chceauto.pl
x
Golf GTI i GTE już w polskich salonach

Golf GTI i GTE już w polskich salonach

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2020-08-27 Opinie
Do 9 oferowanych obecnie wersji silnikowych Golfa ósmej generacji dołączyły własnie dwie kolejne, najmocniejsze z dotychczasowych – 245-konna kultowa GTI oraz GTE z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in o identycznej mocy.

Volkswagen Golf GTE
Volkswagen Golf GTE
Golfa GTI ósmej generacji wyposażono w udoskonalony względem poprzednika układ napędu na przednie koła. Decydującą rolę odgrywa w nim nowy system zarządzania dynamiką jazdy. System ten ma decydujący wpływ na działanie licznych funkcji (np mechanizmu różnicowego z blokadą) sterowanych elektronicznie i koordynuje ich pracę. Dzięki seryjnemu systemowi wyboru profilu jazdy oraz opcjonalnemu adaptacyjnemu zawieszeniu DCC kierowca nowego Golfa GTI może sam zestroić zawieszenie zgodnie z własnymi upodobaniami.

Pod maską znalazł się benzynowy slnik 2,0 l TSI o mocy 245 KM sprzęgany standardowo z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią DSG.

Volkswagen Golf GTE
Volkswagen Golf GTE
W GTI, podobnie jak w innych wersjach silnikowych Golfa, zastosowano seryjny Digital Cockpit (nowością jest możliwość aktywowania wersji z grafiką zarezerwowaną dla GTI z centralnie umieszczonym obrotomierzem) i system multimedialny. Seryjnie stosuje się system nawigacji satelitarnej Discover Media z 10-calowym ekranem. Niezależnie od rodzaju multimediów, dzięki wizualnemu i funkcjonalnemu połączeniu ekranu, na którym są wyświetlane zegary oraz ekranu systemu multimedialnego wnętrze nowego GTI zyskuje nowoczesny, cyfrowy charakter. Zarówno wskaźniki na ekranie Golfa, jak i wiele innych obszarów we wnętrzu auta można oświetlić barwnym światłem – do wyboru jest 30 wersji kolorystycznych.

Hybrydowy zespół napędowy nowego Golfa GTE osiąga moc systemową o wartości 180 kW (245 KM) i maksymalny moment obrotowy wynoszący 400 Nm. W porównaniu z poprzednim modelem znacznie zwiększono elektryczny zasięg nowego Golfa GTE – teraz wynosi on 60 km. Jego wydłużenie było możliwe dzięki poprawie właściwości aerodynamicznych samochodu i zwiększeniu o 50 procent – do 13 kWh – pojemności akumulatora.

Volkswagen Golf GTE
Volkswagen Golf GTE
Golf GTE może się poruszać w trybie wyłącznie elektrycznym z prędkością do 130 km/h. Jeśli akumulator został naładowany do odpowiedniego poziomu samochód uruchamia się zawsze w elektrycznym trybie E-Mode. Jeżeli poziom naładowania „baterii” spadnie poniżej pewnej wartości lub gdy prędkość jazdy wzrośnie ponad 130 km/h, układ napędowy przejdzie w hybrydowy tryb pracy.

W trybie Hybrid kierowca ma możliwość utrzymania stanu naładowania akumulatora na aktualnym poziomie, może go zwiększyć, albo zmniejszyć. Dzięki temu może on, np. pod koniec dalekiej podróży, skorzystać w mieście z wyłącznie elektrycznego napędu, by dojechać do celu nie powodując emisji szkodliwych substancji. Żeby zachować niezbędną do tego ilość energii elektrycznej menedżer akumulatora z wyprzedzeniem korzysta z danych nawigacyjnych (jeśli w danej chwili jest włączona nawigacja) uwzględniając w zarządzaniu energią ukształtowanie terenu na konkretnej trasie. Dzięki tym informacjom gospodaruje energią w taki sposób, by nie zabrakło jej na ostatnim etapie podróży.

Seryjne diodowe światła z przodu tworzą charakterystyczną całość z osłoną chłodnicy. Tuż pod krawędzią pokrywy silnika znajduje się wąska,niebieska linia biegnąca przez całą szerokość przodu nadwozia. Po włączeniu świateł do jazdy zostaje ona wyeksponowana przez diodowe podświetlenie. Podświetlić można także osłonę chłodnicy.

Volkswagen Golf GTE
Volkswagen Golf GTE
We wnętrzu Golfa GTE dominuje Innovision Cockpit, który składa się z topowej wersji 10,25-calowego ekranu Digital Cockpit Pro, czyli cyfrowych wskaźników i 10-calowego ekranu systemu nawigacyjnego. Dzięki wizualnemu i funkcjonalnemu połączeniu dwóch ekranów wnętrze Golfa zyskuje nowoczesny, cyfrowy charakter. Seryjne stylowe oświetlenie wnętrza sprawia, że wskaźniki i inne elementy we wnętrzu (tablica rozdzielcza, obicia drzwi, interfejs smartfonów i podłoga) mogą zostać podświetlone dowolnie wybranym kolorem spośród 30 dostępnych do wyboru.

Ceny nowego Golfa GTI startują od 143 390 zł. Za hybrydową odmianę GTE zapłacić trzeba co najmniej 163 890 zł.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Golf GTI i GTE już w polskich salonach - GALERIA ZDJĘĆ

Golf GTI i GTE już w polskich salonachGolf GTI i GTE już w polskich salonachGolf GTI i GTE już w polskich salonachGolf GTI i GTE już w polskich salonachGolf GTI i GTE już w polskich salonach

Zobacz także

Najpopularniejsze nowe auta w Polsce

Najpopularniejsze nowe auta w Polsce 2021-01-05

Znamy już pierwszą dziesiątkę najlepiej sprzedających się nowych aut w 2020 roku w Polsce. Najwięcej powodów do radości mają w tym przypadku dealerzy Toyoty i Skody. Najchętniej kupowanym nowym autem w Polsce była w ostatnich dwunastu miesiącach...
Volkswagen Golf R. Ceny

Volkswagen Golf R. Ceny 2020-12-09

Ma być mocniejszy, bardziej dynamiczny, oszczędniejszy, lepiej skomunikowany z otoczeniem, cyfrowy – Volkswagen rozpoczyna sprzedaż Golfa R, czyli najmocniejszej odmiany Golfa ósmej generacji. Ceny tego pojazdu zaczynają się od 198 690 zł.Na uwagę w...
Golf Alltrack już w salonach

Golf Alltrack już w salonach 2020-11-06

Volkswagen systematycznie rozszerza gamę modeli Golfa ósmej generacji. Do oferty dołączył własnie nowy Golf Alltrack, seryjnie wyposażony w stały napęd na cztery koła 4MOTION.Dwulitrowa jednostka napędowa TDI Golfa Alltrack rozwija moc 200 KM....
Volkswagen Golf R. Najmocnieszy!

Volkswagen Golf R. Najmocnieszy! 2020-11-04

Volkswagen zaprezentował Golfa w wersji R. To najmocniejsza i najbardziej ekstremalna wersja tego modelu.Niemiecki koncern systematycznie wprowadzał kolejne, usportowione wersje Golfa: GTE, GTD, GTI i GTI Clubsport. Jednak pojazdem, który znajdzie się na...
Volkswagen Golf GTI Clubsport. Imponuje mocą!

Volkswagen Golf GTI Clubsport. Imponuje mocą! 2020-10-15

Volkswagen poszerza gamę usportowionych wersji Golfa o wersję GTI Clubsport. Model ten dołącza do pokazanych już wcześniej wersji GTI, GTD i GTE.Golf GTI w wersji Clubsport po raz pierwszy pojawił się w 2016 roku, z okazji 40. rocznicy premiery Golfa...
Volkswagen Golf Variant VIII

Volkswagen Golf Variant VIII 2020-09-09

Volkswagen opublikował właśnie pierwsze oficjalne zdjęcia nowego Golfa w odmianie Variant. Kombi trafić ma do salonów jeszcze w tym roku. Samochód jest o 66 mm dłuższy niż hatchback, co oznacza, że kombi mierzy dokładnie 4633 mm. Variant może się...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.