiększono szerokość.
Mimo krótszego nadwozia, wnętrze jest bardziej obszerne niż do tej pory, a to za sprawą zwiększonego o 3 cm rozstawu osi oraz zwiększonego rozstawu kół (o 4,6 cm). Co ciekawe, niemieckim inżynierom udało się powiększyć ilość miejsca na tylnej kanapie aż o 11,5 cm, za to odrobinę (o 1,8 cm) zmniejszono ilość miejsca na przednich fotelach.
Deska rozdzielcza z dużym ekranem i systemem MBUX oraz okrągłymi wlotami powietrza nie zaskakuje - taką samą znajdziemy Mercedesie klasie A.
Mercedes GLA jest oferowany z tymi samymi silnikami, co klasa A.
W marcu 2023 roku Mercedes GLA został poddany liftingowi. Zmodyfikowano nieco zderzaki, pojawił się nowy układ świateł do jazdy dziennej,
W kabinie Mercedesa GLA po liftingu nie znajdziemy już gładzika na konsoli środkowej, a to oznacza, że obsługa systemu inforozrywki MUB będzie możliwa wyłącznie za pomocą ekranu dotykowego oraz gładzika na kierownicy. Sam ekran może mieć do 10,25 cala wielkości.
Zmiany zaszły również w gamie jednostek napędowych. Dostępne wersje napędowe oraz moce się nie zmieniły, ale wszystkie odmiany wyposażono w technologię miękkiej hybrydy.
Gama obejmuje czterocylindrowe jednostki standardowo połączone z siedmio- lub ośmiobiegową dwusprzęgłową przekładnią DCT. Łagodne hybrydy korzystają z 48-woltowej instalacji elektrycznej z rozrusznikoalternatorem z napędem pasowym, który na krótko zapewnia dodatkową moc 10 kW (14 KM), wspomagając ruszanie lub przyspieszanie. Ponadto hybryda plug-in (250 e) otrzymała akumulator o zwiększonej pojemności (11,5 kWh) oraz silnik elektryczny o mocy zwiększonej ze 102 do 109 KM, ale moc systemowa się zmieniła i nadal wynosi 218 KM.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-02-01