chceauto.pl
x
Używane: Mazda 3 III

Używane: Mazda 3 III

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2021-02-17 Opinie
Biorąc pod uwagę obiektywne wartości trzecia generacja trójki uchodzi – co najwyżej – za średniaka w klasie średniej. Ma przeciętne osiągi i ciasny bagażnik, a mimo tego auto jest rozchwytywane na rynku wtórnym. Dlaczego?

Mazda 3 III generacji
Mazda 3 III generacji
Odpowiedzią jest mieszanka nowoczesnego, eleganckiego designu z typową dla japońskich konstrukcji bezawaryjnością. Auto zachwyca też prowadzeniem, które przypadnie zwłaszcza amatorom szybszej jazdy po zakrętach. Do szybszej jazdy zachęca nie tylko zawieszenie, ale też odczucia towarzyszące obsłudze układu kierowniczego czy skrzyni biegów.

Mazda 3 III generacji
Mazda 3 III generacji
Podstawowy silnik – 1.5 l o mocy 100 KM (150 Nm) to propozycja raczej do miasta. Zapewnia tylko przeciętne osiągi (od 0 do 100 km/h w 10,8 s.) ale jest słynie również z niezawodności. Kierowcy szukający lepszej dynamiki powinni zdecydować się na wersję 2.0 l (20 lub 165 KM). W ich przypadku setka pojawia się na liczniku po 8,9 lub 8,2 s od startu. Dwulitrówki są nieco bardziej problematyczne (coraz częściej pojawiają się doniesienia o wyciekach, głównie spod pokrywy zaworów), ale i tak uznać je można za bardzo udane. Trzeba też zdawać sobie sprawę, że wszystkie benzyniaki mają trwały (!) napęd rozrządu realizowany za pomocą łańcucha.

Mazda 3 III generacji
Mazda 3 III generacji
W ogłoszeniach często spotkać też można benzynowe silniki o pojemności 2.5 l. To zakup podwyższonego ryzyka. Sam motor śmiało można polecić, ale nie oferowano go na rynkach europejskich. Oznacza to, że mamy do czynienia z samochodami sprowadzonymi z USA, z których zdecydowana większość ma za sobą bardzo poważne naprawy powypadkowe. Rzeczywisty obraz uszkodzeń trudno zweryfikować, zwłaszcza że większość egzemplarzy ma dodatkowe, niefabryczne zabezpieczenie antykorozyjne, które skutecznie maskuje ślady napraw. Jednostka 2.5 l oferowana była wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów.

Mazda 3 III generacji
Mazda 3 III generacji
W ofercie były też jednostki wysokoprężne, ale nauczeni doświadczeniem miłośnicy modelu trzymają się od nich z daleka. Najsłabsza, o pojemności 1.5 l. cieszy się dobrą opinią, chociaż oferuje osiągi zbliżone do podstawowego silnika benzynowego. Gros oferty stanowią jednak egzemplarze z jednotą 2.2 l (nie była oferowana w Polsce), która – chociaż zdecydowanie trwalsza niż poprzednik o pojemności 2.0 l – uchodzi za zakup podwyższonego ryzyka. Największy, choć nie jedyny, problem to rozrzedzanie środka smarnego olejem napędowym, co ma związek z procedurą wypalania filtra cząstek stałych, gdy do cylindrów wtryskiwana jest dodatkowa dawka paliwa. W efekcie trzeba pilnować (przybywającego) stanu oleju. Rozcieńczony szybko upora się z uszczelnieniami (np. turbosprężarki), co w efekcie skutkować może tzw. rozbieganiem silnika i jego zatarciem.

Mazda 3 III generacji
Mazda 3 III generacji
W kategorii awaryjność Mazda 3 wypada lepiej niż dobrze. Chociaż od debiutu minęło już kilka lat, wciąż nie słychać o poważniejszych problemach z korozją. Użytkownicy narzekają głównie na niegroźne przypadłości pokroju zawieszającego się systemu multimedialnego, poskrzypywania czy łatwo rysujące się szyby.


Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Zobacz także

Zmodernizowany silnik e-Skyactiv X Mazdy

Zmodernizowany silnik e-Skyactiv X Mazdy 2021-05-10

Zmodernizowana wersja unikatowej dla Mazdy, benzynowej jednostki napędowej e-Skyactiv X wykorzystująca technologię SPCCI - zapłonu samoczynnego sterowanego świecą zapłonową dostępna jest w najnowszych modelach Mazdy 3 oraz CX-30, które trafiły do...
Używane: Mazda 3 II (BL)

Używane: Mazda 3 II (BL) 2020-12-29

Druga generacja trójki przetrwała w ofercie zaledwie cztery lata. W istocie, z technicznego punktu widzenia, mieliśmy do czynienia z mocno przekonstruowaną Mazdą 3 I generacji wyposażoną w zupełnie nowe nadwozie. Obie „Trójki” mają np....
Rekord Mazdy w Polsce

Rekord Mazdy w Polsce 2020-01-20

Mazda Motor Poland zakończyła rok 2019 najlepszym wynikiem handlowym w historii wprowadzając na rynek 15 670 samochodów. To o 24,6 proc. więcej niż w poprzednim roku. Rekordowe wzrosty sprzedaży odnotowały wszystkie najpopularniejsze modele japońskiej...
Znamy kandydatów do WCOTY

Znamy kandydatów do WCOTY 2019-09-10

Na trwającym właśnie salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie jury konkursu na Światowy Samochód Roku 2020 opublikowało wstępną listę kandydatów do tej prestiżowej nagrody. Szanse na tytuł ma obecnie 31 modeli, które debiutują właśnie – lub w...
Euro NCAP. 7 aut na 5 gwiazdek!

Euro NCAP. 7 aut na 5 gwiazdek! 2019-05-22

Euro NCAP przetestowało właśnie siedem modeli, które pojawiły się w ostatnim czasie w europejskich salonach. Próbom zderzeniowym poddano: Audi e-Tron, Lexusa UX, Mazdę 3, Renault Clio, Toyotę Corollę, Toyotę RAV4 i Volkswagena T-Crossa.Co ważne,...
Nowa Mazda 3 już w polskich salonach

Nowa Mazda 3 już w polskich salonach 2019-03-03

Trzy miesiące po światowej premierze na salonie w Los Angeles, Mazda 3 nowej generacji trafiła do salonów w całej Polsce. W pierwszej kolejności w salonach pojawiło się auto w wersji hatchback z nowym silnikiem benzynowym 2.0 Skyactiv-G o mocy 122 KM,...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.