chceauto.pl
x
Nowa Mazda 3. Polskie (wysokie) ceny

Nowa Mazda 3. Polskie (wysokie) ceny

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2018-12-15
owa generacja Mazdy 3 to pierwszy model japońskiego producenta, który ma być pozycjonowany z segmencie premium. Wiąże się z tym dobre wyposażenie, ale również wyższe ceny. Ile trzeba będzie zapłacić za japońskiego kompakta?

Mazda 3
Mazda 3
Czwarte wcielenie sprzedażowego hitu japońskiego producenta może pochwalić się m.in. zwiększonym o 25 (do 2725 mm) rozstawem osi. Wymiary hatchbacka pozostały niemalże bez zmian (4459 mm x 1797 mm x 1440 mm). Zauważalnie – aż o 82 mm – urósł za to sedan (4662 mm x 1797 mm x 1445 mm).

Gama jednostek napędowych Mazdy 3 w Polsce będzie obejmować dwa silniki benzynowe. Bazowa jednostka 2.0 SKYACTIV-G o mocy 122 KM wyposażona została w system dezaktywacji cylindrów, zmodyfikowane porty dolotowe i dzielony system wtrysku paliwa. Silnik wykorzystuje technologią M-Hybrid (mild hybrid), która pomaga obniżyć zużycie paliwa, przeznaczając energię odzyskaną podczas hamowania do zasilania pokładowego sprzętu elektrycznego.

Mazda 3
Mazda 3
Dodatkowo, M-Hybrid przyspiesza i usprawnia pracę systemu i-stop, a także wspiera pracę układu napędowego;

Mocniejszy silnik to całkowicie nowa jednostka 2.0 SKYACTIV-X generująca 181 KM, która łączy w sobie zalety silników benzynowego i Diesla. Jej nowatorski układ zapłonowy SCCI (Spark-Controlled Compression Ignition – zapłon samoczynny sprężonej mieszanki sterowany świecą) polega na tym, że mieszanka paliwowo-powietrzna jest zapalana nie dzięki iskrze od świecy, ale pod wpływem wysokiego ciśnienia, jak w silniku Diesla. Natomiast świeca steruje samym momentem zapłonu.

Mazda 3
Mazda 3
Oba silniki standardowo współpracują z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach, natomiast opcjonalna przekładnia ośmiostopniowa wymaga dopłaty 6 tys. zł. Dodatkowy mocniejszy silnik może napędzać wszystkie koła - układ i-Activ AWD kosztuje 10 tys. zł.

Mazda 3 będzie dostępna w nowych wersjach wyposażeniowych: Kai, Kanjo i Hikari i Enso.

Mazda 3
Mazda 3
Już podstawowa wersja Kai jest doskonale wyposażone - posiada m.in. adaptacyjny tempomat, układ monitorowania martwego pola, automatyczne światła drogowe, system rozpoznawania znaków, system utrzymywania samochodu na pasie ruchu, czujniki parkowania, deszczu i zmierzchu oraz manualną klimatyzację. Nie zabraknie również systemu infotainment z ekranem o wielkości 8,8 cala, wyświetlacz HUD i nawigacji.

W samochodach z silnikiem 122-konnym znajdą się światła typu LED, zaś w w wersji mocniejszej - matrycowe oświetlenie adaptacyjne.

Mazda 3
Mazda 3
A jak kształtują się ceny? 122-wersja z manualną przekładnią została wyceniona na 94 900 zł, automat kosztuje 102 900. Ceny wersji 181-konnej wynoszą odpowiednio 112 900 i 120 900 zł.

Za 181-konny silnik z napędem AWD trzeba zapłacić 122 900 zł, a dokładając to tej konfiguracji automatyczną skrzynię dochodzimy do kwoty 130 900 zł.

W kolejnej wersji Kanjo znajdziemy dodatkowo m.in. automatyczną, dwustrefową klimatyzację, dostęp bezkluczykowy, kamerę cofania i przednie czujniki parkowania. Ceny są wyższe o 5 tys. niż w przypadku wersji bazowej.

Polscy dealerzy Mazdy rozpoczynają właśnie przedsprzedaż nowej Mazdy 3. W pierwszej kolejności można zamawiać wersję hatchback z silnikiem 2.0 SKYACTIV-G, a pierwsze samochody w salonach pojawią się w marcu przyszłego roku.

Nowa Mazda 3. Polskie (wysokie) ceny - GALERIA ZDJĘĆ

Nowa Mazda 3. Polskie (wysokie) cenyNowa Mazda 3. Polskie (wysokie) cenyNowa Mazda 3. Polskie (wysokie) cenyNowa Mazda 3. Polskie (wysokie) cenyNowa Mazda 3. Polskie (wysokie) cenyNowa Mazda 3. Polskie (wysokie) cenyNowa Mazda 3. Polskie (wysokie) cenyNowa Mazda 3. Polskie (wysokie) cenyNowa Mazda 3. Polskie (wysokie) cenyNowa Mazda 3. Polskie (wysokie) ceny

Zobacz także

Zmodernizowany silnik e-Skyactiv X Mazdy

Zmodernizowany silnik e-Skyactiv X Mazdy 2021-05-10

Zmodernizowana wersja unikatowej dla Mazdy, benzynowej jednostki napędowej e-Skyactiv X wykorzystująca technologię SPCCI - zapłonu samoczynnego sterowanego świecą zapłonową dostępna jest w najnowszych modelach Mazdy 3 oraz CX-30, które trafiły do...
Używane: Mazda 3 III

Używane: Mazda 3 III 2021-02-17

Biorąc pod uwagę obiektywne wartości trzecia generacja trójki uchodzi – co najwyżej – za średniaka w klasie średniej. Ma przeciętne osiągi i ciasny bagażnik, a mimo tego auto jest rozchwytywane na rynku wtórnym. Dlaczego?Odpowiedzią jest...
Używane: Mazda 3 III

Używane: Mazda 3 III 2021-01-02

Biorąc pod uwagę obiektywne wartości trzecia generacja trójki uchodzi – co najwyżej – za średniaka w klasie średniej. Ma przeciętne osiągi i ciasny bagażnik, a mimo tego auto jest rozchwytywane na rynku wtórnym. Dlaczego?Odpowiedzią jest...
Używane: Mazda 3 II (BL)

Używane: Mazda 3 II (BL) 2020-12-29

Druga generacja trójki przetrwała w ofercie zaledwie cztery lata. W istocie, z technicznego punktu widzenia, mieliśmy do czynienia z mocno przekonstruowaną Mazdą 3 I generacji wyposażoną w zupełnie nowe nadwozie. Obie „Trójki” mają np....
Rekord Mazdy w Polsce

Rekord Mazdy w Polsce 2020-01-20

Mazda Motor Poland zakończyła rok 2019 najlepszym wynikiem handlowym w historii wprowadzając na rynek 15 670 samochodów. To o 24,6 proc. więcej niż w poprzednim roku. Rekordowe wzrosty sprzedaży odnotowały wszystkie najpopularniejsze modele japońskiej...
Znamy kandydatów do WCOTY

Znamy kandydatów do WCOTY 2019-09-10

Na trwającym właśnie salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie jury konkursu na Światowy Samochód Roku 2020 opublikowało wstępną listę kandydatów do tej prestiżowej nagrody. Szanse na tytuł ma obecnie 31 modeli, które debiutują właśnie – lub w...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS