chceauto.pl
x
Cennik awarii: automatyczna skrzynia biegów

Cennik awarii: automatyczna skrzynia biegów

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2019-07-23 Opinie
Coraz więcej samochodów wyposażonych jest w automatyczne skrzynie biegów. Jaka jest ich żywotność i ile pochłonąć mogą naprawy?

Wszystko zależy oczywiście od sposobu eksploatacji i serwisowania pojazdu, ale nie zmienia to faktu, że – zwłaszcza w połączeniu z silnikami wysokoprężnymi (wysoki moment obrotowy o ”skokowej” charakterystyce) - mało który automat pokonuje bezawaryjnie więcej niż 200 tys. km.

Najwyższą trwałością mogą pochwalić się klasyczne automaty z przekładnią hydrokinetyczną (konwenterem momentu obrotowego). Przy prawidłowym serwisowaniu (cykliczne wymiany oleju) wiele z nich potrafi pokonywać bezawaryjnie ponad 400 tys. km. Najczęstsze usterki to właśnie zużycie konwentera momentu obrotowego (sprzęgła hydrokinetycznego), elektronicznych sterowników czy zaworów hydraulicznych. Usunięcie każdej z tego rodzaju usterek pochłonie między 1 a 2 tys. zł (z robocizną). Średnio między 2 a 3 tys. zł zapłacić też trzeba za wymianę spalonych tarczek lub ”koszyczków” samej przekładni, czyli – w istocie – jej kapitalny remont (bez sprzęgła hydrokinetycznego). Kompleksowa naprawa (wymiana konwentera, tarczek itd.) pochłonąć może ponad 5 tys. Do tego dochodzi oczywiście szereg usterek ”nieoczywistych”, jak np. awarie poszczególnych czujników (położenia wybieraka, prędkości obrotowej, itd).

Między 4 a 6 tys. zł zapłacimy również za zregenerowanie mechatroniki i wymianę sprzęgieł w zautomatyzowanych, dwusprzęgłowych, skrzyniach DSG czy kompleksową naprawę (bieżnie, łańcuch, regeneracja sterownika) bezstopniowego CVT (np. multitronic w Audi). Przymierzając się do zakupu tego typu auta śmiało prognozować można, że pierwsza poważniejsza usterka skrzyni biegów (niezależnie, czy to klasyczny automat, DSG czy CVT) pochłonie między 1,5 a 2,5 tys. zł.

Nie dziwi więc, że wielu kierowców zamiast remontować zużytą przekładnię decyduje się na montaż używanej skrzyni licząc na jej dobry stan. W zależności od klasy i rocznika auta za używaną skrzynię wraz z wymianą zapłacić trzeba średnio między 2 a 3 tys. zł. Niestety, w wielu przypadkach gwarancja obowiązuje wyłącznie do bramy warsztatu...


Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Zobacz także

Cennik awarii: napęd 4x4

Cennik awarii: napęd 4x4 2019-07-23

Coraz większa liczba pojazdów wyposażona jest – najczęściej dołączany elektronicznie – napęd na obie osie, który potrafi generować duże koszty. Większość popularnych modeli wyposażona jest w ukady ze sprzęgłem typu haldex. To proste i...
Cennik awarii: wspomaganie kierownicy

Cennik awarii: wspomaganie kierownicy 2019-07-23

Wspomaganie kierownicy to dziś absolutny standard nawet w najmniejszych pojazdach o miejskim charakterze. W zależności od klasy i producenta pojazdu najczęściej stosowane są układy wspomagane hydraulicznie (klasycznie), hybrydowo (hlasyczny układ z...
Cennik awarii: zawieszenie aktywne

Cennik awarii: zawieszenie aktywne 2019-07-14

Aktywne zawieszenia bazują nie tylko na pneumatyce (Audi, Mercedes, BMW) czy hydropneumatyce (Citroen, Rolls-Royce). Wiele marek, jak chociażby Lancia, Volvo czy Subaru, wykorzystuje aktywne amortyzatory o regulowanej elektronicznie sile tłumienia. Coraz...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.