chceauto.pl
x
Ambitne plany VW ELEKTRYCZNE Ambitne plany Volkswagena
Ford Mustang Mach 1 wjeżdża do Europy!

Ford Mustang Mach 1 wjeżdża do Europy!

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2020-10-16 Opinie
Ford ogłosił dzisiaj, że po raz pierwszy w historii wprowadzi do sprzedaży w Europie limitowaną edycję wyczynowego Mustanga Mach 1.

Mustang Mach 1, który debiutuje w Europie podczas Goodwood SpeedWeek w West Sussex w Wielkiej Brytanii, gdzie przedstawiony jest publiczności na całym świecie, to najpewniej prowadzący się Mustang, jakiego kiedykolwiek oferowano na Starym Kontynencie.

Ford Mustang Mach 1 wjeżdża do Europy!
Samochód wyróżnia m.in. nowy dwuczęściowy grill, nowa dolna osłona chłodnicy i splitter oraz nowe boczne wloty powietrza – cały zestaw przyczynia się zarówno do poprawy parametrów aerodynamicznych, jak i chłodzenia. Mustang Mach 1 wytwarza o 22 proc. większą siłę docisku aerodynamicznego niż Mustang GT. Mają na to wpływ: tylny dyfuzor, znany z Mustanga Shelby GT500, dostępnego w północnoamerykańskich salonach Forda oraz dłuższa osłona podwozia, z żebrami kierującymi strumień powietrza chłodzącego na tarcze hamulcowe. Przedni splitter ukształtowano z myślą o zwiększaniu siły docisku i lepszej przyczepności przy dużych prędkościach, natomiast specjalny jednopłatowy tylny spojler dopasowano do właściwości elementów przedniej aerodynamiki, aby zapewnić idealną równowagę siły nośnej.

Ford Mustang Mach 1 wjeżdża do Europy!
System zawieszenia MagneRide 1 pozwala na kontrolę siły tłumienia, wykorzystując elektroniczną regulację przepływu płynu hydraulicznego w amortyzatorach, dzięki czemu potrafi reagować w czasie rzeczywistym na zmieniające się warunki drogowe. Poddano go na potrzeby modelu tuningowi, podnosząc jego zdolności do jazdy wyczynowej dzięki sztywniejszym przednim sprężynom i stabilizatorom. Nowa kalibracja elektrycznego wspomagania kierownicy, ramy pomocnicze oraz elementy łączników przednich, montowane wcześniej w Mustangach Shelby GT350 i GT500, przyczyniają się do wyostrzenia reakcji układu kierowniczego, nieporównywalnej z właściwościami Mustangów oferowanych wcześniej w Europie.

Ford Mustang Mach 1 wjeżdża do Europy!
Mustang Mach 1 jest wyposażony w 460-konną wersję 5-litrowego, aluminiowego silnika benzynowego V8 Forda. Układ dolotu powietrza Open Air Induction System, kolektor dolotowy, przepustnice o średnicy 87 mm, zwiększające swobodny przepływ powietrza do silnika, wersja dzieli z modelem Mustang Shelby GT350 – dostępnym w salonach Forda w Ameryce Północnej. Udoskonalone "płuca” współpracują ze specjalnym oprogramowaniem modułu sterującego pracą układu napędowego oraz podwójnym wtryskiem paliwa, łączącym wysokociśnieniowy wtrysk bezpośredni i niskociśnieniowy wtrysk do kolektora, co zwiększa moment obrotowy przy niskich obrotach, pozwalając rozkręcać silnik do 7500 obr./min. Moc maksymalna jest osiągana przy 7500 obr/min, a maksymalny moment obrotowy 529 Nm przy 4600 obr/min.

Ford Mustang Mach 1 wjeżdża do Europy!
Dodatkowa chłodnica oleju silnikowego, również zapożyczona z GT350 Shelby, oraz nowa podstawa filtra oleju, dbają o optymalny przepływ oleju i utrzymują wysoką wydajność przy dużych obciążeniach. Dostrojony specjalnie dla Mach 1 aktywny układ wydechowy z zaworami kończą cztery końcówki wydechu o średnicy 4,5 cala, które dodatkowo wzmacniają niepowtarzalny dźwięk silnika V8.

Sześciostopniowa manualna skrzynia biegów TREMEC 3160 wykorzystuje sprzęgło dwutarczowe, aby udoskonalić zmianę biegów przy wysokich obrotach w ekstremalnych warunkach na torze. Zapewnia krótką pracę drążka, przyspieszając zmianę biegów, a w efekcie podnosząc osiągi i przyjemność z jazdy. Mustang Mach 1 z manualną przekładnią jest również standardowo wyposażony w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, poprawiający przyczepność, zarówno na prostych odcinkach, jak i podczas wychodzenia z zakrętów.

Ford Mustang Mach 1 wjeżdża do Europy!
W dostępnej opcjonalnie 10-biegowej przekładni automatycznej Forda na potrzeby modelu Mustanga Mach 1 zmieniono konwerter momentu obrotowego i oprogramowanie, podnoszące wykres momentu obrotowego, zmieniające charakterystykę przełożeń i dynamikę. Aby poradzić sobie z dużymi obciążeniami w ekstremalnych próbach na torze, zastosowano drugą chłodnicę oleju chłodzoną powietrzem, co poprawia obniżanie temperatury pracy oleju o 75 procent. Zarówno wersję z przekładnią manualną, jak i automatyczną posiadają dodatkowy układ chłodzenia tylnej osi, przydatny w próbach sportowych.

Ford Mustang Mach 1 pierwszej generacji ustanowił 295 rekordów prędkości i wytrzymałości na słonym jeziorze w Bonneville, a zespoły wyścigowe startujące w Mach 1 zdobyły mistrzostwo w klasyfikacji producentów amerykańskiego klubu SCCA w 1969 i 1970 roku. Nowe lub aktualizowane wersje były wprowadzane w latach 1971, 1974 i w roku 2003. Od 1969 roku wyprodukowano ponad 300 000 egzemplarzy Mustanga Mach 1.


Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Ford Mustang Mach 1 wjeżdża do Europy! - GALERIA ZDJĘĆ

Ford Mustang Mach 1 wjeżdża do Europy!Ford Mustang Mach 1 wjeżdża do Europy!Ford Mustang Mach 1 wjeżdża do Europy!Ford Mustang Mach 1 wjeżdża do Europy!Ford Mustang Mach 1 wjeżdża do Europy!Ford Mustang Mach 1 wjeżdża do Europy!Ford Mustang Mach 1 wjeżdża do Europy!Ford Mustang Mach 1 wjeżdża do Europy!Ford Mustang Mach 1 wjeżdża do Europy!Ford Mustang Mach 1 wjeżdża do Europy!Ford Mustang Mach 1 wjeżdża do Europy!Ford Mustang Mach 1 wjeżdża do Europy!Ford Mustang Mach 1 wjeżdża do Europy!Ford Mustang Mach 1 wjeżdża do Europy!Ford Mustang Mach 1 wjeżdża do Europy!Ford Mustang Mach 1 wjeżdża do Europy!

Zobacz także

Ford Mustang Mach-E GT

Ford Mustang Mach-E GT 2020-09-28

Ford zaprezentował po raz pierwszy w Europie sportowego Mustanga Mach-E GT. Amerykanie deklarują, że to najszybszy pojazd tego segmentu! Dwusilnikowy układ napędowy o mocy 465 KM przenosi 830 Nm maksymalnego momentu obrotowego niezależnie na przednią i...
Ford Explorer plug-in już w Polsce

Ford Explorer plug-in już w Polsce 2020-08-28

Do europejskich klientów trafia nowy hybrydowy Ford Explorer Plug-In. Pod koniec ubiegłego roku rozpoczęto w Europie sprzedaż siedmiomiejscowej wersji amerykańskiego SUV-a.Explorera Plug-In Hybrid napędza układ łączący 3-litrowy silnik benzynowy...
Nowy projekt badawczy Forda

Nowy projekt badawczy Forda 2020-08-24

Ford stanął na czele konsorcjum, którego zadaniem jest opracowanie systemu komunikacji między pojazdami.Celem przedsięwzięcia jest oczywiście zwiększenie poziomu bezpieczeństwa drogowego. Każdego roku na drogach całego świata ginie bowiem 1,3 mln...
7 silników w nowym Fordzie!

7 silników w nowym Fordzie! 2020-07-22

Ford przedstawia Mustanga Mach-E 1400, w pełni elektryczny drogowy bolid, który udowadnia, jak wysokie osiągi można uzyskać bez kropli paliwa. Prototyp, opracowany we współpracy z firmą RTR i zbudowany na lekkim nadwoziu BIW Mustanga Mach-E GT, osiąga...
Ford Bronco. Legenda powraca

Ford Bronco. Legenda powraca 2020-07-14

Po blisko ćwierćwiecznej nieobecności na amerykański rynek wraca Ford Bronco. Oznacza to, że Jeep Wrangler zyskał właśnie groźnego, nieco bardziej ucywilizowanego, konkurenta!
Ford i Volkswagen zacieśniają współpracę

Ford i Volkswagen zacieśniają współpracę 2020-06-14

Volkswagen i Ford podpisały kolejne umowy, zacieśniające ich globalną współpracę. Dzięki nowym projektom produkty obydwu firm mają być lepiej dopasowane do potrzeb klientów w Europie i w innych regionach świata. Ford i Volkswagen wykorzystają...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.