chceauto.pl
x

Mazda 6 III 2.0 Skyactiv-G 165 KM

Mazda 6 III 2.0 Skyactiv-G 165 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Ocena: 3.92 (oceny: 12)
Rok produkcji
2013
Średnia cena
44 000 zł
Nadwozie
kombi
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęłatwo kupić
Pojemność
1998 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1320 kg
Ładowność
670 kg

OSIĄGI

Moc
165 KM
0-100 km/h
9.1 s.
V max
214 km/h
Zasięg
620 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
10 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
66 zł
Zbiornik paliwa
62 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani
Rozmiar opon seryjnych
225/55 R17
225/45 R19

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
D
Bagażnik
506 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeAuta trzeba pilnować, ale też bez przesady małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.

Mazda 6 III 2.0 Skyactiv-G 165 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Mazda 6 III 2.0 Skyactiv-G 165 KMMazda 6 III 2.0 Skyactiv-G 165 KMMazda 6 III 2.0 Skyactiv-G 165 KMMazda 6 III 2.0 Skyactiv-G 165 KMMazda 6 III 2.0 Skyactiv-G 165 KMMazda 6 III 2.0 Skyactiv-G 165 KMMazda 6 III 2.0 Skyactiv-G 165 KMMazda 6 III 2.0 Skyactiv-G 165 KMMazda 6 III 2.0 Skyactiv-G 165 KMMazda 6 III 2.0 Skyactiv-G 165 KMMazda 6 III 2.0 Skyactiv-G 165 KMMazda 6 III 2.0 Skyactiv-G 165 KMMazda 6 III 2.0 Skyactiv-G 165 KMMazda 6 III 2.0 Skyactiv-G 165 KMMazda 6 III 2.0 Skyactiv-G 165 KMMazda 6 III 2.0 Skyactiv-G 165 KMMazda 6 III 2.0 Skyactiv-G 165 KMMazda 6 III 2.0 Skyactiv-G 165 KMMazda 6 III 2.0 Skyactiv-G 165 KM

Mazda 6 III 2.0 Skyactiv-G 165 KM

Mazda 6

Mazda6 to samochód klasy średniej, który debiutował w 2002 roku zastępując cieszącą się dobrą opinią Mazdę 626. Nowy model miał trudny początek, samochody z silnikami Diesla cierpiały (i cierpią) na szereg dolegliwości, z zacieraniem spowodowanym zatkaniem smoka olejowego włącznie.

Na szczęście kolejna generacja zdecydowanie budowała dobre imię japońskiej marki, a bezawaryjność okazała się jej mocną stroną.

Mazda 6 III

Mazda6 III generacji zadebiutowała na salonie paryskim w 2012 roku. Samochód pojawił się w polskich salonach w pierwszej połowie 2013 roku. Z poprzednikiem łączy go jedynie nazwa. Auto zbudowano od podstaw w oparciu o zupełnie nową płytę podłogową (powiększeniu uległ m.in rozstaw osi). Niestety z oferty zniknęła praktyczna odmiana liftback. III wcielenie „szóstki” oferowane jest wyłącznie jaki sedan i kombi.

Jesienią 2014 roku na salonie w Los Angeles zadebiutowała wersja po liftingu. Z przodu pojawiła się nowa osłona chłodnicy i zderzak, zmieniono również kształt świateł, które mogą być wykonane w technologii LED. Również z tyłu pojawiły się nowe światła zespolone wykonane w tej technologii. Całość zmian zewnętrznych uzupełniają nowe felgi w rozmiarze 19 cali oraz szerszy zestaw dostępnych kolorów. Sporo nowości znajdziemy we wnętrzu Mazdy 6. Styliści przeprojektowali kształt głównej konsoli wskaźników oraz konsoli środkowej. Znacznie wzbogacono wyposażenie (nawet w podstawowych odmianach nie ma na co narzekać!). Dodano m.in. MZDConnect - system łączności, którego sercem jest umieszczony na konsoli środkowej ekran dotykowy o średnicy 7 cali, elektryczny hamulec postojowy, ogrzewanie tylnych siedzeń oraz sterowaną elektrycznie roletę przeciwsłoneczną tylnej szyby. Nowością jest również – opcjonalny - Active Driving Display, czyli wyświetlacz typu HUD. Podstawowe wyposażenie obejmuje m.in. : aluminiowe obręcze kół, klimatyzację, komputer pokładowy, układ dynamicznej kontroli stabilności DSC i wspomagania ruszania na wzniesieniu.

Warto wiedzieć, że producent, przynajmniej w teorii, uporał się z problemem korozji. Gwarancja na perforację wynosi 12 lat, na korozję powierzchniową – 3 lata. Mimo wszystko, jeśli planujecie dłuższy romans z Mazdą 6, zalecamy poprawienie fabrycznej konserwacji profili zamkniętych. Pozwoli to cieszyć się autem zdecydowanie dłużej.

