chceauto.pl
x
Lancia Ypsilon II - odrobina szaleństwa

Lancia Ypsilon II - odrobina szaleństwa

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2011-10-02 Opinie
Druga generacja Ypsilona trafiła do sprzedaży w 2003 i produkowana była do 2011 roku. Do budowy auta wykorzystano płytę podłogową Punto drugiej generacji, jednak nie wszystkie części są wymienne między tymi modelami. Tak naprawdę Ypsilon II najbardziej jest spokrewniony z Lancią Musa i Fiatem Idea.

Oczywiście Ypsilon wyróżnia się stylistyką, a to oznacza... kłopot z dostępem do części blacharskich. Części karoseryjne dostępne są praktycznie wyłącznie w ASO (brak tanich zamienników), w cenach znacznie przekraczających ceny części np. do Punto II. Co gorsza, również oferta na rynku elementów używanych jest dość mierna, a to ze względu na znacznie ograniczoną popularność Yspilona. Dlatego szukając pierwszego samochodu lepiej wybrać... Fiata.

Lancia Ypsilon II
Lancia Ypsilon II
Lancia Ypsilon II nie cierpi na poważne przypadłości. Czasami daje jednak o sobie znać fiatowska jakość niektórych podzespołów. Silniki i skrzynie biegów należą raczej do bezawaryjnych, jeśli nie liczyć wycieków oleju.

Typowe usterki dotyczą jedynie przejętego z Punto zawieszenia (wahacze, końcówki drążków), które nie jest zbyt odporne na nasze drogi (ale uwaga: wahacze, choć podobne, nie są identyczne z tymi z Punto; ceny wynoszą, w zależności od producenta, około 200-350 zł). Z tyłu zastosowano belkę sztywną, która jest dość odporna na zużycie.

Lancia Ypsilon II
Lancia Ypsilon II
W Lancii Ypsilon, podobnie, jak w wielu Fiatach, występują problemy z pękającymi obudowami alternatorów (które z racji umiejscowienia narażone są na częsty kontakt z wodą).

Ypsilon II oferowany był z silnikami benzynowymi (znacznie bardziej popularne i sensowne w samochodzie miejskim) oraz dieslem 1.3 JTD. W zakresie jednostek benzynowych najpewniejszym wyborem jest sprawdzony, ośmiozaworowy silnik o pojemności 1.2, który znalazł zastosowanie również w trzeciej generacji Ypsilona. Jest to prosta i bezawaryjne konstrukcja, która zużywa niewiele paliwa. Jedyny zarzut można mieć do niskiej mocy (60 KM) i słabych osiągów.

Lancia Ypsilon II
Lancia Ypsilon II
Więcej mocy zapewnia szesnastozaworowy silnik 1.2 o mocy 80 KM. W tym wypadku auto jeździ znacznie lepiej, zużywa niewiele więcej paliwa, jednak serwis będzie już kosztował więcej. Ostatni silnik benzynowy ma pojemność 1.4 l i 95 KM mocy. Nie odkryjemy Ameryki stwierdzając, że osiągi są godne uznania, ale zużycie paliwa i koszty serwisu będą znacznie wyższe.

W Ypsilonie II montowany był również diesel 1.3 JTD, który występował w różnych wariantach mocy. Jest to jednostka wykonana w technologii common-rail. Generalnie fiatowskie silniki JTD cieszą się dobrą opinią, warto jednak rozważyć sens zakupu miejskiego samochodu z silnikiem wysokoprężnym. Naturalnemu zużyciu ulegać będzie turbosprężarka i wtryskiwacze, a koszt ich naprawy nie jest niski, warto również dbać o poziom oleju. Oczywiście zużycie paliwa znajduje się na niskim poziomie, jednak trzeba dobrze przeliczyć, czy to zrównoważy koszt ewentualnych napraw skomplikowanego technicznie silnika wysokoprężnego.

Lancia Ypsilon II
Lancia Ypsilon II
Czy jest sens kupować Lancię Ypsilon II? Samochody kuszą bogatym - jak na auto miejskie - wyposażeniem i niskimi cenami na rynku wtórnym. Koszt serwisu będzie na pewno wyższy niż w wypadku np. Fiata Punto II czy Fiata Idea (chociaż można go dość znacznie zminimalizować), jednak auto kusi stylem i jakością materiałów. Ze względu na nietypowość samochodu, mogą pojawić się problemy z późniejszą odsprzedażą, szczególnie za pomocą ogłoszeń (wiele osób w ogóle "nie kojarzy" Ypsilona). Debiut III generacji tego modelu wpłynie pozytywnie na ceny używanych egzemplarzy II generacji.

Lancia Ypsilon - sprawdź ceny, dane techniczne, osiągi, poziom bezpieczeństwa i koszty utrzymania.

