Leapmotor poszerzy gamę modelu C10 o nową wersję napędową. Do samochodu elektrycznego z napędem na jedną oś i auta z range extenderem dołączy elektryczny pojazd z dwoma silnikami.
- Leapmotor. Co to za marka?
- Leapmotor C10 z napędem elektrycznym
- Leapmotor C10 REEV
- Leapmotor C10 4x4. Ceny i premiera rynkowa
Leapmotor. Co to za marka?
Inwestycja Stellantisa w Leapmotor rozpoczęła się w październiku 2023 roku, gdy kosztem 1,5 mld euro koncern objął 21 proc. udziałów chińskiej marki. Następnie utworzono firmę Leapmotor International, w której 51 proc. akcji należy do Stellantisa. Zadaniem spółki jest sprzedaż samochodów elektrycznych poza granicami Chin. W Europie początkowo dostępne są dwa modele - miejski T03 oraz C10.
Leapmotor C10 z napędem elektrycznym
Leapmotor C10 to SUV segmentu D, czyli konkurent Skody Enyaq czy Volkswagena ID.4. C10 ma 474 cm długości, 190 cm szerokości i 168 cm wysokości. Rozstaw osi mierzy 282,5 cm. Rozczarować może bagażnik, który ma tylko 435 litrów pojemności. Leapmotor T03 jest napędzany przez silnik elektryczny generujący 218 KM i 320 Nm. Energia elektryczna przechowywana jest w akumulatorze o pojemności 69,9 kWh. Zasięg zgodnie z normą WLTP ma wynosić 420 km w cyklu mieszanym, a więc realnie będzie zapewne wynosił około 300-350 km (w zależności od sposobu jazdy).

Leapmotor C10
Ładowanie akumulatora możliwe jest na stacjach szybkiego ładowania, wówczas uzupełnienie energii od 30 do 80 proc ma zajmować około pół godziny. Ponadto możliwe jest ładowanie prądem przemiennym z mocą 6,6 kW, wówczas ładowanie z 30 do 80 proc. będzie trwało ponad 6 godzin, naładowanie od 0 do 100 proc. potrwa około 12 godzin.

Leapmotor C10
Leapmotor C10 REEV
Na początku 2025 roku gamę Leapmotoru C10 poszerzono o samochód z silnikiem spalinowym, który nie napędza kół, ale pełnie funkcję generatora i ładuje baterię.

Leapmotor C10
Leapmotor C10 REEV (Range Extender Electric Vehicle) i napędzany jest przez silnik elektryczny o mocy 158 kW (215 KM). Energia elektryczna przechowywana jest w akumulatorze o pojemności 28,4 kWh, co zapewnia zasięg do 145 km, a więc realnie bliżej 110 km. Jednak auto jest również wyposażone w spalinowy silnik o pojemności 1.5 l, który nie napędza kół, ale ładuje akumulator. Dzięki temu zasięg auta ma wynosić nawet 950 km (znów wg WLTP, czyli realnie znacznie mniej).
Oczywiście C10 REEV może być również ładowany z gniazdka, zarówno prądem AC, jak i stałym DC o mocy do 65 kW. wówczas doładowanie z 20 do 70 proc. zajmuje mniej niż 20 proc.

Leapmotor C10
Leapmotor C10 4x4. Ceny i premiera rynkowa
Teraz Leapmotor zapowiedział wprowadzenie modelu C10 w wersji elektrycznej, ale z napędem na cztery koła. Wersja ta zostanie pokazana na Zurich Auto Show w październiku 2025 roku.
Napęd obu osi zapewniany jest przez dwa silniki elektryczne, których moc systemowa wynosi 585 KM. Dzięki temu samochód rozpędza się do 100 km/h w 4 s.
Pojemność akumulatora LFP zastosowanego w tym modelu wynosi 81,9 kWh, co powinno zapewniać około 350-400 km realnego zasięgu. Instalacja elektryczna pracuje pod napięciem 800V, dzięki czemu ładowanie na wystarczająco mocnej ładowarce od 30 do 80 proc. ma trwać 22 minuty.
Ceny Leapmotoru C10 w wersji 4x4 nie są jeszcze znane. Natomiast wersja elektryczna z napędem na jedną oś kosztuje od 160 tys. zł, a wersja REEV - od 150 tys. zł. C10 4x4 na pewno będzie droższe i to sporo.
Pierwsze dwusilnikowe Leapmotory C10 trafią do salonów zapewne na początku 2026 roku.