chceauto.pl
x

Land Rover Range Rover 2012

Oceny użytkowników5.0000/5. Głosy: 2
Ocena: 5/5
Głosy: 2.

Dostępne silniki

benzyna

5.0 V8

diesel

3.0 TDV6 4.4 TDV8 4.4 SDV8

III (2002-2013)

Range Rover III generacji po raz pierwszy otrzymał nadwozie samonośne zamiast ramy, stając się bezdyskusyjnie SUV-em. Początkowo auta te były napędzane silnikami BMW, a po liftingu w 2006 roku zaczęto w nich montować jednostki Jaguara.
Samochody te ze względu na wysoką cenę nie zdobyły w Polsce większej popularności. Stąd trudno o merytoryczną ocenę awaryjności. Zdarzać się jednak mogą usterki układu elektrycznego.

IV (2012-2018)

IV generacja Range Rovera zadebiutowała na salonie paryskim w 2012 roku. Oferta silnikowa pozostała niezmieniona, klienci wciąż mogą wybierać pomiędzy silnikami TDV6 i TDV8, a na okrasę pozostaje doładowana, benzynowa jednostka 5.0 V8. Największą nowością jest zastosowanie aluminiowego nadwozia, co pozwoliło obniżyć masę samochodu aż o 420 kg!

Jesienią 2017 roku pojawiła się pierwsza w historii modelu wersja hybrydowa oznaczona P400e. Samochód jest napędzany dwulitrowym silnikiem benzynowym o mocy 300 KM oraz silnikiem elektrycznym, którego moc wynosi 116 KM. Całkowita moc układu napędowego to 404 KM, a moment obrotowy osiąga wartość 640 Nm.

Pojemność zlokalizowanych pod podłogą bagażnika litowo-jonowych baterii wynosi 13,1 kWh, co w sprzyjających warunkach ma zapewnić zasięg do 51 km w trybie elektrycznym. Range Rover po zmianach Przy użyciu specjalnej stacjonarnej ładowarki 32-amperowej możliwe jest naładowanie baterii w 2 godziny i 45 minut. Natomiast ładowanie ze standardowego domowego gniazdka trwa 7,5 godziny.

Wiosną 2018 roku oferta została poszerzona o model SV Coupe. Samochód ma przeszło pięć metrów długości i trzydrzwiowe nadwozia, a pod maską pracuje silnik V8 o mocy 565 KM. Produkcja została ograniczona do 999 egzemplarzy.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS