chceauto.pl
x

Kia Sorento III 2.0 CRDI 185 KM

Kia Sorento III 2.0 CRDI 185 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2018
Średnia cena
125 000 zł
Nadwozie
SUV
Skrzynia
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
1995 cm3
Silnik
diesel
Waga
1873 kg
Ładowność
747 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
185 KM
0-100 km/h
10.4 s.
V max
200 km/h

KOSZTY

Spalanie
7.9 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Zasięg
900 km (średni rzeczywisty)
Koszt przejechania 100 km
40 zł
Zbiornik paliwa
71 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
235/60 R18
235/55 R19

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
I
Bagażnik
605 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe
Volkswagen i nowe ładowarki nowe technologie Volkswagen wprowadza na rynek ładowarkę do samochodów elektrycznych

Kia Sorento III 2.0 CRDI 185 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Kia Sorento III 2.0 CRDI 185 KMKia Sorento III 2.0 CRDI 185 KMKia Sorento III 2.0 CRDI 185 KMKia Sorento III 2.0 CRDI 185 KMKia Sorento III 2.0 CRDI 185 KMKia Sorento III 2.0 CRDI 185 KMKia Sorento III 2.0 CRDI 185 KMKia Sorento III 2.0 CRDI 185 KMKia Sorento III 2.0 CRDI 185 KMKia Sorento III 2.0 CRDI 185 KMKia Sorento III 2.0 CRDI 185 KMKia Sorento III 2.0 CRDI 185 KMKia Sorento III 2.0 CRDI 185 KMKia Sorento III 2.0 CRDI 185 KMKia Sorento III 2.0 CRDI 185 KMKia Sorento III 2.0 CRDI 185 KMKia Sorento III 2.0 CRDI 185 KM

Kia Sorento III 2.0 CRDI 185 KM

Kia Sorento

Kia Sorento to auto skonstruowano z myślą o rynku amerykańskim, gdzie klasyfikowane jako średniej wielkości SUV (technicznie jest bliźniaczą konstrukcją Hyundaia Santa Fe). W warunkach europejskich samochód zaliczany jest raczej to pojazdów dużych.

Pierwsza generacja, którą produkowano do 2010 roku zbudowana była na ramie i cechowała się dużymi zdolnościami terenowymi. Druga generacja posiada już nadwozie samonośne i niezależne zawieszenie, nie posiada za to reduktora. Słowem: stała się klasycznym SUV-em.

Jesienią 2014 roku zaprezentowano Sorento III generacji. Karoseria nowego modelu mierzy 478 cm długości i 168,5 cm szerokości. W stosunku do poprzedniej generacji rozstaw osi powiększył się aż o 8 cm i wynosi teraz dokładnie 278 cm. Większy rozstaw osi pozwolił na zwiększenie długości nadwozia. Nowy model jest o 9 cm dłuższy od poprzednika, ma większy bagażnik i bardziej obszerne wnętrze.

Kia Sorento III

Kia Sorento III generacji debiutowała na salonie w Paryżu jesienią 2014 roku, natomiast w salonach pojawiła się na początku 2015 roku.

Samochód jest dużym SUV-em, zaprojektowanym głównie z myślą o rynku amerykańskim. Samochód ma 4780 mm długości (95 mm więcej niż poprzednik), 1890 mm szerokości (+ 5 mm) i 1685 mm wysokości (o 15 mm mniej niż dotychczas).

Zwiększenie wymiarów zewnętrznych oraz wydłużenie rozstawu osi o 80 mm (do 2780 mm), pozwoliło wygospodarować w nowej Kia Sorento dodatkową przestrzeń w kabinie.

Pomimo obniżenia linii dachu o 15 mm – dzięki odpowiedniej konfiguracji siedzisk siedzeń i foteli - uzyskano wzrost przestrzeni na głowę oraz nogi pasażerów wszystkich trzech rzędów siedzeń. Powiększyła się również przestrzeń ładunkowa pod względem długości (+87 mm) oraz pojemności po złożeniu trzeciego rzędu siedzeń: z 515 do 605 litrów wg VDA (czyli mierzona do wysokości linii okien).

Chociaż Kia Sorento III powstała w oparciu o płytę podłogową poprzedniej generacji, podwozie zostało gruntownie przekonstruowane. Inny jest nie tylko rozstaw osi, ale też układ zawieszenia. Z przodu zastosowano niezależne, mocowane do ramy pomocniczej, kolumny McPhersona (sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe) i stabilizator przechyłów nadwozia.

Tylne zawieszenie to niezależne, mocowane do ramy pomocniczej, podwójne wahacze poprzeczne, sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe (montowane pionowo) i stabilizator.

W Sorento trzeciej generacji debiutuje kilka nowych dla Kii rozwiązań służących zwiększeniu wygody użytkowania. W zależności od rynku sprzedaży, opcjonalnie dostępny będzie 4-kamerowy system podglądu otoczenia pojazdu ‘z lotu ptaka’ (Around-View Monitor) wspomagający parkowanie. Po raz pierwszy w Kii pojawił się też adaptacyjny tempomat potrafiący nie tylko samemu zatrzymać, ale też - w razie potrzeby (jazda w korku) ruszyć.

We wrześniu 2017 roku na salonie we Frankfurcie pokazano Sorento po liftingu. Samochód najbardziej zmienił się z przodu i z tyłu. Z obu stron pojawiły się nowe zderzaki, a także światła o zmienionym kształcie. Z przodu dodatkowo zmieniono nieco wykończenie osłony chłodnicy, na której pojawiło się więcej akcentów chromowanych.

Wewnątrz znajdziemy m.in. nową kierownicę i panel instrumentów. Układ sterowania klimatyzacją dostał ekran LCD. Nowy jest również system infotainment. Pojawił się również szereg systemów wspomagających kierowcę: m.in. automatyczne światła drogowe, system monitorowania pasa ruchu czy automatycznego hamowania.

Jednak zmiany w wyglądzie Kii Sorento to tylko dodatek do nowości technicznych. Największa z nich to ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów, która zastępuje tę dotychczas stosowaną, o sześciu biegach.

Nowością jest Kia Sorento GT Line. Auto wyróżnia się m.in. nakładkami na progi i czerwonymi zaciskami hamulców, a także czteropunktowymi światłami przeciwmgłowymi w technologii LED.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2018-01-28

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Kia Sorento po liftingu2017-09-07Nowa Kia Sorento2015-01-24Nowa Kia Sorento coraz bliżej2014-08-29Oto całkiem nowa Kia Sorento2012-08-16Kia Sorento już po liftingu2012-06-22Używane: Kia Sorento II2016-12-28

Kia Sorento III 2.0 CRDI 185 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Mazda CX-5

Mazda CX-5

2.2 SKYACTIV-D 175 KM diesel2018SUVautomat4x4
cena średnia 119 000 zł
OCENY
Dostępność
Citroen DS7 Crossback

Citroen DS7 Crossback

2.0 BlueHDI 180 KM diesel2018SUVautomatprzedni
cena średnia 120 000 zł
OCENY
Dostępność
Hyundai Grand Santa Fe

Hyundai Grand Santa Fe

2.2 CRDi 197 KM diesel2018SUVautomat4x4
cena średnia 183 000 zł
OCENY
Dostępność
Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee

3.0 CRD 190 KM diesel2018SUVautomat4x4
cena średnia 161 000 zł
OCENY
Dostępność
SsangYong Rexton

SsangYong Rexton

2.2 DTR 178 KM diesel2018SUVautomat4x4
cena średnia 95 000 zł
OCENY
Dostępność
Volvo XC90

Volvo XC90

2.0 D4 190 KM diesel2018SUVautomatprzedni
cena średnia 209 000 zł
OCENY
Dostępność

Kia Sorento III 2.0 CRDI 185 KM Opinie i komentarze

comments powered by Disqus
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.