Jogger i Sandero to ważne modele w portfolio Dacii. Szczególnie Sandero należy do lokomotyw sprzedaży, od 2017 roku model ten jest nieprzerwanie najchętniej kupowanym pojazdem przez klientów indywidualnych w Europie, a także pierwszym modelem Dacii, który przekroczył liczbę 300 tys. egzemplarzy sprzedanych w ciągu roku (w 2024 roku z salonów wyjechało ponad 309 tys. egzemplarzy tego pojazdu).
- Dacia Sandero i Jogger po liftingu. Nadwozie
- Dacia Sandero i Jogger po liftingu. Wnętrze
- Dacia Sandero i Jogger po liftingu. Silniki
Dacia Sandero i Jogger po liftingu. Nadwozie
Najwięcej zmian - co nie jest niespodzianką - znajdziemy z przodu. Oba modele otrzymały nowe reflektory z nowym wzorem świateł dziennych w kształcie linii. Sygnatura świetlna jest połączona z nowym grillem cienką linią białych, przypominających piksele punktów.
Nowe są również "pikselowe" światła LED z tyłu, które w Joggerze są przedłużeniem szyby w klapie bagażnika. W Sandero Stepway z tyłu pojawiła się prążkowana, czarna, matowa listwa między tylnymi światłami. Wszystkie modele otrzymały również nowe zderzaki.

Dacia Jogger
W zależności od wersji wyposażenia Sandero, Sandero Stepway, Jogger mają nowe kołpaki lub alufelgi oraz seryjną antenę w kształcie płetwy rekina (zaczynając od wersji wyposażenia Expression).
Nowy bursztynowożółty metaliczny kolor nadwozia pojawia się w Sandero i Sandero Stepway, a piaskowy odcień jest od teraz dostępny w Sandero i Joggerze.

Dacia Sandero
Dacia Sandero i Jogger po liftingu. Wnętrze
Oba modele otrzymały nowe nawiewy powietrza na desce rozdzielczej przyjęły kształt odwróconej litery "T". Nowa jest kierownica.
We wnętrzach Dacii Sandero, Sandero Stepway i Jogger może się znaleźć nowy system multimedialny z centralnie umieszczonym,10-calowym ekranem, a także indukcyjna ładowarka do smartfona. Interfejs cyfrowego zespołu zegarów i wskaźników o przekątnej 7 cali został zaprojektowany na nowo.

Dacia Jogger
Wśród nowego wyposażenia pojawiły się automatyczne światła drogowe, kamera multiview pokazująca podczas manewrów widok na auto z lotu ptaka i elektrycznie składane lusterka boczne.
Ponadto Dacia wprowadziły przycisk My Safety, "umożliwiający kierowcom szybki dostęp do spersonalizowanej konfiguracji systemów wspomagania prowadzenia", który służy po prostu to łatwego wyłączania informacji o przekroczeniu prędkości.

Dacia Sandero Stepway
Dacia Sandero i Jogger po liftingu. Silniki
Nowy napęd hybrid 155, po raz pierwszy użyty w Dacii Bigster, jest teraz dostępny w modelu Jogger zamiast silnika hybrid 140. W ostatnim kwartale 2026 roku pojawi się także pod maską Sandero Stepway, które po raz pierwszy zostanie wyposażone w zelektryfikowany układ napędowy.

Dacia Jogger
Hybrid 155 składa się z czterocylindrowego silnika benzynowego o pojemności 1,8 l i mocy 109 KM, dwóch silników elektrycznych (silnik o mocy 50 KM i wysokonapięciowy rozrusznik-alternator), akumulatora trakcyjnego o pojemności 1,4 kWh (230 V) i zelektryfikowanej automatycznej skrzyni biegów.
Sandero, Sandero Stepway i Jogger w wersji Eco-G, czyli z fabryczną instalacją gazową, otrzymały mocniejszy napęd. Opiera się on silnik 1.2 turbo, który generuje teraz 120 a nie 100 KM i może współpracować ze skrzynią manualną, ale również dwusprzęgłową o sześciu przełożeniach.

Dacia Sandero Stepway
Jednocześnie Dacia powiększyła pojemność zbiorników LPG, z 40 do 49,6 l w Sandero i 48,8 w Jogerze.
Ponadto moc silnika 1.0 Tce w Sandero została podniesiona z 90 do 100 KM.
Odświeżone modele Sandero i Jogger są już dostępne do zamawiania.