chceauto.pl
x
Ford Focus po zmianach

Ford Focus po zmianach

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2020-12-10 Opinie
W europejskich salonach debiutuje właśnie udoskonalony Focusa z nowym, zelektryfikowanym, układem napędowym EcoBoost Hybrid.
Samochód korzysta z 48-woltowej instalacji elektrycznej, pracującej w układzie z 1,0-litrową jednostką EcoBoost. Zdaniem producenta efektem jest poprawa oszczędności paliwa o 17 proc.

Ford Focus z napędem mild-hybrid
Ford Focus z napędem mild-hybrid
Nowy zelektryfikowany układ napędowy to nie wszystkie zmiany. Udoskonalony Focus oferuje również wyższy komfort. Na ten składa się m.in. nowy konfigurowalny wyświetlacz zegarów o przekątnej 12,3 cala, a także nowe funkcje łączności Nowa wersja wyposażenia Focus Connected zapewnia w standardzie wyposażenie indukcyjną ładowarkę dla smartfonów i nawigację dla aktywowanego głosem systemu SYNC 3 z 8-calowym ekranem dotykowym.

Focus nadal będzie oferowany jako pięciodrzwiowy hatchback, kombi, a na wybranych rynkach, również z nadwoziem czterodrzwiowym.
Hybrydowy układ napędowy 1,0-litra EcoBoost Hybrid o mocy 155 KM zapewnia ponad dwukrotnie większą sprawność niż 2,0-litrowy silnik benzynowy o mocy 145 KM, montowany w Focusie zaledwie 10 lat temu. W modelu Focus EcoBoost Hybrid, dostępnym również w wersji o mocy 125 KM, standardowy alternator z silnika EcoBoost o pojemności 1,0-litra został zastąpiony zintegrowanym rozrusznikiem/generatorem (BISG), napędzanym paskiem, który umożliwia magazynowanie energii odzyskiwanej podczas wytracania prędkości, a następnie układ wykorzystuje ją do ładowania zestawu chłodzonych powietrzem akumulatorów litowo-jonowych o napięciu znamionowym 48 V.
Umieszczenie 48-woltowego akumulatora pod przednimi fotelami Focusa pozwoliło zintegrować układ napędowy miękkiej hybrydy bez utraty przestrzeni ładunkowej lub pasażerskiej.

Ford Focus z napędem mild-hybrid
Ford Focus z napędem mild-hybrid
BISG działa również jako silnik elektryczny, płynnie współpracujący z trzycylindrową jednostką spalinową o niskich stratach tarcia wewnętrznego, wykorzystując zmagazynowaną energię do wzmocnienia momentu obrotowego podczas normalnej jazdy i przyspieszania, a także do zasilania osprzętu elektrycznego pojazdu.

Silniejszy silnik BISG w Focusie EcoBoost Hybrid umożliwia wykorzystanie systemu Auto Start-Stop w częstszych sytuacjach, co zapewnia dodatkowe oszczędności paliwa. BISG jest w stanie ponownie uruchomić silnik w czasie 350 milisekund, funkcja Stop-in-Gear może wyłączyć silnik również podczas jazdy wybiegiem do zatrzymania, nawet wtedy, gdy pojazd jest na biegu z wciśniętym pedałem sprzęgła i pozwala na aktywowanie silnika zgodnie z jednym z trzech wybranych wcześniej ustawień: 15 km/h, 20 km/h, lub 25 km/h.

Ponadto w układach napędowych Focusa EcoBoost Hybrid zastosowano system dezaktywacji cylindra, który w dalszym ciągu współpracuje z silnikami benzynowymi 1,0-litra i 1,5-litra EcoBoost.

Ford Focus z napędem mild-hybrid
Ford Focus z napędem mild-hybrid
System może automatycznie wyłączyć z pracy jeden z cylindrów silnika, gdy pełna pojemność skokowa nie jest potrzebna, na przykład podczas jazdy wybiegiem lub jazdy z niewielkim zapotrzebowaniem na moc. Jeden z cylindrów może zostać dezaktywowany lub ponownie włączony do pracy w czasie 14 milisekund, bez żadnych kompromisów pod względem osiągów, czy jakości pracy silnika.

Klienci mogą nadal wybierać pomiędzy dwoma silnikami wysokoprężnymi: 1,5-litrowym silnikiem EcoBlue i 2,0-litrowym EcoBlue, współpracującymi z zaawansowaną ośmiobiegową przekładnią automatyczną lub sześciobiegową manualną skrzynią biegów.


Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Ford Focus po zmianach - GALERIA ZDJĘĆ

Ford Focus po zmianachFord Focus po zmianachFord Focus po zmianachFord Focus po zmianach

Zobacz także

Ford i Volkswagen w pogoni za Teslą

Ford i Volkswagen w pogoni za Teslą 2021-05-05

Współczesne samochody dawno już przestały pełnić funkcję środków transportu. To raczej zaawansowane komputery z możliwością przemieszczania się w przestrzeni. W efekcie producenci aut w coraz większym stopniu uzależnieni są od dostawców...
Ford Evos. To Mondeo na nowe czasy?

Ford Evos. To Mondeo na nowe czasy? 2021-04-20

W Szanghaju w najlepsze trwa właśnie salon motoryzacyjny. Jedną z jego ciekawszych premier jest nowy Ford Evos. Corssover segmentu D, który traktować można jako następcę Forda Mondeo! Przypomnijmy – produkowany od 1993 roku Mondeo nie doczeka się...
Koniec Forda Mondeo

Koniec Forda Mondeo 2021-03-26

To już pewne. W marcu przyszłego roku na europejskie drogi wyjedzie ostatni Ford Mondeo. Firma poinformowała właśnie o dacie zakończenia produkcji obecnej generacji, która wytwarzana jest w hiszpańskiej fabryce nieopodal Walencji. Na temat następcy...
Ford Puma lepszy niż Fiesta? Zaskakujące wyniki sprzedaży

Ford Puma lepszy niż Fiesta? Zaskakujące wyniki sprzedaży 2021-03-18

Rosnąca popularność crossoverów wywraca do góry kołami utarte schematy rynku motoryzacyjnego. Przykład? Ford Puma systematycznie wyprzedza w rankingach sprzedaży... Forda Fiestę! Po niezwykle głośnej premierze nowego Forda Pumy, w ślad za...
Świetny początek roku Forda

Świetny początek roku Forda 2021-03-10

Luty okazał się kolejnym świetnym miesiącem dla Forda w Polsce. Marka pozostaje bowiem liderem rynku samochodów dostawczych, znacząco zwiększając swoją pozycję rynkową. Duży wzrost rejestracji odnotowały także modele osobowe.Jak podaje Polski...
Ford będzie produkował tylko auta elektryczne

Ford będzie produkował tylko auta elektryczne 2021-02-17

Ford ogłosił, że do połowy 2026 roku pełna europejska gama pojazdów osobowych marki będzie mogła poruszać się z zerową lokalną emisją spalin, co oznacza, że będą to samochody w pełni elektryczne lub hybrydowe typu plug-in. Co więcej, do 2030...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.