Opinie i komentarze na temat artykułu

Murzyn
7 października 2011
Lancia to samochód wykonany z tragicznej jakości materiałów (FSO polonez bije ją na głowę). Uszczelki wypadają, tapicerka trzeszczy. Jeżeli ktoś chce solidną limuzynę (nawet mikro), lepiej kupić mercedesa lub bmw. Ponadto włosi jak to włosi. Jakość montażu jest taka sobie. Znajomy miał kappe 2.4, i więcej wydał na serwis niż na samochód. Jeździł około 1000 km/tydzień i raz na miesiąc sznurek. Teraz myka 18 letnim mercedem 124 nie ma problemów.
gdas
7 października 2011
murzyn pewnie do teraz jezdzisz polonezem..
Alfonso
7 października 2011
Pięknie, pięknie. Wygląda jak nocnik na kółkach.
Michał
7 października 2011
Alfonso zgadza się wygląda jak nocnik ale ludzie się za nią oglądają a o to niektórym chodzi a poza tym jeżdzi nie najgorzej
Italia
8 października 2011
Murzyn dałeś się złapać w siatkę i wywiezc ze swojego kontynentu :) A tak poważnie jeżeli znasz sie na motoryzacji to powiedz kto opracował system common rail i wiele innych technicznych nowinek :) ? Powiedz ile kosztuje eksploatacja nowych mercedesów , ponieważ widzę że nie jesteś na bieżąco z motoryzacja (zatrzymaleś sie jakies 20 lat temu ? Handluje autami miałem różne jestem na bieżąco z motoryzacją a sam jeżdżę włoskimi dlatego po pierwsze dobrze sie prowadzą są wygodne i przede wszystkim mają dusze i nie miałem odpukać żadnych awarii poza stłuczką :) zmien poloneza na coś nowszego i sie wypowiadaj bo widzę że auta na oczy nie widziales ja mam takie na swoim placu i jest lepiej wykonczony niż golf piatej generacji a zresztą VW to wozidło tzw taczka
Pozdrawiam
comments powered by Disqus

Lancia Ypsilon II - odrobina szaleństwa - GALERIA ZDJĘĆ

Lancia Ypsilon II - odrobina szaleństwaLancia Ypsilon II - odrobina szaleństwaLancia Ypsilon II - odrobina szaleństwaLancia Ypsilon II - odrobina szaleństwaLancia Ypsilon II - odrobina szaleństwa

Zobacz także

Używane: Mitsubishi Grandis

Używane: Mitsubishi Grandis 2018-03-18

Minivany od lat cieszą się ogromną popularnością w Japonii. Jednym z dostępnych w Europie aut tej klasy o stricte azjatyckim pochodzeniu jest Mitsubishi Grandis. Czy warto go kupić?Samochód produkowany był w latach 2003-2011 i początkowo oferowano go...
Poradnik: używane z salonu. Toyota i Volkswagen

Poradnik: używane z salonu. Toyota i Volkswagen 2017-06-20

Samochody koncernów Toyoty i Volkswagena od lat rywalizują o palmę pierwszeństwa wśród najchętniej kupowanych w naszym kraju pojazdów. Dotyczy to również rynku wtórnego. W jaki sposób próbują zagospodarować tą niszę dealerzy obu marek? Czy...
Używane: Opel Astra IV (J)

Używane: Opel Astra IV (J) 2017-05-28

Czwarta generacja Opla Astry (typoszereg J) debiutowała w czasie salonu samochodowego we Frankfurcie w 2009 roku. Samochód okazał się sporym sukcesem, a w produkcji przetrwał do 2015 roku.Pojazd był zupełnie nową konstrukcją, którą zbudowano w...
Używane: BMW 5 F10/F11

Używane: BMW 5 F10/F11 2017-05-17

BMW serii 5 F10/F11 debiutowało w 2010 roku. Produkcję tej generacji zakończono na początku roku 2017, a więc można liczyć na dość spory i nagły spadek cen tej generacji.Zanim jednak ruszymy na poszukiwania dobrej oferty, trzeba zdać sobie sprawę,...
To już koniec marki Lancia!

To już koniec marki Lancia! 2017-05-11

Nie jest to nie niespodzianką, ale jednak trudno się tym pogodzić - z rynków europejskich znika właśnie Lancia. To koniec tej marki."Dziękujemy za okazane zainteresowanie samochodami marki Lancia" - taki komunikat wraz z zachętą do skorzystania z...
Używane: Volvo XC60 I

Używane: Volvo XC60 I 2017-03-30

Volvo XC60 to dla szwedzkiej firmy niezwykle ważny model. I generacja tego kompaktowego crossovera debiutowała w 2008 roku i stała się najlepiej sprzedającym się modelem w historii Volvo. W efekcie samochód przetrwał w produkcji aż do 2017 roku, gdy...
Jesteśmy też na Facebook Jesteśmy też na Google+ Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.