chceauto.pl
x
E-GMP. Nowa płyta podłogowa Hyundaia

E-GMP. Nowa płyta podłogowa Hyundaia

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2020-12-26
Hyundai zaprezentował nową platformę Electric-Global Modular Platform (E-GMP), platformę przeznaczoną dla pojazdów elektrycznych.

E-GMP
E-GMP
Od 2021 r. E-GMP będzie stanowić bazę dla szeregu nowych pojazdów bateryjnych, w tym Hyundaia Ioniq 5 oraz pierwszego elektrycznego samochodu Kii.

Dzięki modularyzacji i standaryzacji, E-GMP jest mniej skomplikowana od dotychczas stosowanych platform. Umożliwia szybki i elastyczny rozwój konstrukcji, które mogą być stosowane w większości segmentów pojazdów, takich jak sedany, crossovery czy SUV-y. Korzystający z E-GMP, sportowy model będzie mógł przyspieszy od zera do 100 km/h w mniej niż 3,5 sekundy i osiągnie maksymalną prędkość wynoszącą 260 km/h.

E-GMP
E-GMP
E-GMP została zaprojektowana, aby zapewnić lepsze zachowanie na zakrętach i większą stabilność przy dużych prędkościach. Dążono do optymalnego rozłożenia ciężaru między przodem a tyłem konstrukcji oraz nisko położonego środka ciężkości. Założenia zrealizowano dzięki nisko zamontowanemu pakietowi akumulatorów oraz zastosowaniu silników elektrycznych umieszczonych w miejscu silnika spalinowego.

Wysokoobrotowy silnik elektryczny zapewnia lepsze właściwości jezdne pojazdów. Zastosowano wielowahaczowe tylne zawieszenie, z pięcioma wahaczami oraz pierwszą na świecie produkowaną masowo zintegrowaną oś napędowa, łączącą łożyska kół z wałem napędowym.

Platforma zapewnia bezpieczeństwo dzięki ramowej konstrukcji akumulatora wykonanej ze stali o ultra wysokiej wytrzymałości. Elementy ze stali tłoczonej na gorąco wokół akumulatora, zapewniając dodatkową sztywność.

E-GMP
E-GMP
Ponadto, wzmacniając konstrukcję sekcji nośnej znajdującej się przed deską rozdzielczą, inżynierowie byli w stanie zminimalizować wpływ zderzenia na układ elektryczny i akumulator.

E-GMP umożliwia maksymalne wykorzystanie przestrzeni wewnętrzną dzięki długiemu rozstawowi osi, krótkim zwisom przednim i tylnym oraz smukłej desce rozdzielczej. Dzięki zamontowaniu akumulatora pod podłogą uzyskano płaską podłogę w kabinie. Zapewnia to więcej miejsca na nogi dla pasażerów, jednocześnie umożliwiając różne ustawienia przednich i tylnych siedzeń.

Akumulator - zamontowany między przednią i tylną osią kół - będzie najbardziej pojemnym, jaki kiedykolwiek stworzył Hyundai. Udało się to osiągnąć dzięki między innymi zwiększonej wydajności chłodzenia. Dzięki gęstości energii zwiększonej o około 10% w porównaniu z istniejącą technologią, akumulatory są lżejsze oraz można je zamontować niżej, zyskując więcej miejsca w kabinie.

Układ napędowy
Układ napędowy
Nowy kompaktowy system zasilania elektrycznego składa się z mocnego silnika, przekładni i falownika. Te trzy komponenty są zespolone w jednym kompaktowych rozmiarów module.

Silnik jest sterowany przez moduł falownika, który posiada półprzewodniki wykonane z węglika krzemu (SiC). Silnik ten pozwala zwiększyć wydajność systemu o około 2~3 procent, co oznacza, że ​​samochód może przejechać o około 5 procent dłuższy dystans przy tej samej pojemności akumulatora.

Platforma umożliwia zastosowanie napędu tylnego lub na wszystkie koła, przy zastosowaniu dodatkowego silnika na przedniej osi. Układ napędu na cztery koła będzie pozwalał na rozłączenie połączenia pomiędzy przednim silnikiem i przednimi kołami.

Wszystkie pojazdy oparte na platformie E-GMP używają jednego znormalizowanego typu modułów akumulatorów. Moduły składają się ze standardowych ogniw i mogą występować w różnych ilościach.

Układ napędowy
Układ napędowy
Większość istniejących pojazdów elektrycznych i infrastruktura szybkiego ładowania zapewnia ładowanie od 50kW do 150kW dla pojazdów elektrycznych wyposażonych w instalację 400 V. Rozwój infrastruktury 800V z mocą ładowania do 350kW pozwoli na jeszcze szybsze ładowanie.

E-GMP standardowo oferuje możliwość ładowania 800V i umożliwia ładowanie 400V bez potrzeby stosowania dodatkowych urządzeń lub adapterów. Jest to pierwsza na świecie, opatentowana technologia, która obsługuje silnik i falownik w celu zwiększenia napięcia z 400V do 800V w celu zapewnienia stabilnego ładowania.

Samochód elektryczny oparty na E-GMP może dysponować zasięgiem ponad 500 km przy w pełni naładowanym akumulatorze (zgodnie z WLTP). Co więcej, może naładować się do 80 procent w zaledwie 18 minut. Natomiast zaledwie 5 minut wystarczy na uzyskanie 100 km zasięgu.

E-GMP
E-GMP
Nowo opracowana zintegrowana jednostka sterująca ładowaniem (ICCU) E-GMP stanowi ulepszenie istniejących ładowarek pokładowych (OBC), które zazwyczaj umożliwiają przepływ energii elektrycznej tylko w jednym kierunku z zewnętrznego źródła zasilania. ICCU dysponuje nową funkcją Vehicle-to-Load (V2L), która umożliwia oddawanie energii z akumulatora pojazdu bez dodatkowych komponentów. Dzięki temu samochód oparty o E-GMP może zasilać inne urządzenia elektryczne (110/220V).

Funkcja V2L może dostarczyć do 3,5 kW mocy, co umożliwia zasilanie średniej wielkości klimatyzatora oraz 55-calowego telewizora do 24 godzin.

E-GMP będzie stanowić podstawę planów grupy Hyundai dotyczących wprowadzenia łącznie 23 modeli zelektryfikowanych, w tym 11 występujących wyłącznie z napędem elektrycznym oraz sprzedaży ponad 1 miliona pojazdów elektrycznych na całym świecie do 2025 roku.

Utworzona w sierpniu 2020 roku submarka Ioniq, dedykowana samochodom elektrycznym, wprowadzi na rynek do 2024 roku trzy czysto elektryczne modele o nazwach 5, 6 i 7.




E-GMP. Nowa płyta podłogowa Hyundaia - GALERIA ZDJĘĆ

E-GMP. Nowa płyta podłogowa HyundaiaE-GMP. Nowa płyta podłogowa HyundaiaE-GMP. Nowa płyta podłogowa HyundaiaE-GMP. Nowa płyta podłogowa HyundaiaE-GMP. Nowa płyta podłogowa HyundaiaE-GMP. Nowa płyta podłogowa HyundaiaE-GMP. Nowa płyta podłogowa HyundaiaE-GMP. Nowa płyta podłogowa Hyundaia

Zobacz także

Peugeoty 3008 i 5008 nowej generacji będą tylko elektryczne

Peugeoty 3008 i 5008 nowej generacji będą tylko elektryczne 2023-01-30

Peugeot przyśpiesza proces elektryfikacji gamy modelowej. Francuzi zdradzili swoje plany na najbliższe lata.Plan zakłada, że już od 2025 roku każdy model Peugeota dostępny w salonie będzie można zamówić z napędem bateryjnym. Ale to nie koniec,...
Lotus Eletre z mocą nawet 905 KM

Lotus Eletre z mocą nawet 905 KM 2022-10-28

Lotus rozpoczyna sprzedaż swojego pierwszego elektrycznego modelu, czyli Eletre. Poznaliśmy ceny i dane technicznego tego pojazdu.Lotus Eletre to luksusowy SUV, który zbudowany został na zupełnie nowej platformie o nazwie EPA (Electric Premium...
Hyundai IONIQ 5 Światowym Samochodem Roku 2022

Hyundai IONIQ 5 Światowym Samochodem Roku 2022 2022-04-14

Znamy wyniki konkursu na Światowy Samochód Roku 2022. O historycznym wydarzeniu mówić mogą przedstawiciele Hyundaia. Prestiżowy tytuł World Car of the Year 2022 powędrował to Hyundaia IONIQ 5. Auto zwyciężyło również w kategorii Światowy...
Nowe elektryczne Mini na zdjęciach

Nowe elektryczne Mini na zdjęciach 2022-03-28

Nowa generacja Mini hatchback będzie pojazdem elektrycznym. Samochód przechodzi obecnie testy w warunkach zimowych w Laponii.Na pokrytym śniegiem torze, w niskich temperaturach, sprawdzane jest nie tylko działanie baterii, zasięg czy cały układ...
Maserati będzie produkować tylko auta elektryczne

Maserati będzie produkować tylko auta elektryczne 2022-03-21

Maserati ogłosiło, że do 2030 roku będzie produkowało wyłącznie samochody elektryczne. Tym samym dołączyło do innych luksusowych marek Stellantisa - Alfy Romeo, DS-a i Lancii, które już wcześniej ogłosiło taki plan.Maserati ma za sobą udany...
Siedem nowych elektrycznych modeli Forda

Siedem nowych elektrycznych modeli Forda 2022-03-16

Na specjalnej konferencji prasowej Ford zdradził swoje plany na najbliższe lata. Amerykańska firma w Europie planuje przejście na napęd elektryczny.Do 2024 roku Ford ma zaprezentować siedem zupełnie nowych modeli osobowych i dostawczych o napędzie...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS