chceauto.pl
x
Ford Focus po zmianach

Ford Focus po zmianach

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2020-12-10
W europejskich salonach debiutuje właśnie udoskonalony Focusa z nowym, zelektryfikowanym, układem napędowym EcoBoost Hybrid.
Samochód korzysta z 48-woltowej instalacji elektrycznej, pracującej w układzie z 1,0-litrową jednostką EcoBoost. Zdaniem producenta efektem jest poprawa oszczędności paliwa o 17 proc.

Ford Focus z napędem mild-hybrid
Ford Focus z napędem mild-hybrid
Nowy zelektryfikowany układ napędowy to nie wszystkie zmiany. Udoskonalony Focus oferuje również wyższy komfort. Na ten składa się m.in. nowy konfigurowalny wyświetlacz zegarów o przekątnej 12,3 cala, a także nowe funkcje łączności Nowa wersja wyposażenia Focus Connected zapewnia w standardzie wyposażenie indukcyjną ładowarkę dla smartfonów i nawigację dla aktywowanego głosem systemu SYNC 3 z 8-calowym ekranem dotykowym.

Focus nadal będzie oferowany jako pięciodrzwiowy hatchback, kombi, a na wybranych rynkach, również z nadwoziem czterodrzwiowym.
Hybrydowy układ napędowy 1,0-litra EcoBoost Hybrid o mocy 155 KM zapewnia ponad dwukrotnie większą sprawność niż 2,0-litrowy silnik benzynowy o mocy 145 KM, montowany w Focusie zaledwie 10 lat temu. W modelu Focus EcoBoost Hybrid, dostępnym również w wersji o mocy 125 KM, standardowy alternator z silnika EcoBoost o pojemności 1,0-litra został zastąpiony zintegrowanym rozrusznikiem/generatorem (BISG), napędzanym paskiem, który umożliwia magazynowanie energii odzyskiwanej podczas wytracania prędkości, a następnie układ wykorzystuje ją do ładowania zestawu chłodzonych powietrzem akumulatorów litowo-jonowych o napięciu znamionowym 48 V.
Umieszczenie 48-woltowego akumulatora pod przednimi fotelami Focusa pozwoliło zintegrować układ napędowy miękkiej hybrydy bez utraty przestrzeni ładunkowej lub pasażerskiej.

Ford Focus z napędem mild-hybrid
Ford Focus z napędem mild-hybrid
BISG działa również jako silnik elektryczny, płynnie współpracujący z trzycylindrową jednostką spalinową o niskich stratach tarcia wewnętrznego, wykorzystując zmagazynowaną energię do wzmocnienia momentu obrotowego podczas normalnej jazdy i przyspieszania, a także do zasilania osprzętu elektrycznego pojazdu.

Silniejszy silnik BISG w Focusie EcoBoost Hybrid umożliwia wykorzystanie systemu Auto Start-Stop w częstszych sytuacjach, co zapewnia dodatkowe oszczędności paliwa. BISG jest w stanie ponownie uruchomić silnik w czasie 350 milisekund, funkcja Stop-in-Gear może wyłączyć silnik również podczas jazdy wybiegiem do zatrzymania, nawet wtedy, gdy pojazd jest na biegu z wciśniętym pedałem sprzęgła i pozwala na aktywowanie silnika zgodnie z jednym z trzech wybranych wcześniej ustawień: 15 km/h, 20 km/h, lub 25 km/h.

Ponadto w układach napędowych Focusa EcoBoost Hybrid zastosowano system dezaktywacji cylindra, który w dalszym ciągu współpracuje z silnikami benzynowymi 1,0-litra i 1,5-litra EcoBoost.

Ford Focus z napędem mild-hybrid
Ford Focus z napędem mild-hybrid
System może automatycznie wyłączyć z pracy jeden z cylindrów silnika, gdy pełna pojemność skokowa nie jest potrzebna, na przykład podczas jazdy wybiegiem lub jazdy z niewielkim zapotrzebowaniem na moc. Jeden z cylindrów może zostać dezaktywowany lub ponownie włączony do pracy w czasie 14 milisekund, bez żadnych kompromisów pod względem osiągów, czy jakości pracy silnika.

Klienci mogą nadal wybierać pomiędzy dwoma silnikami wysokoprężnymi: 1,5-litrowym silnikiem EcoBlue i 2,0-litrowym EcoBlue, współpracującymi z zaawansowaną ośmiobiegową przekładnią automatyczną lub sześciobiegową manualną skrzynią biegów.


Ford Focus po zmianach - GALERIA ZDJĘĆ

Ford Focus po zmianachFord Focus po zmianachFord Focus po zmianachFord Focus po zmianach

Zobacz także

Ford zmienia strategię. Koniec aut elektrycznych

Ford zmienia strategię. Koniec aut elektrycznych 2025-12-19

Wygląda na to, że Ford całkowicie się pogubił i nie do końca wie, w którą stronę podążać. Amerykański koncern wydał duże pieniądze na auta elektryczne, wyciął niemal całą europejską gamę modeli spalinowych, które próbuje zastąpić...
Elektryczne Fordy będą bazować na Renault

Elektryczne Fordy będą bazować na Renault 2025-12-12

Ford nie radzi sobie z opracowaniem własnymi siłami samochodów elektrycznych. W efekcie szuka partnerów zewnętrznych, którzy mogą mu udostępnić technologią. Dwa modele Forda już bazują na autach Volkswagena, kolejne dwa zostaną oparte na...
Ford Focus znika z rynku. Koniec legendy

Ford Focus znika z rynku. Koniec legendy 2025-11-26

Ford Focus kończy rynkową karierę. Po przeszło 28 latach od premiery pierwszego modelu o tej nazwie z taśmy produkcyjnej zjechał ostatni egzemplarz. Ford produkcję zakończył po cichu, jakby ze wstydem, nie wydając nawet żadnego komunikatu dla...
Ford Focus ST Edition. Na drogę i na tor

Ford Focus ST Edition. Na drogę i na tor 2024-04-28

Ford ST Edition to samochód drogowy, którym bez problemu można z marszu wjechać na tor. Według producenta to najbardziej kompletna wersję tego modelu, która została opracowana przez Ford Performance.
Test: Ford Focus ST X Performance - ostatni w historii

Test: Ford Focus ST X Performance - ostatni w historii 2023-08-14

Segment hot hatchy w ostatnich latach mocno się rozrósł i trzeba przyznać, że jest to całkiem wymagający obszar dla producentów aut – klienci oczekują silnych sportowych doznań, świetnych osiągów, a przy tym praktyczności w codziennym...
Ford zakończy produkcję Fiesty, Galaxy i S-Maxa

Ford zakończy produkcję Fiesty, Galaxy i S-Maxa 2022-10-30

Najpóźniej od 2030 roku Ford będzie w Europie sprzedawał wyłącznie samochody elektryczne. Obecnie amerykański koncern zamierza stopniowo wygaszać produkcję spalinowych modeli, więc jeśli ktoś chciałby jeszcze je kupić, musi się spieszyć.Już w...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS