chceauto.pl
x

Lancia Ypsilon I 1.1 55 KM

Lancia Ypsilon I 1.1 55 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2002
Średnia cena
4 000 zł
Nadwozie
hatchback 3-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
1108 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
55 KM
0-100 km/h
15 s.
V max
150 km/h

KOSZTY

Spalanie
6.2 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
41 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyRodziny nie radzimy tym autem wozić bezpieczny
Segment
B premium Co to znaczy?
Bagażnik
215 litrówNiewielkie zakupy się zmieszczą, na nie więcej niż dwie osoby
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
17000 km czyli po 11 miesiącach
Zużycie paliwa
7.4 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
24 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
16.5 s.
Prędkość maksymalna
136 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Lancia Ypsilon I 1.1 55 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Lancia Ypsilon I 1.1 55 KMLancia Ypsilon I 1.1 55 KMLancia Ypsilon I 1.1 55 KMLancia Ypsilon I 1.1 55 KM

Lancia Ypsilon I 1.1 55 KM

Lancia Ypsilon

Lancia Ypsilon to pomysł włoskiej firmy na mały, luksusowy i stylowy samochód. Auto produkowane jest od 1996 roku (jako następca modelu Y10), druga generacja była właściwie jedynym modelem Lancii, który notował zauważalną sprzedaż (w tym okresie Delta nie była produkowana). Obie generacje bazowały na płycie podłogowej Fiata Punto.

W 2011 debiutował Ypsilon III. Samochód zbudowano na tej samej płycie podłogowej co Fiata 500 i Panda. Model ten produkowany jest wyłącznie w Tychach.


Lancia Ypsilon I

Lancia Ypsilon zadebiutowała w 1996 roku, jako następca niezbyt popularnego w Polsce modelu Y10. Trzydrzwiowe nadwozie typu hatchback zabudowano na płycie podłogowej pierwszej generacji Fiata Punto. Wspólne były również jednostki napędowe, tyle tylko, że dla Ypsilona zarezerwowane były te mocniejsze, o pojemnościach od 1,2 l. do 1,4 l.

Pierwsza generacja produkowana była do 2003 roku, kiedy to na rynku pojawiło się kolejne wcielenie modelu.

Samochody pierwszej serii cierpią na kilka typowych dla Fiatów niedomagań. Szybko wybija się - zwłaszcza tylne - zawieszenie (amortyzatory, wahacze, łożyska). Auta narażone są też na wycieki z silnika i zespołu napędowego. Podobnie jak w Dedrze czy Fiacie Siena szybki przejazd przez kałużę może się okazać zabójczy dla alternatora.

Przy przebiegu powyżej 100 tys. km wymiany zaczynają się też domagać poduszki silnika i skrzyni biegów. Warto poszukać egzemplarzy wyposażonych we wspomaganie kierownicy, bo manewrowanie w zatłoczonym mieście wymaga nieco siły. Podobnie, jak w przypadku innych Lancii za niewielkie pieniądze otrzymujemy niepowtarzalny styl, wysoki komfort oraz niezłe wyposażenie. Trzeba jednak brać pod uwagę, że lista drobnych, acz dokuczliwych (na szczęście raczej tanich do usunięcia) usterek może być dłuższa, niż u innych producentów.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-07-24

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Lancia Ypsilon z napędem hybrydowym2024-03-24Lancia Ypsilon nowej generacji2024-02-14Lancia Ypsilon po liftingu2015-09-12Fiat największym polskim producentem2017-01-15Lancia Ypsilon II - odrobina szaleństwa2011-10-02Do miasta. Stylowa i niedroga2011-05-16

Lancia Ypsilon CRASHTEST

Lancia Ypsilon I 1.1 55 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Peugeot 206

Peugeot 206

1.1 60 KM benzyna2002hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 4 000 zł
OCENY
Dostępność
Seat Ibiza

Seat Ibiza

1.4 60 KM benzyna2002hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 5 000 zł
OCENY
Dostępność
Nissan Micra

Nissan Micra

1.0 60 KM benzyna2002hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 4 000 zł
OCENY
Dostępność
Renault Clio

Renault Clio

1.2 60 KM benzyna2002hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 4 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Polo

Volkswagen Polo

1.2 54 KM benzyna2002hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 6 000 zł
OCENY
Dostępność
Suzuki Swift

Suzuki Swift

1.0 53 KM benzyna2002hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 4 000 zł
OCENY
Dostępność

Lancia Ypsilon I 1.1 55 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS