Dacia poddała liftingowi Dustera. Zmiany są jednak niewielkie i trudno dostrzegalne.
![Dacia Duster po liftingu](https://img.chceauto.pl/arts/4860/dacia-duster-po-liftingu-37874_v3.webp)
Dacia Duster po liftingu
Z przodu samochód zmienił się niewiele. Zachowano dotychczasowy kształt zderzaka i reflektorów, na których zmieniono jednak lokalizację ledowego paska świateł dziennych, który jednocześnie przybrał kształt litery Y. Producent zapewnia, że zmienił się również grill, ale to akurat bardzo trudno dostrzec.
Również z tyłu jedyną zauważalną nowością jest motyw litery Y w światłach zespolonych. Producent informuje jednak, że nowy jest spojler nad szybą, który ma poprawiać aerodynamikę, a tym samym zmniejszać emisję CO2. Nowy jest również pomarańczowy lakier (zmieniono odcień), pojawiły się również nowe wzory felg.
![Dacia Duster po liftingu](https://img.chceauto.pl/arts/4860/dacia-duster-po-liftingu-37875_v3.webp)
Dacia Duster po liftingu
Całość zmian ma upodobnić Dustera do nowych modeli Daci, czyli Sandero i Logana.
Więcej zmian znajdziemy we wnętrzu. Pojawił się tam m.in. nowy system multimedialny, taki sam, jak Dacia stosuje w Sandero i Loganie. Opiera się on na 8-calowym dotykowym ekranie umieszczonym na środku deski rozdzielczej.
![Dacia Duster po liftingu](https://img.chceauto.pl/arts/4860/dacia-duster-po-liftingu-37878_v3.webp)
Dacia Duster po liftingu
Dobrą zmianą jest zainstalowanie rozbudowanej konsoli środkowej między przednimi fotelami. Wypełniła ona pustą, niewykorzystaną do tej pory przestrzeń szerokim podłokietnikiem i schowkiem.
W wersji z fabrycznym LPG o poziomie paliwa nie informuje już dodatkowy diodowy wskaźnik, ale ekran komputera umieszczony między prędkościomierzem i obrotomierzem.
![Dacia Duster po liftingu](https://img.chceauto.pl/arts/4860/dacia-duster-po-liftingu-37879_v3.webp)
Dacia Duster po liftingu
Nie ma zmian w gamie dostępnych jednostek napędowych. Dacię Duster można zamówić z doładowanymi silnikami benzynowymi 1.0 TCe (90 KM) i 1.3 TCe (130 lub 150 KM). Słabsze odmiany mają napęd na przednie koła i manualną 6-biegową skrzynię biegów. Wersja 150-konna może mieć automatyczną przekładnią lub napęd 4x4.
Ponadto Dacia Duster, tak jak do tej pory, dostępna będzie z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM i napędem na koła przednie lub wszystkie oraz z fabryczną instalacją LPG (1.0 TCe o mocy 100 KM). W tej ostatniej wersji będzie montowany 50-litrowy zbiornik na gaz, co wobec montowanego obecnie zbiornika 34-litrowego, znacznie zwiększy zasięg samochodu.