chceauto.pl
x
Audi RS 5 Sportback

Audi RS 5 Sportback

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2018-03-28 Opinie
Do rodziny sportowych Audi dołącza kolejny model. Na salonie w Nowym Jorku firma z Ingolstadt zaprezentowała pierwsze w historii Audi RS 5 Sportback.

Audi RS 5 Sportback
Audi RS 5 Sportback
Z przodu wyróżnia się szeroka i płaska osłona chłodnicy Singleframe, masywne wloty powietrza z kratownicą o charakterystycznej dla modeli typu RS strukturze plastra miodu oraz przedni, wykonany z matowego aluminium spojler z napisem quattro. Sportowy wygląd tyłu to zasługa dyfuzora charakterystycznego dla modeli RS, układu wydechowego RS z owalnymi końcówkami rur wydechowych oraz spojlera zamontowanego na klapie bagażnika. Standardowo, model RS 5 Sportback jeździ na kołach 19-calowych, a felgi 20-calowe są dostępne w opcji. Pakiety „Lśniąca czerń”, „Matowe aluminium” i „Carbon” umożliwiają daleko idącą indywidualizację nowego Audi RS 5 Sportback.

Pod maską amerykańskiej wersji znajdziemy silnik 2,9 l TFSI V6 biturbo. Jego moc wynosi to 450 KM. Maksymalny moment obrotowy 600 Nm dostępny jest w szerokim przedziale od 1900 do 5000 obr./min.

Audi RS 5 Sportback
Audi RS 5 Sportback
Od 0 do 60 mil na godzinę Audi RS 5 Sportback przyspiesza w 3,9 sekundy i rozpędza się dalej do prędkości maksymalnej 174 mph (280 km/h). Każda z dwóch turbosprężarek silnika 2.9 TFSI jest przyporządkowana jednemu rzędowi cylindrów i wytwarza ciśnienie ładowania do 1,5 bara. Podobnie jak we wszystkich nowych silnikach Audi V6 i V8, sprężarki są zamontowane pomiędzy rozwidlonymi pod kątem 90 stopni rzędami cylindrów, na skutek tego strona wydechowa głowic cylindrów znajduje się wewnątrz rozwidlenia cylindrów, a strona ssąca po zewnętrznej ich stronie. Taka koncepcja pozwala na kompaktową konstrukcję i wytyczenie krótkich dróg dolotowych z minimalnymi stratami wskutek przepływu.

Audi RS 5 Sportback
Audi RS 5 Sportback
Sportowo zestrojona ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic transferuje moment obrotowy z silnika do stałego napędu na cztery koła quattro z międzyosiowym mechanizmem różnicowym. Dyferencjał asymetrycznie, w stosunku 40:60, rozdziela siły napędowe między osiami. Gdy dochodzi do poślizgu koła jednej z osi, większa część momentu obrotowego błyskawicznie przenoszona jest na drugą oś – do 85 procent momentu może trafić na oś przednią, a do 70 procent na oś tylną.

Standardowe, sportowe zawieszenie RS (po 5 wahaczy na każde koło) sprawia, że auto ma o siedem milimetrów mniejszy prześwit niż Audi S5 Sportback. Alternatywnie, Audi Sport oferuje zawieszenie sportowe RS plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC), ceramicznymi hamulcami i dynamicznym, zestrojonym specjalnie na potrzeby aut typu RS układem kierowniczym.
Wnętrze Audi RS 5 Sportback utrzymane jest w czerni i oferuje miejsce dla pięciu osób. 480-litrowy bagażnik ma kształt prostopadłościanu. Masa nowego Audi RS 5 Sportback to 1840 kg.

Audi RS 5 Sportback
Audi RS 5 Sportback
Sportowy charakter m.in. fotele RS ze skóry Feinnappa z opcjonalnym stebnowaniem w kształcie rombów, czy spłaszczone u dołu koło skórzanej kierownicy sportowej. Kierownica, listwy progowe, dźwignia zmiany biegów oraz fotele, noszą emblematy S. Dodatkowy ekran RS wyświetlający się w Audi virtual cockpit informuje o ciśnieniu w oponach, aktualnym momencie obrotowym i przeciążeniu.
Głównymi atrakcjami pakietu stylistycznego RS są czerwone, kontrastowe szwy na kierownicy i na dźwigni zmiany biegów, oparcia kolan z tkaniny Alcantara, pasy bezpieczeństwa z czerwonymi brzegami oraz dywaniki z logo RS. Ekskluzywnym kolorem lakieru oferowanym przez Audi Sport dla modelu RS 5 Sportback, jest zieleń Sonoma z efektem metalicznym.

Zobacz nowe Audi RS5 Sportback na filmie



Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Audi RS 5 Sportback - GALERIA ZDJĘĆ

Audi RS 5 SportbackAudi RS 5 SportbackAudi RS 5 SportbackAudi RS 5 SportbackAudi RS 5 SportbackAudi RS 5 Sportback

Zobacz także

Audi RS4 Avant. Cena

Audi RS4 Avant. Cena 2017-11-06

Audi RS4 Avant nowej generacji debiutowało we wrześniu na salonie we Frankfurcie. Teraz samochód ten trafia do polskich salonów, poznaliśmy jego cenę.Audi RS4 Avant napędzane jest opracowanym od podstaw silnikiem 2.9V6 TFSI. Podwójnie doładowana...
Audi RS5. Koniec z V8, pora na V6!

Audi RS5. Koniec z V8, pora na V6! 2017-03-13

Jedną z ciekawszych premier na salonie genewskim jest Audi RS5 nowej generacji.Normy ekologiczne są nieubłagane i w motoryzacji jest coraz mniej miejsca na duże wolnossące silniki. Przed zmianami nie uchroniło się i Audi RS5. O ile w obecnej generacji...
Audi RS3 Limousine

Audi RS3 Limousine 2016-10-01

Rodzinę najmocniejszych Audi uzupełnił właśnie nowy model. W Paryżu firma z Ingolstadt zaprezentowała nowe Audi RS3 Limousine. Czym pojazd wyróżnia się na tle „cywilnych" wersji?Samochód poznamy m.in. po osłonie chłodnicy z „żebrowaniem” o...
Najmocniejsze w historii Audi TT RS

Najmocniejsze w historii Audi TT RS 2016-04-25

Na salonie w Pekinie firma z Ingolstadt pokazała topową wersję Audi TT w odświeżonym wydaniu. Model wyróżniają duże wloty powietrza, pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe z nowo zaprojektowaną kratownicą o strukturze plastra miodu i...
Audi RS Q3 performance

Audi RS Q3 performance 2016-02-04

Audi zaprezentowało model RS Q3 w najmocniejszej odmianie o nazwie performance.W porównaniu do "zwykłego" Audi RS Q3, w modelu performance zwiększono moc silnika 2.5 TFSI o 27 KM, do 367 KM. Udało się to uzyskać, m.in. dzięki zastosowaniu bardziej...
Audi RS6 i RS7 Performance

Audi RS6 i RS7 Performance 2015-10-22

Audi RS6 i RS7 to jedne z najszybszych samochodów na rynku, które dodatkowo nadają się do codziennej eksploatacji. Mimo tego, niemiecki koncern zaprezentował jeszcze szybsze wersje tych pojazdów o nazwie Performance.Audi RS6 Performance i Audi RS7...
Jesteśmy też na Facebook Jesteśmy też na Google+ Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.