Wszystkie jednostki napędowe mają łańcuch rozrządu i bezpośredni wtrysk paliwa. Ten ostatni w praktyce czyni nieopłacalnym montaż instalacji gazowej. Na rynku wtórnym zdecydowanie przeważają auta z silnikami benzynowymi 2,0 i 2,5 l. Są trwałe i – w praktyce – bezobsługowe. Dużo rzadziej w ogłoszeniach spotkać można 2,2 litrowego Diesla (150-175 KM). Jest pozbawiony większości wad poprzedników, ale i tym razem nie obyło się bez wpadek. W pierwszych egzemplarzach (do modelu roku 2014) zdarzały się problemy z trwałością wałków rozrządu. Materiał, z którego je wykonano łuszczył się, co powodowało przedostawanie się opiłków metalu do oleju. Efekt był łatwy do przewodzenia – zatarcie silnika (naprawa jest praktycznie nieopłacalna).

Nietrwałe diesle z pierwszego okresu produkcji to – na szczęście – najpoważniejsza wpadka. Inne, jak np. falująca przy większych prędkościach maska, czy szumy wiatru we wnętrzu (serwisy wymieniały uszczelki) irytują, ale nie mają wpływu na mobilność pojazdu. III generacji Mazdy 6 zdarzają się też drobne usterki elektroniki, m.in. modułu Bluetooth (problemy z odtwarzaniem plików) czy systemem odzyskiwania energii I-ELOOP (stop&start).


Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2019-05-04

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

Mazda 6 po zmianach na rok 20212021-04-19Mazda 6 po zmianach2017-11-30Mazda 6 po modernizacji2017-11-15Mazda 6 po modernizacji2016-08-14Nowa Mazda6 już w polskich salonach2012-12-15Nadjeżdża nowa Mazda6. Znamy ceny2012-11-01

Mazda 6 CRASHTEST

Mazda 6 - AKCJE NAWROTOWE

2013-04-08Niektóre samochody marki Mazda 6 model GJ, wyprodukowane w Japonii, w okresie od 31 lipca 2012 r. do 9 marca 2013 r., mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.

W niektórych samochodach marki Mazda 6 model GJ, mógł zostać wmontowany jeden z wadliwych elektronicznych komponentów konwertera (przetwornika napięcia) DC/DC, odpowiedzialny za zapobieganie zakłóceniom fal radiowych.

W czasie jego produkcji mogło dojść do błędu, który może spowodować niewłaściwe funkcjonowanie konwertera, a w najgorszej sytuacji może doprowadzić do jego przegrzania i zapłonu.

Na rynku polskim kampanią naprawczą łącznie objętych jest 150 samochodów Mazda 6 model GJ. Lista numerów VIN w załączniku.

plik pdf

Ogłoszenia

Mazda 6

Mazda 6

opolskie

62 000 zł
Mazda 6

Mazda 6

wielkopolskie

49 900 zł
Mazda 6

Mazda 6

pomorskie

41 900 zł
Mazda 6

Mazda 6

dolnośląskie

46 000 zł

Mazda 6 III 2.0 Skyactiv-G 165 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Citroen C5

Citroen C5

1.6 THP 155 KM benzyna2013kombiręcznaprzedni
cena średnia 38 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford Mondeo

Ford Mondeo

1.6 EcoBoost 160 KM benzyna2013kombiręcznaprzedni
cena średnia 38 000 zł
OCENY
Dostępność
Seat Exeo

Seat Exeo

1.8 TSI 160 KM benzyna2013kombiręcznaprzedni
cena średnia 37 000 zł
OCENY
Dostępność
Audi A4

Audi A4

1.8 TFSI 170 KM benzyna2013kombiręcznaprzedni
cena średnia 52 000 zł
OCENY
Dostępność
Mercedes - Benz C-klasa

Mercedes C-klasa

180 Kompressor 156 KM benzyna2013kombiręcznatylny
cena średnia 56 000 zł
OCENY
Dostępność
Subaru Outback

Subaru Outback

2.5i 167 KM benzyna2013kombiręczna4x4
cena średnia 61 000 zł
OCENY
Dostępność

Mazda 6 III 2.0 Skyactiv-G 165 KM Opinie i komentarze

Łukasz Gaicki
13 kwietnia 2013
Nowe silniki benzynowe mazdy maj a bezpośredni wtrysk benzyny a co za tym idzie wyliczenia odnośnie instalacji LPG są zapewne błędne z racji tego, że redaktor nie uwzględnił dotrysku benzyny podczas pracy silnika na LPG. Zasadność zakładania instalacji LPG przy bezpośrednim wtrysku benzyny mija się z celem.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS