chceauto.pl
x

Land Rover Range Rover

Oceny użytkowników3.8125/5. Głosy: 16
Ocena: 3.81/5
Głosy: 16.

Wybierz rocznik

1994 1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019

Land Rover Range Rover II (1994-2002)

Range Rover to bez wątpienia jeden z najbardziej luksusowych pojazdów, który nie boi się bota, piachu czy zimy. Druga generacja auta – typoszereg P38 – trafiła na rynek w 1994 roku i przetrwała w ofercie brytyjskiego producenta przez kolejnych siedem lat.

Biorąc pod uwagę wymiary, poziom wyposażenia i osiągi samochód wydaje się świetną inwestycją. Zadbane egzemplarze (rocznik, wbrew pozorom nie odgrywa dużej roli w wycenie) z luksusowym wnętrzem kupić dziś można za mniej niż 20 tys. zł. Warto jednak zdawać sobie sprawę z faktu, że – jak większość „udomowionych” terenówek Range Rover P38 nie jest samochodem dla każdego...

W stosunku do Range Roverów często używa się określenia „terenowa klasa S”. Chociaż drugiej serii auta – biorąc pod uwagę wymiary i przestrzeń w kabinie - bliżej raczej do klasy E, porównania z Mercedesem nie są wcale przypadkowe. Brytyjczycy zadbali, by nabywcy nie mogli narzekać na przestrzeń, komfort czy wyposażenie.

Nadwozie mierzy 4,7 m długości, 1,89 m szerokości i 1,81 m wysokości. Gwarancją obszernego wnętrza jest liczący 2,74 m rozstaw osi. Mocną stroną auta jest wyposażenie. W zasadzie wszystkie egzemplarze mają na pokładzie wykonaną ze skóry (lub alcantary) tapicerkę, pełny pakiet elektryczny (lusterka, szyby), elektrycznie sterowane i podgrzewane fotele, dwustrefową klimatyzację czy system audio sygnowany logiem renomowanej firmy Harman Kardon. O przyjemną podróż dbają też mięsiste tapicerki, ozdobne drewniane wstawki oraz dodatki pokroju tempomatu czy – regulowane osobno dla dwóch przednich foteli – podłokietniki.

By zapewnić maksymalny komfort jazdy samochód standardowo wyposażany był w układ o nazwie EAS, czyli sterowane elektronicznie, pneumatyczne zawieszenie. Brytyjczycy nie zapomnieli jednak o terenowym rodowodzie auta. W przeciwieństwie do współczesnych SUVów nadwozie przykręcono do solidnej ramy a napęd, przez cały czas, przekazywany jest na koła obu osi.

Na co zwracać powinniśmy szczególną uwagę rozważając zakup II generacji Range Rovera?

Niestety, jak większość pojazdów brytyjskich marek, samochód nie ma opinii niezawodnego. Większość usterek to – na szczęście – irytujące drobnostki (np. trudne do zdiagnozowania usterki klimatyzacji), ale autu zdarzają się też poważne wpadki wykluczające pojazd z dalszej jazdy.

Największym generatorem kosztów jest raczej kapryśne pneumatyczne zawieszenie, którego naprawy wymagają fachowej wiedzy. Stosunkowo często wymieniać trzeba miechy powietrzne, raz na 2-3 lata interwencji mechanika wymaga też kompresor zasilający układ sprężonym powietrzem (ciśnienie robocze układu to 10 atmosfer). Najczęściej nie ma – na szczęście - potrzeby jego wymiany (na rynku oferowane są zestawy naprawcze i uszczelniacze – nowa część to wydatek około 1 tys. zł), ale wypuszczając się w dalszą trasę trzeba mieś świadomość, że powrót – być może – odbędzie się na lawecie.

Pneumatyka lubi też płatać filge, które nie wynikają wcale z usterek sprzęgnięty jest z wieloma czujnikami (m.in. otwarcia drzwi czy tylnej klapy) i pozorna błahostka, jak np. przeładowanie bagażnika czy zaśniedziałe styki potrafią wprowadzić go w tryb awaryjny (zresetowanie wymaga podłączenia pod komputer diagnostyczny ze specjalnym oprogramowaniem).

Najprostszą formą przetestowania kondycji zawieszenie jest sprawdzenie częstotliwości uruchamiania się kompresora. Jeśli na postoju (przy odpalonym silniku) urządzenie włącza się częściej niż co 2-3 minuty oznacza to, że w układ domaga się remontu (nieszczelności, zużyty kompresor, zawory lub czujniki wysokości). Objawy tego typu niekoniecznie świadczyć muszą o kosztownych usterkach, ale – w większości przypadków – przywrócenie zawieszenia do właściwego stanu wymaga kwot z trzema zerami po przecinku.

Na szczęście brytyjski producent oszczędził klientom dylematów dotyczących wyboru jednostki napędowej. Samochód oferowany był wyłącznie z benzynowymi silnikami V8 (o pojemnościach 4,0 l i 4,6 l) oraz wysokoprężnym, rzędowym, sześciocylindrowym motorem BMW o pojemności 2,5 l (M51 – ten sam, który stosowano w BMW E36, BMW E39 i Oplu Omedze).

Lepsze osiągi zapewniają rzecz silniki benzynowe, ale okupione jest to bardzo dużym zużyciem paliwa (wiekowa konstrukcja) i niską trwałością. Przypadłością brytyjskich motorów V8 są np. opuszczające się tuleje cylindrowe (najczęściej w odmianie 4,0 l) – usunięcie usterki jest bardzo trudne i wymaga rozłożenia silnika na części pierwsze (producent stosował tuleje bez kołnierza – naprawa polega na rozwierceniu bloku i zastąpieniu oryginalnych tulejami z kołnierzami). Niestety tego typu rozwiązania rzadko okazują się skuteczne i często powodują problemy z uszczelkami pod głowicą (oryginalne są zbyt cienkie). Biorąc też pod uwagę stosunkowo częste dolegliwości związane z wypalaniem się zaworów i wycieraniem wałków rozrządu inwestycja w Range Rovera P38 z benzynowym silnikiem powinna być dokładnie przemyślana pod względem kosztów ewentualnych napraw.

Zdecydowanie lepiej – przynajmniej pod względem dostępności części zamiennych i fachowców – prezentuje się jednostka wysokoprężna. Trzeba jednak pamiętać, że silnik BMW również nie należy do najtrwalszych i z czasem zdarzają się mu kosztowne usterki pompy wtryskowej czy turbosprężarek. Przed zakupem warto również zdawać sobie sprawę z faktu, że w Range Roverze motor BMW rzadko kiedy spala mniej niż 11-14 l oleju napędowego (w zależności od warunków ruchu i zastosowanej skrzyni biegów).

Land Rover Range Rover III (2002-2013)

Range Rover III generacji po raz pierwszy otrzymał nadwozie samonośne zamiast ramy, stając się bezdyskusyjnie SUV-em. Początkowo auta te były napędzane silnikami BMW, a po liftingu w 2006 roku zaczęto w nich montować jednostki Jaguara.
Samochody te ze względu na wysoką cenę nie zdobyły w Polsce większej popularności. Stąd trudno o merytoryczną ocenę awaryjności. Zdarzać się jednak mogą usterki układu elektrycznego.

Land Rover Range Rover IV (2012-2018)

IV generacja Range Rovera zadebiutowała na salonie paryskim w 2012 roku. Oferta silnikowa pozostała niezmieniona, klienci wciąż mogą wybierać pomiędzy silnikami TDV6 i TDV8, a na okrasę pozostaje doładowana, benzynowa jednostka 5.0 V8. Największą nowością jest zastosowanie aluminiowego nadwozia, co pozwoliło obniżyć masę samochodu aż o 420 kg!

Jesienią 2017 roku pojawiła się pierwsza w historii modelu wersja hybrydowa oznaczona P400e. Samochód jest napędzany dwulitrowym silnikiem benzynowym o mocy 300 KM oraz silnikiem elektrycznym, którego moc wynosi 116 KM. Całkowita moc układu napędowego to 404 KM, a moment obrotowy osiąga wartość 640 Nm.

Pojemność zlokalizowanych pod podłogą bagażnika litowo-jonowych baterii wynosi 13,1 kWh, co w sprzyjających warunkach ma zapewnić zasięg do 51 km w trybie elektrycznym. Range Rover po zmianach Przy użyciu specjalnej stacjonarnej ładowarki 32-amperowej możliwe jest naładowanie baterii w 2 godziny i 45 minut. Natomiast ładowanie ze standardowego domowego gniazdka trwa 7,5 godziny.

Wiosną 2018 roku oferta została poszerzona o model SV Coupe. Samochód ma przeszło pięć metrów długości i trzydrzwiowe nadwozia, a pod maską pracuje silnik V8 o mocy 565 KM. Produkcja została ograniczona do 999 egzemplarzy.

Przykładowe samochody

Land Rover Range Rover

Land Rover Range Rover IV 5.0 V8 510 KM

2012, SUV
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 226 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyOceny5.00/5. Głosy: 1
Land Rover Range Rover

Land Rover Range Rover III FL 4.2 396 KM

2005, SUV
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 60 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszenia
Land Rover Range Rover

Land Rover Range Rover III 4.4 286 KM

2002, SUV
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 30 000,00 zł
DostępnośćWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertę
Land Rover Range Rover

Land Rover Range Rover II 3.9 190 KM

1997, SUV
napęd: 4x4
skrzynia: ręczna
cena: 12 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszenia

Zobacz także

Range Rover P400e. Pierwsza hybryda

Range Rover P400e. Pierwsza hybryda 2017-10-11

Range Rover konsekwentnie realizuje strategię elektryfikacji swoich produktów. Niedawno angielska firma zaprezentowała model Range Rovera Sport w wersji hybrydowej, a teraz przyszła kolej na flagowego SUV-a, czyli Range Rovera.Podobnie jak mniejszy Sport,...
Range Rover SVAutobiography

Range Rover SVAutobiography 2015-03-30

Land Rover zaprezentował właśnie najbardziej ekskluzywną odmianę Range Rovera - model SVAutobiography. Oficjalna premiera zaplanowana została na rozpoczynający się 1 kwietnia Międzynarodowy Salon Motoryzacyjny w Nowym Jorku.Za projekt odpowiadali...
Używane: Range Rover P38

Używane: Range Rover P38 2014-01-17

Range Rover to bez wątpienia jeden z najbardziej luksusowych pojazdów, który nie boi się bota, piachu czy zimy. Druga generacja auta – typoszereg P38 – trafiła na rynek w 1994 roku i przetrwała w ofercie brytyjskiego producenta przez kolejnych siedem...
Polska Premiera Range Rover Sport

Polska Premiera Range Rover Sport 2013-05-23

Mamy listę najlepszych aut na świecie!

Mamy listę najlepszych aut na świecie! 2013-02-04

28 marca – na salonie motoryzacyjnym w Genewie – rozstrzygnięty zostanie jeden z najbardziej prestiżowych motoryzacyjnych plebiscytów. Jury złożone z 66 dziennikarzy z całego świata przyzna statuetki konkursu „World Car of the Year”. Jak co...
Nowy Range Rover w szczegółach

Nowy Range Rover w szczegółach 2012-09-10

Na salonie paryskim Land Rover zaprezentuje Range Rovera nowej generacji. Nie będzie to jednak światowy debiut, bowiem samochód właśnie pokazano podczas specjalnej imprezy, która odbyła się w... Londyńskiej Szkole Baletowej.Największą nowością...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.