chceauto.pl
x

Mazda MX-30 e-Skyctiv R-EV 170 KM

Mazda MX-30 e-Skyctiv R-EV 170 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2023
Średnia cena
173 000 zł
Nadwozie
crossover
Skrzynia
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
830 cm3
Silnik
Plug-in HybridCo to znaczy?
Pojemność baterii
17.8 kWh
Waga
1778 kg

OSIĄGI

Moc
170 KM
0-100 km/h
9.1 s.
V max
140 km/h
Zasięg
830 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
6 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
39 zł
Zbiornik paliwa
50 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
215/55 R18

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny
Segment
I
Bagażnik
311 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeAuta trzeba pilnować, ale też bez przesady małe

Mazda MX-30 e-Skyctiv R-EV 170 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Mazda MX-30 e-Skyctiv R-EV 170 KMMazda MX-30 e-Skyctiv R-EV 170 KMMazda MX-30 e-Skyctiv R-EV 170 KMMazda MX-30 e-Skyctiv R-EV 170 KMMazda MX-30 e-Skyctiv R-EV 170 KMMazda MX-30 e-Skyctiv R-EV 170 KMMazda MX-30 e-Skyctiv R-EV 170 KMMazda MX-30 e-Skyctiv R-EV 170 KMMazda MX-30 e-Skyctiv R-EV 170 KMMazda MX-30 e-Skyctiv R-EV 170 KMMazda MX-30 e-Skyctiv R-EV 170 KMMazda MX-30 e-Skyctiv R-EV 170 KMMazda MX-30 e-Skyctiv R-EV 170 KMMazda MX-30 e-Skyctiv R-EV 170 KMMazda MX-30 e-Skyctiv R-EV 170 KMMazda MX-30 e-Skyctiv R-EV 170 KMMazda MX-30 e-Skyctiv R-EV 170 KMMazda MX-30 e-Skyctiv R-EV 170 KMMazda MX-30 e-Skyctiv R-EV 170 KM

Mazda MX-30 e-Skyctiv R-EV 170 KM

MX-30 to pierwsza w pełni elektryczna, produkcyjna Mazda w historii. Wprawdzie nazwa budzić może skojarzenia z roadsterem MX-5, w tym przypadku chodzi o kompaktowego crossovera! Zbieżność ”imion” była jednak zamierzona. Wzorem MX-5, która stała się synonimem roadstera, nowa MX-30 zmienić ma świat samochodów elektrycznych. W jaki sposób? Kluczem do sukcesu, tak jak w przypadku MX-5, mają być właściwości jezdne. Dla nich poświęcono m.in. zasięg, który – wg producenta – wynosi raczej skromne 200 km. Wg Mazdy z nawiązką pokrywa to jednak wymagania większości europejskich nabywców, których średnie dobowe przebiegi oscylują w okolicach 48 km (takie dane płyną z badania przeprowadzonego na zlecenie Mazdy na przeszło 12 tys. europejskich kierowców). Pierwszy elektryczny model Mazdy ma 4 395 mm długości, 1 795 mm i 1 570 mm szerokości. Rozstaw osi to 2 655 mm. Umieszczony pod maską elektryczny silnik prądu stałego (synchroniczny) napędza koła przedniej osi. Z przodu pracują kolumny McPhersona. Z tyłu zastosowano belkę skrętną. Niestety – tajemnicą pozostają osiągi. Charakterystyczną cechą karoserii są "szczątkowe" tylne drzwi otwierane "pod prąd". Identyczne rozwiązanie stosowane było przez Mazdę w modelu RX-8. Akumulatory mają pojemność zaledwie 35,5 kWh i chłodzone są cieczą. Cały układ pracuje pod napięciem 355 woltów. Same baterie trafiły do specjalnego przedziału, który chroni je przed skutkami wypadków i dodatkowo usztywnia nadwozie.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2023-12-12

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Mazda znów z silnikiem Wankla. Oto MX-30 e-Skyactiv R-EV2023-01-13Mazda MX-30 już w produkcji!2020-05-20Mazda MX-30. Pierwsza na prąd!2019-10-23Historia SUV-ów Mazdy2020-07-26

Mazda MX-30 e-Skyctiv R-EV 170 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Lexus UX

Lexus UX

250h 184 KM hybryda2023crossoverautomatprzedni
cena średnia 228 000 zł
OCENY
Dostępność
Peugeot 3008

Peugeot 3008

1.6 Plug-in Hybrid 180 KM hybryda2023crossoverautomatprzedni
cena średnia 174 000 zł
OCENY
Dostępność
Kia Niro

Kia Niro

1.6 GDi Plug-In Hybrid 183 KM hybryda2023crossoverautomatprzedni
cena średnia 168 000 zł
OCENY
Dostępność

Mazda MX-30 e-Skyctiv R-EV 170 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS