chceauto.pl
x
Elektryczna ofensywa Toyoty

Elektryczna ofensywa Toyoty

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2021-12-14 Opinie
Toyota przedstawiła szczegóły swojej strategii bateryjnych samochodów elektrycznych (BEV) podczas specjalnej konferencji prasowej.

Elektryczna ofensywa Toyoty
Akio Toyoda, prezydent Toyota Motor Corporation, zapowiedział, że do 2030 roku gama BEV Toyoty i Lexusa będzie liczyła 30 modeli, a roczna sprzedaż osiągnie poziom 3,5 miliona samochodów. Lexus do 2030 roku będzie oferował w Europie, Ameryce Północnej i Chinach wyłącznie samochody elektryczne (BEV). Równolegle producent będzie rozwijał wszystkie rodzaje zelektryfikowanych napędów, aby dostosować ofertę do specyfiki poszczególnych rynków. Toyota opracuje uniwersalną platformę E3, łączącą e-TNGA z normalnymi platformami TNGA, na której będzie można wydajnie i szybko opracowywać samochody HEV, PHEV i BEV we wszystkich kluczowych europejskich segmentach.

Elektryczna ofensywa Toyoty
Producent zaprezentował 16 elektrycznych samochodów Toyoty i Lexusa, które przygotowuje do wprowadzenia na sprzedaży w najbliższym czasie. Obok bZ4X, który zadebiutuje na rynku w przyszłym roku, na scenie pojawiła się pełna gama elektrycznych modeli, w tym SUV-y i crossovery, auta sportowe, sedany, auta dostawcze, a także terenowy SUV i pickup. Lexus pokazał 4 prototypowe modele elektryczne. Do 2035 roku gama Lexusa będzie się składała wyłącznie z samochodów elektrycznych (BEV) na całym świecie.

Obecnie marka Toyota oferuje ponad 100 modeli spalinowych, hybrydowych, hybryd plug-in, elektrycznych na wodór i na baterie w ponad 170 krajach i regionach. W gamie Lexusa znajduje się ponad 30 modeli spalinowych, hybrydowych i hybryd plug-in w ponad 90 krajach i regionach.
Pięć modeli z linii bZ

Elektryczna ofensywa Toyoty
Niedawno zaprezentowana Toyota bZ4X wejdzie na rynek w przyszłym roku. Obecnie trwają przygotowania do uruchomienia jego produkcji w fabryce Motomachi. Podczas konferencji Toyota pokazała kolejne cztery modele z linii bZ – średniej wielkości SUV-a o sportowej sylwetce, superwydajnego kompaktowego SUV-a, przeznaczonego na rynki Europy i Japonii, średniej wielkości sedana oraz dużego SUV-a z trzema rzędami siedzeń.

„Kompaktowy SUV z linii bZ to mały samochód, dlatego przy jego projektowaniu skupiliśmy się na jak największej wydajności. Naszym celem jest osiągnięcie zużycia energii na poziomie zaledwie 125 Wh/km – będzie to najlepszy wynik w tej klasie. Średniej wielkości sedan będzie spełniał oczekiwania klientów jako główny samochód w rodzinie. Zaprojektowaliśmy także dużego SUV-a z trzema rzędami siedzeń dla większych rodzin” – relacjonował Akio Toyoda. – „Nie tylko dodamy napęd elektryczny jako opcję do już istniejących modeli, ale wprowadzimy pełną gamę masowych modeli elektrycznych w rozsądnych cenach, które spełnią oczekiwania różnych klientów. Chcemy dostarczyć kierowcom na całym świecie bateryjne samochody elektryczne o pięknej stylistyce i świetnej charakterystyce jazdy, które prowadzi się z przyjemnością”.

Elektryczna ofensywa Toyoty
Rozwój baterii i silników elektrycznych pozwoli stworzyć zróżnicowaną gamę modeli, dostosowanych do różnych rynków, różnych klientów i różnych stylów życia. Gama samochodów użytkowych będzie dostosowana zarówno do transportu długodystansowego, jak i do lokalnych dostaw i pracy kurierów. Plany te obejmują m.in. superkompaktowe auto dostawcze stworzone z myślą o car-sharingu.

Zdywersyfikowana gama napędów

Aby osiągnąć te cele, Toyota planuje ogromne inwestycje. Do 2030 roku firma przeznaczy 4 biliony jenów (30 miliardów euro) na rozwój i produkcję samochodów elektrycznych, w tym 2 biliony jenów na baterie. Kolejne 4 biliony jenów (30 miliardów euro) Toyota zainwestuje w rozwój gamy hybryd, hybryd plug-in i samochodów na wodór. Łącznie inwestycja w globalną gamę zelektryfikowanych samochodów do końca dekady wyniesie 8 bilionów jenów (60 miliardów euro).

„Osiągnięcie neutralności oznacza zapewnienie ludziom na całym świecie dobrego, bezpiecznego życia. Musimy ograniczyć emisję CO2 najbardziej jak to możliwe, najszybciej jak to możliwe. Żyjemy w zróżnicowanym świecie w czasach, kiedy przewidywanie przyszłości jest bardzo trudne. Dlatego oferowanie tych samych opcji różnym ludziom na różnych rynkach nie zaspokoi ich potrzeb. Toyota będzie nadal z równą intensywnością rozwijać różne rodzaje samochodów i napędów, aby dostosować ofertę do indywidualnych potrzeb” – podkreślił Akio Toyoda.
W ciągu ostatnich 26 lat Toyota zainwestowała bilion jenów w rozwój i produkcję baterii i wyprodukowała ponad 19 milionów baterii do samochodów. Na tym doświadczeniu firma buduje dalszy rozwój.

Elektryczna ofensywa Toyoty
Jesienią tego roku Toyota ogłosiła, że zainwestuje 1,5 biliona jenów (11,2 miliardów euro) w rozwój i produkcję baterii. Teraz Akio Toyoda zapowiedział, że kwota ta wzrośnie do 2 bilionów jenów. Toyota Tsusho zajmuje się zabezpieczaniem dla Toyoty odpowiednich zasobów litu i innych surowców od 2006 roku.
W ramach dążenia do osiągnięcia neutralności klimatycznej w całym cyklu życia samochodów, Toyota zamierza do 2035 roku doprowadzić do tego, by wszystkie jej fabryki były neutralne węglowo, jednocześnie ograniczając zużycie energii i wprowadzając innowacyjne technologie produkcji.

30 lat doświadczeń w elektryfikacji

Toyota stworzyła dział rozwoju samochodów elektrycznych w 1992 roku, na długo przed premierą Priusa. W efekcie w 1996 roku zadebiutował RAV4 EV.
Elektryczna ofensywa Toyoty
Po 2000 roku marka prezentowała prototypowe małe pojazdy elektryczne, a w 2012 roku wprowadziła do użytku jednoosobowe COMS EV oraz elektryczną wersję iQ. W tym roku zadebiutowały pojazdy C+pod i C+walk oraz przyspieszyły prace nad ePalette oraz innymi pojazdami elektrycznymi.
Równocześnie z rozwojem samochodów elektrycznych na baterie oraz hybryd, Toyota realizowała program samochodów na ogniwa paliwowe, zasilanych wodorem. W 2002 roku zadebiutowała ograniczona seria modelu FCHV, a w 2008 roku udoskonalonego FCHV-adv. W 2014 roku ruszyła produkcja pierwszego masowego samochodu wodorowego Toyoty, sedana Mirai. Następnie napęd wodorowy trafił do ciężarówek i autobusów, aby przyspieszyć dekarbonizację transportu ciężkiego.




Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Elektryczna ofensywa Toyoty - GALERIA ZDJĘĆ

Elektryczna ofensywa ToyotyElektryczna ofensywa ToyotyElektryczna ofensywa ToyotyElektryczna ofensywa ToyotyElektryczna ofensywa ToyotyElektryczna ofensywa ToyotyElektryczna ofensywa Toyoty

Zobacz także

Kolejne rekordy Toyoty w Polsce

Kolejne rekordy Toyoty w Polsce 2022-05-14

Toyota konsekwentnie utrzymuje pozycję lidera polskiego rynku – w kwietniu marka zarejestrowała 6 388 samochodów osobowych, ponad dwa razy więcej niż druga najpopularniejsza marka. Od początku roku liczba rejestracji Toyoty wynosi 24 867 aut osobowych,...
Toyota dobrze radzi sobie z kryzysem

Toyota dobrze radzi sobie z kryzysem 2022-04-30

Toyota w pierwszym kwartale 2022 roku sprzedała w Europie 284 506 samochodów, czyli zaledwie 1 proc. mniej niż w pierwszym, kwartale roku 2021. To świetny wynik, biorąc pod uwagę, że rynek skurczył się rok do roku o 14%. Toyota uzyskała najlepszy w...
Toyota Corolla najlepiej sprzedającym się autem świata

Toyota Corolla najlepiej sprzedającym się autem świata 2022-04-13

Toyota Corolla i Toyota RAV4 to dwa najlepiej sprzedające się auta świata w 2021 roku. W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych modeli znalazły się aż cztery pojazdy japońskiej marki. Pierwsze miejsce Corolli w zestawieniu najpopularniejszych...
Najlepiej sprzedające się auta na świecie w 2021 roku

Najlepiej sprzedające się auta na świecie w 2021 roku 2022-04-06

W całym 2021 roku na drogi całego świata trafiło blisko 84 mln nowych aut. Do udanych trudny czas zaliczą Japończycy, a ściślej - Toyota. Najlepiej sprzedającym się nowym autem, z imponującym wynikiem ponad 1,1 mln rejestracji, była w roku 2021...
Toyota Aygo X i jej atuty

Toyota Aygo X i jej atuty 2022-03-19

Toyota Aygo X zapowiada się na przebój 2022 roku w segmencie miejskich samochodów. Japoński koncern zaproponował zupełnie nowe podejście do koncepcji tworzenia takich aut. Czym Toyota Aygo X wyróżnia się na tle rywali?Toyota Aygo X zadebiutuje na...
Co 5 nowe auto to Toyota. Rekord japońskiej marki.

Co 5 nowe auto to Toyota. Rekord japońskiej marki. 2022-03-07

Czasy, gdy na polskim rynku rządziły niemieckie auta odeszły do lamusa. Obecnie co piąte nowe auto sprzedawane w Polsce należy do tej właśnie marki! Toyota zajęła w lutym pierwsze miejsce na polskim rynku, zarówno w ujęciu miesięcznym, jak i od...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS