chceauto.pl
x
Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC+. Sportowa nowość

Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC+. Sportowa nowość

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2020-02-29 Opinie
Mercedes ma jasną strategię - każdy model ma mieć swój odpowiednik w gamie AMG. Nie inaczej jest z GLA.

Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC+
Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC+
Mercedes zaprezentował od razu dwie wersje - GLA 45 i GLA 45 S. Oba napędzane są najmocniejszym produkowanym obecnie czterocylindrowym silnikiem turbo, jednostką znaną z modeli A 45 i CLA 45. Mowa o silniku 2.0, który generuje 387 lub 421 KM (wariant S).

Jedną z nowości w Mercedesie-AMG GLA 45 i GLA 45 S jest aktywny, w pełni zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+. Zapewnia on selektywny rozdział siły napędowej pomiędzy tylne koła za pośrednictwem AMG TORQUE CONTROL. Efekt: moment obrotowy jest tu „elastycznie” kierowany do lewego i prawego koła, przy różnych przełożeniach, w zależności od sytuacji na drodze. To rezultat zastosowania przeprojektowanego tylnego dyferencjału z dwoma sprzęgłami wielotarczowymi, które selektywnie dbają o dopływ momentu do każdego z kół.

Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC+
Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC+
Kontrola jego rozdziału pomiędzy osiami odbywa się elektromechanicznie, nie tylko w oparciu o prędkość jazdy, przyspieszenie boczne i wzdłużne oraz kąt skrętu kół, ale także z uwzględnieniem różnic w prędkości obrotowej poszczególnych kół, aktualnego biegu oraz położenia pedału przyspieszenia. Układ elektromechaniczny pozwala na bardziej wyrafinowane, przede wszystkim szybsze, sterowanie niż elektrohydrauliczny. Charakterystyka napędu zależy od wybranego trybu jazdy oraz ustawienia kontroli dynamiki jazdy AMG DYNAMIC.

Zupełnie nowy silnik Mercedes-AMG o pojemności 2,0 litrów i mocy do3 10 kW (421 KM) jest obecnie najmocniejszą wytwarzaną seryjnie 4-cylindrową jednostką turbo na świecie. Na tle poprzedniego motoru moc zwiększono nawet o 30 kW (40 KM). Wzrósł również maksymalny moment obrotowy, z 475 do nawet 500 Nm.

Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC+
Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC+
Czterocylindrowy silnik występuje w dwóch wersjach mocy: podstawowej (285 kW/ 387 KM) oraz jako wariant S (310 kW/ 421 KM). Nowe kompaktowe SUV-y Mercedes-AMG mają sprinterskie osiągi: GLA 45 S 4MATIC+ przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,3 sekundy, a podstawowy GLA 45 4MATIC+ potrzebuje na to 4,4 sekundy. Maksymalna prędkość została elektronicznie ograniczona do, odpowiednio, 270 oraz 250 km/h.

Maksymalna wartość momentu obrotowego to 500 Nm (480 Nm w wersji podstawowej) i jest dostępna w zakresie 5000-5250 obr/min (4750-5000 obr/min w wersji podstawowej).

Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC+
Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC+
Jednostka korzysta z nowej turbosprężarki typu twin-scroll i przewodzi w swojej klasie także pod względem maksymalnej ciśnienia doładowania (2,1 bara). Po raz pierwszy otrzymała dwustopniowy wtrysk paliwa – bezpośredni, za pomocą piezoelektrycznych wtryskiwaczy, oraz do kolektora dolotowego.

Kierowca GLA 45 ma do wyboru 5 lub 6 trybów jazdy, wpływających nie tylko m.in. na reakcję na gaz i działanie przekładni czy napędu 4x4, ale także na dźwięk układu wydechowego.

Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC+
Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC+
GLA 45 korzysta z adaptacyjnych amortyzatorów AMG RIDE CONTROL z trzema trybami pracy, od komfortowej po sportową. Układ ten działa w pełni automatycznie, dostosowując siły tłumienia dla każdego koła do sytuacji na drodze. Dzieje się to w ciągu milisekund, bezstopniowo, z szeroką rozpiętością charakterystyk tłumienia. W rezultacie wzrasta zarówno poziom komfortu jazdy, jak i zwinność prowadzenia.

Układ hamulcowy jest odporny na zmęczenie. W wersji podstawowej z przodu pracują 4-tłoczkowe stałe, jednoczęściowe zaciski hamulcowe z tarczami o wymiarach 350 x 34 mm, natomiast z tyłu – 1-tłoczkowe zaciski pływające i tarcze o wymiarach 330 x 22 mm. Tarcze są wentylowane wewnętrznie i perforowane, aby lepiej odprowadzać ciepło i zapobiegać „puchnięciu” hamulców nawet przy ekstremalnym użytkowaniu.

Szare zaciski hamulcowe zdobią białe litery „AMG”. Wariant S i wersję podstawową z opcjonalnym pakietem AMG DYNAMIC PLUS wyposażono w jeszcze większy układ hamulcowy z 6-tłoczkowymi stałymi zaciskami i tarczami 360 x 36 mm z przodu. W tym przypadku zaciski są polakierowane na czerwono i opatrzone czarnym logo AMG.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC+. Sportowa nowość - GALERIA ZDJĘĆ

Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC+. Sportowa nowośćMercedes-AMG GLA 45 4MATIC+. Sportowa nowośćMercedes-AMG GLA 45 4MATIC+. Sportowa nowośćMercedes-AMG GLA 45 4MATIC+. Sportowa nowośćMercedes-AMG GLA 45 4MATIC+. Sportowa nowośćMercedes-AMG GLA 45 4MATIC+. Sportowa nowośćMercedes-AMG GLA 45 4MATIC+. Sportowa nowość

Zobacz także

Mercedes-AMG Project ONE nadjeżdża

Mercedes-AMG Project ONE nadjeżdża 2020-08-20

Od kilku lat Mercedes pracuje nad niezwykłym pojazdem hybrydowym, który osiągami ma dorównywać bolidom F1. Samochód otrzymał nazwę Mercedes-AMG Project ONE.Obecnie prace są już tak zaawansowane, że zamaskowane pojazdy przedprodukcyjne, pokryte...
Elektryczna ofensywa Mercedesa

Elektryczna ofensywa Mercedesa 2020-07-21

Do końca roku Mercedes-Benz zaoferuje ponad 20 wariantów modeli z hybrydowym napędem plug-in, od klasy A do klasy S, od GLA do GLE.W segmencie aut kompaktowych Mercedes-Benz oferuje już hybrydowy napęd plug-in w niemal wszystkich modelach: w klasie A,...
Mercedes-AMG GT Black Series

Mercedes-AMG GT Black Series 2020-07-20

Mercedes-AMG GT Black Series to najmocniejsza odmiana tego modelu, napędzana najmocniejszym silnikiem V8 w historii niemieckiego koncernu.Black Series zawsze było topową wersją samochodów sygnowanych przez AMG. Nie inaczej jest w tym przypadku - pod...
Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ po liftingu

Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ po liftingu 2020-06-19

Klasa E z Affalterbach doczekała się właśnie modernizacji. Auto wyróżniają smuklejsze, w pełni diodowe reflektory, poszerzone nadkola oraz pokrywa silnika z muskularnymi przetłoczeniami. Inny jest też np. zmieniony przedni zderzak z trzema dużymi...
Mercedes-AMG GLE 63 Coupé

Mercedes-AMG GLE 63 Coupé 2020-02-19

Do rodziny Mercedesa GLE dołączyła wersja AMG 63 Coupe. Przynależność do grona maszyn z Affalterbach zdradzają charakterystyczna osłona chłodnicy AMG z chromowanym wykończeniem i czarne wloty powietrza. Auto wyróżnia się też przetłoczeniami na...
Mercedes GLA drugiej generacji

Mercedes GLA drugiej generacji 2019-12-16

Mercedes GLA wszedł na rynek w 2013 roku. Nie ma więc niespodzianki, że po sześciu latach niemiecki koncern zaprezentował druga, zupełnie nową generację tego modelu.Podobnie jak wcześniej, GLA został oparty na klasie A, z któą dzieli wnętrze,...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.