chceauto.pl
x

Dacia Duster I 1.5 dCi 110 KM

Dacia Duster I 1.5 dCi 110 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2010
Średnia cena
21 000 zł
Nadwozie
SUV
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
1461 cm3
Silnik
diesel
Waga
1294 kg
Ładowność
550 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
110 KM
0-100 km/h
12.5 s.
V max
168 km/h
Zasięg
790 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
6.3 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
33 zł
Zbiornik paliwa
50 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
215/65 R16

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNie jest źle, ale dobrze też nie... bezpieczny euroncap
Segment
I
Bagażnik
475 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

Dacia Duster I 1.5 dCi 110 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Dacia Duster I 1.5 dCi 110 KMDacia Duster I 1.5 dCi 110 KMDacia Duster I 1.5 dCi 110 KMDacia Duster I 1.5 dCi 110 KMDacia Duster I 1.5 dCi 110 KMDacia Duster I 1.5 dCi 110 KMDacia Duster I 1.5 dCi 110 KMDacia Duster I 1.5 dCi 110 KMDacia Duster I 1.5 dCi 110 KM

Dacia Duster I 1.5 dCi 110 KM

Dacia Duster to kompaktowy SUV, który debiutował na salonie w Genewie w 2010 roku. Samochód oparto na płycie podłogowej Dacii Logan, również wnętrze pochodzi z tego modelu. We wrześniu 2013 roku na salonie we Frankfurcie zaprezentowano wersję po liftingu.

Od razu trzeba zdać sobie sprawę, że Dacia jest marką budżetową, co oznacza niskie ceny, ale również nieco gorsze materiały, wyposażenie czy niewielki wybór jednostek napędowych. Z drugiej strony, Duster jest najtańszym samochodem typu SUV dostępnym na polskim rynku. A to może kusić...

Dacia to marka należąca do Renault, nie jest więc niespodzianką, że Duster, podobnie jak inne modele rumuńskiej marki, oparty jest na francuskiej technologii. Auto debiutowało w 2010 roku stanowiąc wówczas sporą niespodziankę i spotykając się z ciepłym przyjęciem klientów.

Duster jest oferowany zarówno w wersji z napędem na przód, jak i obie osie - układ napędu wszystkich kół pochodzi z Nissana Qashqai (Renault wraz z Nissanem tworzą alians). System 4x4 działać może w trzech trybach - zwykłym (2WD), automatycznym, gdy napęd tylnej osi dołączany jest automatycznie po wykryciu poślizgu kół przedniej osi oraz zblokowanym, gdy moment obrotowy rozdzielany jest po równo między osiami (blokada jest wyłączona automatycznie podczas jazdy w większą prędkością).

Wybór jednostek napędowych nie jest szeroki. Samochód oferowano z benzynowym silnikiem 1.6 o mocy 105 KM oraz w wersji z tą samą jednostką i fabrycznym zasilaniem LPG. Alternatywę stanowi dobrze znany francuski diesel 1.5 dCi, który moc waha się między 90 a 110 KM. Niestety, wszystkie wersje wysokoprężne wyposażone są w filtr cząstek stałych, który generuje kłopoty podczas miejskiej eksploatacji (potrafi się zapchać). Trzeba liczyć się również z usterkami osprzętu - naturalnemu zużyciu eksploatacyjnemu ulegają wtryskiwacze czy turbosprężarka. Gorzej, że zdarzają się również problemy z panewkami - lekarstwem jest regularna wymiana oleju, najlepiej co 10 tys. km.

Silnik benzynowy jest prostszy konstrukcyjnie, dlatego w zasadzie jedynym elementem, który zużywa się zauważalnie szybko są cewki zapłonowe (proces ten pogłębia eksploatacja na gazie). Niestety, w mieście nie zużywają mało paliwa, ratunkiem jest więc instalacja LPG.

Przy okazji liftingu w 2013 rok ofertę poszerzyła jednostka benzynowa 1.2 TCe. Silnik ten stracił niestety swój największy atut, a więc prostotę konstrukcji. Otóż moc 125 KM osiągana jest dzięki zastosowaniu turbosprężarki, a więc jednostka została zbudowana wg zasady downsizingu. W praktyce nie ma co liczyć na niższe spalanie, przyjemność z jazdy będzie wysoka (płaska krzywa momentu obrotowego i duża wartość), ale trzeba się liczyć ze zwiększoną usterkowością.

Wnętrze Dacia Duster jest proste, a zastosowane materiały nie najwyższej jakości, twarde. W efekcie z czasem wnętrze zaczyna generować różne denerwujące dźwięki, do których właściwie można się tylko przyzwyczaić. Plastiki są również podatne na zarysowania, podobnie jak lakier nadwozia. Parcieją uszczelki drzwi, czasem psuje się centralny zamek. Generalnie są to drobne usterki, z którymi trzeba żyć, ale które nie unieruchamiają samochodu. Nawet spotykana czasem awaria napędu 4x4 (który potrafi się samoczynnie rozłączyć) wymaga jedynie reinstalacji oprogramowania.

Minusem Dustera jest wynik w testach zderzeniowych (tylko 3 gwiazdki). Warto jednak pamiętać, że wpływa na taki stan rzeczy miał również niski poziom wyposażenia, a nie błędy konstrukcyjne.

Na rynku wtórnym dostępne zarówno samochody z polskich salonów i udokumentowanym przebiegiem (a często również gwarancją, która standardowo wynosi 3 lata i limitowana jest przebiegiem 100 tys. km), jak również sprowadzane, zwykle w najlepszych wersjach wyposażeniowych, z napędem na wszystkie koła i silnikami wysokoprężnymi. Należy liczyć się z tym, że niektóre z nich mają powypadkową przeszłość.

Na Dacię Duster trzeba patrzeć przez pryzmat ceny. Mając to w pamięci, na wszelkie niedogodności można przymknąć oko.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-12-11

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Dacia Duster po liftingu. Ceny2021-07-06Dacia Duster po liftingu2021-06-22Dacia Duster II generacji!2017-08-30Dacia Duster i świetna sprzedaż2014-04-12Dacia Duster Black Touch2016-09-05Dacia Duster Urban Explorer2015-10-12

Dacia Duster CRASHTEST

Dacia Duster I 1.5 dCi 110 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan

2.0 TDI 110 KM diesel2010SUVręcznaprzedni
cena średnia 27 000 zł
OCENY
Dostępność
Kia Sportage

Kia Sportage

1.7 CRDi 115 KM diesel2010SUVręcznaprzedni
cena średnia 30 000 zł
OCENY
Dostępność
Hyundai ix35

Hyundai ix35

1.7 CRDi 115 KM diesel2010SUVręcznaprzedni
cena średnia 31 000 zł
OCENY
Dostępność

Dacia Duster I 1.5 dCi 110 KM Opinie i komentarze

comments powered by Disqus

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.