Nie BMW, nie Mercedes i nie Audi, ale Lexus jest najchętniej kupowaną marką premium przez osoby prywatne w Polsce. Udział japońskiej marki w rynku premium wśród klientów prywatnych sięga już niemal 20 proc. Od początku roku osoby prywatne zarejestrowały 3674 Lexusów, czyli o 9 proc. więcej rok do roku, a w samym październiku do takich klientów trafiły 282 auta.
- Lexus NX najchętniej kupowanym modelem
- Jak Lexus to najlepiej SUV
- Lexus ES z coraz większą sprzedażą
Lexus NX najchętniej kupowanym modelem
Natomiast ogółem, po dziesięciu miesiącach 2025 roku Lexus ma 11,3 proc. udziału w rynku, a wynik 12 539 zarejestrowanych samochodów jest o 5,4 proc. lepszy od uzyskanego w analogicznym okresie roku ubiegłego. W październiku z salonów odebrano 1200 Lexusów. Jak widać, zdecydowana większość samochodów kupowana jest na firmy.
Najchętniej kupowanym Lexusem jest NX. Do końca października zarejestrowano 4990 egzemplarzy tego SUV-a, co jest wynikiem o 9 proc. lepszym niż w pierwszych dziesięciu miesiącach poprzedniego roku. W samym październiku na drogi wyjechało 351 tych aut. NX jest trzecim najpopularniejszym modelem klasy premium w Polsce, a w segmencie D-SUV Premium ma 16,1 proc. udziału.

Lexus NX
Jak Lexus to najlepiej SUV
Rośnie zainteresowanie miejskim crossoverem LBX, który ma aż 58,4 proc. udziału w segmencie B-SUV Premium. Do października zarejestrowano 2441 tych samochodów, co jest wzrostem o 25 proc. rok do roku. W październiku z salonów wyjechało 216 LBX-ów.
10,6 proc. udziału w segmencie E-SUV Premium ma model RX. Do klientów trafiło 1741 tych aut (246 w październiku). Reprezentujący segment C-SUV Premium UX osiągnął wynik 1606 zarejestrowanych aut (157 w październiku), co przełożyło się na 8,3 proc. udziału w tej klasie.

Lexus ES
Lexus ES z coraz większą sprzedażą
Dość niespodziewanie w segmencie E Premium swoją pozycję umacnia ES. Od początku roku zarejestrowano już 1553 egzemplarze tego auta, co jest wzrostem aż o 43 proc., a w samym październiku na drogi wyjechało 213 ES-ów. Jak widać w Polsce wciąż są osoby, które chętniej wybierają klasyczne sedany niż SUV-y.