chceauto.pl
x

Mazda 3 II 2.0 151 KM

Mazda 3 II 2.0 151 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2012
Średnia cena
30 000 zł
Nadwozie
hatchback 5-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
1998 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1270 kg
Ładowność
565 kg

OSIĄGI

Moc
151 KM
0-100 km/h
10.4 s.
V max
212 km/h
Zasięg
710 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
7.8 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
51 zł
Zbiornik paliwa
55 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
205/50 R17

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
C
Bagażnik
340 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeAuta trzeba pilnować, ale też bez przesady małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
14000 km czyli po 9 miesiącach
Zużycie paliwa
9.4 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
30 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
11.4 s.
Prędkość maksymalna
193 km/h

Mazda 3 II 2.0 151 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Mazda 3 II 2.0 151 KMMazda 3 II 2.0 151 KMMazda 3 II 2.0 151 KMMazda 3 II 2.0 151 KMMazda 3 II 2.0 151 KMMazda 3 II 2.0 151 KMMazda 3 II 2.0 151 KMMazda 3 II 2.0 151 KM

Mazda 3 II 2.0 151 KM

Mazda 3

Mazda3 to następca modelu 323. Samochód ten debiutował w 2003 roku, trzy lata później poddano go liftingowi. W 2008 roku zaprezentowano drugą generację tego Mazdy3, pierwsze samochody trafiły do salonów rok później. Produkcja tego modelu trwała do 2013 roku, gdy pojawiła się Mazda 3 trzeciej generacji.

Mazda 3 II

Druga generacja trójki przetrwała w ofercie zaledwie cztery lata. W istocie, z technicznego punktu widzenia, mieliśmy do czynienia z mocno przekonstruowaną Mazdą 3 I generacji wyposażoną w zupełnie nowe nadwozie. Obie „Trójki” mają np. identyczny, mierzący 2640 mm, rozstaw osi.
Krótki okres produkcji, w połączeniu z wciąż mogącą się podobać stylistyką, sprawia, że samochody cieszą się sporym zainteresowaniem na rynku wtórnym. Nie ma się czemu dziwić, bowiem auto prezentuje wysoki poziom jeśli chodzi o bezawaryjność i jest zdecydowanie mniej podatne na korozję od poprzednika. Za całkiem trwałe uchodzi również zawieszenie, no może z wyjątkiem sworzni wahaczy przednich, które nie radzą sobie na dziurawych drogach.
W kabinie jest całkiem nowocześnie, chociaż konkurencja (zwłaszcza niemiecka i francuska) oferuje zauważalnie więcej miejsca i lepsze materiały wykończeniowe (dużo twardego plastiku). Całkiem pojemny jest za to bagażnik (430 l). Podobać się też mogą właściwości jezdne i sportowe odczucia generowane nie tylko przez zawieszenie, ale też np. pracę układu kierowniczego czy lewarka zmiany biegów.
Największym wzięciem cieszą się auta z silnikami benzynowymi. Do spokojnej eksploatacji wystarczy nawet podstawowy 1.6 l MZR, który oferuje średnie zużycie paliwa na poziomie 6,5-7,5 l ale nie należy niestety do mistrzów sprintu. Przyspieszenie do setki zajmuje aż 12,2 s – prędkość maksymalna to 188 km/h. Optymalny wybór to benzynowe 2.0 l MZR. Jednostka o mocy 150 KM pali niewiele więcej od 1.6 l, a zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w 10,6 s.
Wybór podwyższonego ryzyka to benzynowe 2.0 l DISI (z wtryskiem bezpośrednim i systemem start&stop.). Nie jest zły, ale część właścicieli skarży się na nierówną pracę w wyższym zakresie prędkości obrotowych (problemy z wtryskiwaczami). Warto dodać, że wszystkie silniki benzynowe mają trwały(!) napęd rozrządu realizowany za pośrednictwem łańcucha. Odmiany MZR wyposażone są przy tym w pośredni wtrysk paliwa, dzięki czemu całkiem dobrze znoszą zasilanie LPG (radzimy zainwestować w lubryfikację!)
Biorąc pod uwagę świetne opinie o silnikach benzynowych zakup diesla wydaje się niezbyt rozsądny. Jeśli to konieczność – polecamy mniejszy silnik 1.6 CD. To w istocie – opracowana wspólnie z Fordem – jednostka 1.6 l HDI z gamy koncernu PSA. Uchodzi za trwałą, ale z biegiem czasu trzeba przygotować się m.in. na kłopoty z wtryskiwaczami, kolektorem dolotowym czy turbosprężarką, chociaż niedomagania są raczej dobrze znane mechanikom i stosunkowo tanie (jak na diesla) w naprawach. Odradzamy za to – nieoferowane w Polsce - odmiany 2.2 l o mocach 150 i 185 KM. Mają dokładnie te same problemy co w Mazdzie 6, jak np. zatykające się smoku pompy oleju czy rozrzedzanie środka smarnego olejem napędowym. Ryzyko zatarcia silnika jest – niestety – całkiem duże.
Samochód uchodzi za trwały. Mimo wszystko część właścicieli skarży się na łuszczący się lakier (odparzony lakier bezbarwny, tzw. klar), znanym problemem są np. usterki kompresorów klimatyzacji czy… podatne na zarysowania szyby! Pechowe egzemplarze cierpią też np. na usterki wyświetlaczy komputerów pokładowych.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2020-12-29

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

Używane: Mazda 3 III2021-02-17Nowa Mazda 3 już w polskich salonach2019-03-03Nowa Mazda 3. Polskie (wysokie) ceny2018-12-15Mazda 3 czwartej generacji2018-11-28Mazda 3 IV generacji nadjeżdża!2018-11-08Mazda 3 po zmianach2016-07-15

Mazda 3 II 2.0 151 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Lancia Delta

Lancia Delta

1.4 16V MultiAir 140 KM benzyna2012hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 26 000 zł
OCENY
Dostępność
Dodge Caliber

Dodge Caliber

2.0 156 KM benzyna2012hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 31 000 zł
OCENY
Dostępność
Chevrolet Cruze

Chevrolet Cruze

1.8 DOHC 16 141 KM benzyna2012hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 21 000 zł
OCENY
Dostępność
Subaru Impreza

Subaru Impreza

2.0 150 KM benzyna2012hatchback 5drręczna4x4
cena średnia 34 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Astra

Opel Astra

1.4 Turbo 140 KM benzyna2012hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 26 000 zł
OCENY
Dostępność
Mitsubishi Lancer

Mitsubishi Lancer

1.8 143 KM benzyna2012hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 28 000 zł
OCENY
Dostępność

Mazda 3 II 2.0 151 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS