chceauto.pl
x
Ford Mustang Mach 1 wjeżdża do Europy!

Ford Mustang Mach 1 wjeżdża do Europy!

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2020-10-16 Opinie
Ford ogłosił dzisiaj, że po raz pierwszy w historii wprowadzi do sprzedaży w Europie limitowaną edycję wyczynowego Mustanga Mach 1.

Mustang Mach 1, który debiutuje w Europie podczas Goodwood SpeedWeek w West Sussex w Wielkiej Brytanii, gdzie przedstawiony jest publiczności na całym świecie, to najpewniej prowadzący się Mustang, jakiego kiedykolwiek oferowano na Starym Kontynencie.

Ford Mustang Mach 1 wjeżdża do Europy!
Samochód wyróżnia m.in. nowy dwuczęściowy grill, nowa dolna osłona chłodnicy i splitter oraz nowe boczne wloty powietrza – cały zestaw przyczynia się zarówno do poprawy parametrów aerodynamicznych, jak i chłodzenia. Mustang Mach 1 wytwarza o 22 proc. większą siłę docisku aerodynamicznego niż Mustang GT. Mają na to wpływ: tylny dyfuzor, znany z Mustanga Shelby GT500, dostępnego w północnoamerykańskich salonach Forda oraz dłuższa osłona podwozia, z żebrami kierującymi strumień powietrza chłodzącego na tarcze hamulcowe. Przedni splitter ukształtowano z myślą o zwiększaniu siły docisku i lepszej przyczepności przy dużych prędkościach, natomiast specjalny jednopłatowy tylny spojler dopasowano do właściwości elementów przedniej aerodynamiki, aby zapewnić idealną równowagę siły nośnej.

Ford Mustang Mach 1 wjeżdża do Europy!
System zawieszenia MagneRide 1 pozwala na kontrolę siły tłumienia, wykorzystując elektroniczną regulację przepływu płynu hydraulicznego w amortyzatorach, dzięki czemu potrafi reagować w czasie rzeczywistym na zmieniające się warunki drogowe. Poddano go na potrzeby modelu tuningowi, podnosząc jego zdolności do jazdy wyczynowej dzięki sztywniejszym przednim sprężynom i stabilizatorom. Nowa kalibracja elektrycznego wspomagania kierownicy, ramy pomocnicze oraz elementy łączników przednich, montowane wcześniej w Mustangach Shelby GT350 i GT500, przyczyniają się do wyostrzenia reakcji układu kierowniczego, nieporównywalnej z właściwościami Mustangów oferowanych wcześniej w Europie.

Ford Mustang Mach 1 wjeżdża do Europy!
Mustang Mach 1 jest wyposażony w 460-konną wersję 5-litrowego, aluminiowego silnika benzynowego V8 Forda. Układ dolotu powietrza Open Air Induction System, kolektor dolotowy, przepustnice o średnicy 87 mm, zwiększające swobodny przepływ powietrza do silnika, wersja dzieli z modelem Mustang Shelby GT350 – dostępnym w salonach Forda w Ameryce Północnej. Udoskonalone "płuca” współpracują ze specjalnym oprogramowaniem modułu sterującego pracą układu napędowego oraz podwójnym wtryskiem paliwa, łączącym wysokociśnieniowy wtrysk bezpośredni i niskociśnieniowy wtrysk do kolektora, co zwiększa moment obrotowy przy niskich obrotach, pozwalając rozkręcać silnik do 7500 obr./min. Moc maksymalna jest osiągana przy 7500 obr/min, a maksymalny moment obrotowy 529 Nm przy 4600 obr/min.

Ford Mustang Mach 1 wjeżdża do Europy!
Dodatkowa chłodnica oleju silnikowego, również zapożyczona z GT350 Shelby, oraz nowa podstawa filtra oleju, dbają o optymalny przepływ oleju i utrzymują wysoką wydajność przy dużych obciążeniach. Dostrojony specjalnie dla Mach 1 aktywny układ wydechowy z zaworami kończą cztery końcówki wydechu o średnicy 4,5 cala, które dodatkowo wzmacniają niepowtarzalny dźwięk silnika V8.

Sześciostopniowa manualna skrzynia biegów TREMEC 3160 wykorzystuje sprzęgło dwutarczowe, aby udoskonalić zmianę biegów przy wysokich obrotach w ekstremalnych warunkach na torze. Zapewnia krótką pracę drążka, przyspieszając zmianę biegów, a w efekcie podnosząc osiągi i przyjemność z jazdy. Mustang Mach 1 z manualną przekładnią jest również standardowo wyposażony w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, poprawiający przyczepność, zarówno na prostych odcinkach, jak i podczas wychodzenia z zakrętów.

Ford Mustang Mach 1 wjeżdża do Europy!
W dostępnej opcjonalnie 10-biegowej przekładni automatycznej Forda na potrzeby modelu Mustanga Mach 1 zmieniono konwerter momentu obrotowego i oprogramowanie, podnoszące wykres momentu obrotowego, zmieniające charakterystykę przełożeń i dynamikę. Aby poradzić sobie z dużymi obciążeniami w ekstremalnych próbach na torze, zastosowano drugą chłodnicę oleju chłodzoną powietrzem, co poprawia obniżanie temperatury pracy oleju o 75 procent. Zarówno wersję z przekładnią manualną, jak i automatyczną posiadają dodatkowy układ chłodzenia tylnej osi, przydatny w próbach sportowych.

Ford Mustang Mach 1 pierwszej generacji ustanowił 295 rekordów prędkości i wytrzymałości na słonym jeziorze w Bonneville, a zespoły wyścigowe startujące w Mach 1 zdobyły mistrzostwo w klasyfikacji producentów amerykańskiego klubu SCCA w 1969 i 1970 roku. Nowe lub aktualizowane wersje były wprowadzane w latach 1971, 1974 i w roku 2003. Od 1969 roku wyprodukowano ponad 300 000 egzemplarzy Mustanga Mach 1.


Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Ford Mustang Mach 1 wjeżdża do Europy! - GALERIA ZDJĘĆ

Ford Mustang Mach 1 wjeżdża do Europy!Ford Mustang Mach 1 wjeżdża do Europy!Ford Mustang Mach 1 wjeżdża do Europy!Ford Mustang Mach 1 wjeżdża do Europy!Ford Mustang Mach 1 wjeżdża do Europy!Ford Mustang Mach 1 wjeżdża do Europy!Ford Mustang Mach 1 wjeżdża do Europy!Ford Mustang Mach 1 wjeżdża do Europy!Ford Mustang Mach 1 wjeżdża do Europy!Ford Mustang Mach 1 wjeżdża do Europy!Ford Mustang Mach 1 wjeżdża do Europy!Ford Mustang Mach 1 wjeżdża do Europy!Ford Mustang Mach 1 wjeżdża do Europy!Ford Mustang Mach 1 wjeżdża do Europy!Ford Mustang Mach 1 wjeżdża do Europy!Ford Mustang Mach 1 wjeżdża do Europy!

Zobacz także

Ford i Volkswagen w pogoni za Teslą

Ford i Volkswagen w pogoni za Teslą 2021-05-05

Współczesne samochody dawno już przestały pełnić funkcję środków transportu. To raczej zaawansowane komputery z możliwością przemieszczania się w przestrzeni. W efekcie producenci aut w coraz większym stopniu uzależnieni są od dostawców...
Ford Evos. To Mondeo na nowe czasy?

Ford Evos. To Mondeo na nowe czasy? 2021-04-20

W Szanghaju w najlepsze trwa właśnie salon motoryzacyjny. Jedną z jego ciekawszych premier jest nowy Ford Evos. Corssover segmentu D, który traktować można jako następcę Forda Mondeo! Przypomnijmy – produkowany od 1993 roku Mondeo nie doczeka się...
Koniec Forda Mondeo

Koniec Forda Mondeo 2021-03-26

To już pewne. W marcu przyszłego roku na europejskie drogi wyjedzie ostatni Ford Mondeo. Firma poinformowała właśnie o dacie zakończenia produkcji obecnej generacji, która wytwarzana jest w hiszpańskiej fabryce nieopodal Walencji. Na temat następcy...
Ford Puma lepszy niż Fiesta? Zaskakujące wyniki sprzedaży

Ford Puma lepszy niż Fiesta? Zaskakujące wyniki sprzedaży 2021-03-18

Rosnąca popularność crossoverów wywraca do góry kołami utarte schematy rynku motoryzacyjnego. Przykład? Ford Puma systematycznie wyprzedza w rankingach sprzedaży... Forda Fiestę! Po niezwykle głośnej premierze nowego Forda Pumy, w ślad za...
Świetny początek roku Forda

Świetny początek roku Forda 2021-03-10

Luty okazał się kolejnym świetnym miesiącem dla Forda w Polsce. Marka pozostaje bowiem liderem rynku samochodów dostawczych, znacząco zwiększając swoją pozycję rynkową. Duży wzrost rejestracji odnotowały także modele osobowe.Jak podaje Polski...
Ford będzie produkował tylko auta elektryczne

Ford będzie produkował tylko auta elektryczne 2021-02-17

Ford ogłosił, że do połowy 2026 roku pełna europejska gama pojazdów osobowych marki będzie mogła poruszać się z zerową lokalną emisją spalin, co oznacza, że będą to samochody w pełni elektryczne lub hybrydowe typu plug-in. Co więcej, do 2030...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.