chceauto.pl
x
Ambitne plany VW ELEKTRYCZNE Ambitne plany Volkswagena
Ford i Volkswagen zacieśniają współpracę

Ford i Volkswagen zacieśniają współpracę

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2020-06-14 Opinie
Volkswagen i Ford podpisały kolejne umowy, zacieśniające ich globalną współpracę. Dzięki nowym projektom produkty obydwu firm mają być lepiej dopasowane do potrzeb klientów w Europie i w innych regionach świata. Ford i Volkswagen wykorzystają swoje doświadczenia w produkcji pick-upów średniej wielkości oraz samochodów użytkowych i elektrycznych. Zamiar współpracy koncerny ogłosiły już w zeszłym roku.

Dzięki współpracy obydwie firmy zamierzają między innymi oferować w krótszym czasie swoim klientom nowe technologie i zapewnić im większy wybór modeli. Mając na uwadze wzrost światowego popytu na pojazdy użytkowe oraz na wydajne auta elektryczne firmy chcą zwiększyć liczbę produkowanych samochodów.

Porozumienie między Volkswagenem i Fordem ma na celu:

- Produkcję skonstruowanego przez Forda średniej wielkości pick-upa, który pod nazwą Amarok w 2022 roku miałby pojawić się w ofercie Volkswagena.

- Począwszy od przyszłego roku wzmocnienie sprzedaży samochodów dostawczych obydwu przedsiębiorstw. Środkiem do tego celu będzie miejskie auto użytkowe na bazie najnowszego Caddy, które zostanie opracowane i będzie produkowane przez Volkswagena. Kolejnym projektem będzie późniejsze opracowanie przez Forda auta użytkowego do przewozu ładunków o masie jednej tony na potrzeby obydwu partnerów.

- Wsparcie strategii obydwu firm w zakresie samochodów elektrycznych, poprzez opracowanie przez Forda na bazie platformy MEB dostarczonej przez Volkswagena elektrycznego auta, które od 2023 roku ma być sprzedawane na europejskim rynku.

W ramach trzech wspólnych projektów dotyczących samochodów dostawczych ma zostać opracowanych i wyprodukowanych łącznie 8 milionów pojazdów.

Zarówno Ford, jak i Volkswagen dysponują bardzo dobrze sprzedającymi się na świecie pojazdami użytkowymi i pick-upami, należą do nich tak popularne modele jak Fordy Transit i Ranger oraz Volkswageny: Transporter, Crafter, Caddy i Amarok.

Niezależnie od współpracy z Volkswagenem, w ciągu dwóch najbliższych lat Ford zamierza poszerzyć swoją ofertę o wersje Transita i pick-upa F-150 zasilanych energią elektryczną z akumulatorów.

Wykorzystanie w Europie przez Forda platformy MEB opracowanej przez Volkswagena jest elementem w strategii Volkswagena dotyczącej samochodów elektrycznych i wzmacnia wysiłki obydwu firm w realizacji celów zawartych w Paryskim Porozumieniu Klimatycznym z 2015 roku. Volkswagen i Ford zamierzają skorzystać z jeszcze innych możliwości współpracy w zakresie aut elektrycznych.

Od 2023 roku przez kolejne lata Ford planuje sprzedaż ponad 600 tys. egzemplarzy elektrycznych samochodów skonstruowanych na platformie MEB. Nowy model ma mieć obszerne wnętrze i wszelkie zalety samochodu elektrycznego. Zostanie on zaprojektowany i skonstruowany przez Forda w Kolonii-Merkenich. Dzięki temu modelowi Ford poszerzy swoją ofertę samochodów z elektrycznym napędem, nowe auto dołączy do elektrycznego Mustanga Mach-E.

Ponadto obydwaj producenci niezależnie od siebie będą w przyszłości wykorzystywać w swoich autonomicznych pojazdach system Self-Driving (SDS) firmy Argo AI. Kilkanaście dni temu Volkswagen zrealizował zapowiedzianą wcześniej inwestycję w to przedsiębiorstwo. W Argo AI, mającej swoją siedzibę w Pittsburghu, Ford posiada udziały własnościowe.

SDS stworzony przez Argo AI jest dzisiaj pierwszym systemem jazdy autonomicznej, który ma być wykorzystywany komercyjnie w Europie i w USA. Dzięki globalnej działalności Forda i Volkswagena platforma przygotowana przez Argo AI zyska jak dotąd najszersze zastosowanie geograficzne spośród wszystkich dostępnych technologii autonomicznej jazdy. To ważny czynnik umożliwiający opłacalny finansowo i skuteczny rozwój tego rodzaju systemów.

W ramach współpracy Volkswagena i Forda nie planuje się wzajemnego objęcia udziałów, firmy nadal pozostaną w stosunku do siebie konkurentami.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Zobacz także

Volkswagen ID.3 w testach Euro NCAP

Volkswagen ID.3 w testach Euro NCAP 2020-10-21

Pierwszy z nowej rodziny elektrycznych Volkswagenów zaliczył właśnie pełną turę testów zderzeniowych Euro NCAP. Wyniki auta można uznać za imponujące! Przyzwyczailiśmy się już, że duża część nowych samochód – podobnie jak ID.3 – może...
Ford Mustang Mach 1 wjeżdża do Europy!

Ford Mustang Mach 1 wjeżdża do Europy! 2020-10-16

Ford ogłosił dzisiaj, że po raz pierwszy w historii wprowadzi do sprzedaży w Europie limitowaną edycję wyczynowego Mustanga Mach 1.Mustang Mach 1, który debiutuje w Europie podczas Goodwood SpeedWeek w West Sussex w Wielkiej Brytanii, gdzie...
Volkswagen Taos. Tylko dla USA?

Volkswagen Taos. Tylko dla USA? 2020-10-14

W Ameryce zadebiutował właśnie całkiem nowy model Volkswagena – Taos. To komapaktowy suv mający za zadanie podbić serca klientów zza oceanu.Volkswagen Taos w cennikach zajmie miejsce poniżej modelu Tiguan. Oznacza to, że mamy do czynienia z...
Ambitne plany Volkswagena

Ambitne plany Volkswagena 2020-10-13

Elektromobilność to nie tylko nowe rozdanie w motoryzacyjnym świecie. To również zupełnie nowa jakość w dziedzinie rozsądnego gospodarowania zasobami planety i troski o środowisko. Najlepszym tego przykładem jest Grupa Volkswagen, która...
Trzy dekady Volkswagena T4

Trzy dekady Volkswagena T4 2020-09-21

30 lat temu Volkswagen zmienił diametralnie swoją ofertę pojazdów dostawczych. Na rynek wkroczył wówczas wielbiony przez przedsiębiorców Volkswagen T4. We wrześniu 1990 roku - po wyprodukowaniu w sumie 6,7 mln egzemplarzy T1, T2 i T3 z silnikiem...
Ford Explorer plug-in już w Polsce

Ford Explorer plug-in już w Polsce 2020-08-28

Do europejskich klientów trafia nowy hybrydowy Ford Explorer Plug-In. Pod koniec ubiegłego roku rozpoczęto w Europie sprzedaż siedmiomiejscowej wersji amerykańskiego SUV-a.Explorera Plug-In Hybrid napędza układ łączący 3-litrowy silnik benzynowy...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.