chceauto.pl
x
Audi RS 5 Sportback

Audi RS 5 Sportback

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2018-03-28
Do rodziny sportowych Audi dołącza kolejny model. Na salonie w Nowym Jorku firma z Ingolstadt zaprezentowała pierwsze w historii Audi RS 5 Sportback.

Audi RS 5 Sportback
Audi RS 5 Sportback
Z przodu wyróżnia się szeroka i płaska osłona chłodnicy Singleframe, masywne wloty powietrza z kratownicą o charakterystycznej dla modeli typu RS strukturze plastra miodu oraz przedni, wykonany z matowego aluminium spojler z napisem quattro. Sportowy wygląd tyłu to zasługa dyfuzora charakterystycznego dla modeli RS, układu wydechowego RS z owalnymi końcówkami rur wydechowych oraz spojlera zamontowanego na klapie bagażnika. Standardowo, model RS 5 Sportback jeździ na kołach 19-calowych, a felgi 20-calowe są dostępne w opcji. Pakiety „Lśniąca czerń”, „Matowe aluminium” i „Carbon” umożliwiają daleko idącą indywidualizację nowego Audi RS 5 Sportback.

Pod maską amerykańskiej wersji znajdziemy silnik 2,9 l TFSI V6 biturbo. Jego moc wynosi to 450 KM. Maksymalny moment obrotowy 600 Nm dostępny jest w szerokim przedziale od 1900 do 5000 obr./min.

Audi RS 5 Sportback
Audi RS 5 Sportback
Od 0 do 60 mil na godzinę Audi RS 5 Sportback przyspiesza w 3,9 sekundy i rozpędza się dalej do prędkości maksymalnej 174 mph (280 km/h). Każda z dwóch turbosprężarek silnika 2.9 TFSI jest przyporządkowana jednemu rzędowi cylindrów i wytwarza ciśnienie ładowania do 1,5 bara. Podobnie jak we wszystkich nowych silnikach Audi V6 i V8, sprężarki są zamontowane pomiędzy rozwidlonymi pod kątem 90 stopni rzędami cylindrów, na skutek tego strona wydechowa głowic cylindrów znajduje się wewnątrz rozwidlenia cylindrów, a strona ssąca po zewnętrznej ich stronie. Taka koncepcja pozwala na kompaktową konstrukcję i wytyczenie krótkich dróg dolotowych z minimalnymi stratami wskutek przepływu.

Audi RS 5 Sportback
Audi RS 5 Sportback
Sportowo zestrojona ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic transferuje moment obrotowy z silnika do stałego napędu na cztery koła quattro z międzyosiowym mechanizmem różnicowym. Dyferencjał asymetrycznie, w stosunku 40:60, rozdziela siły napędowe między osiami. Gdy dochodzi do poślizgu koła jednej z osi, większa część momentu obrotowego błyskawicznie przenoszona jest na drugą oś – do 85 procent momentu może trafić na oś przednią, a do 70 procent na oś tylną.

Standardowe, sportowe zawieszenie RS (po 5 wahaczy na każde koło) sprawia, że auto ma o siedem milimetrów mniejszy prześwit niż Audi S5 Sportback. Alternatywnie, Audi Sport oferuje zawieszenie sportowe RS plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC), ceramicznymi hamulcami i dynamicznym, zestrojonym specjalnie na potrzeby aut typu RS układem kierowniczym.
Wnętrze Audi RS 5 Sportback utrzymane jest w czerni i oferuje miejsce dla pięciu osób. 480-litrowy bagażnik ma kształt prostopadłościanu. Masa nowego Audi RS 5 Sportback to 1840 kg.

Audi RS 5 Sportback
Audi RS 5 Sportback
Sportowy charakter m.in. fotele RS ze skóry Feinnappa z opcjonalnym stebnowaniem w kształcie rombów, czy spłaszczone u dołu koło skórzanej kierownicy sportowej. Kierownica, listwy progowe, dźwignia zmiany biegów oraz fotele, noszą emblematy S. Dodatkowy ekran RS wyświetlający się w Audi virtual cockpit informuje o ciśnieniu w oponach, aktualnym momencie obrotowym i przeciążeniu.
Głównymi atrakcjami pakietu stylistycznego RS są czerwone, kontrastowe szwy na kierownicy i na dźwigni zmiany biegów, oparcia kolan z tkaniny Alcantara, pasy bezpieczeństwa z czerwonymi brzegami oraz dywaniki z logo RS. Ekskluzywnym kolorem lakieru oferowanym przez Audi Sport dla modelu RS 5 Sportback, jest zieleń Sonoma z efektem metalicznym.

Zobacz nowe Audi RS5 Sportback na filmie




Audi RS 5 Sportback - GALERIA ZDJĘĆ

Audi RS 5 SportbackAudi RS 5 SportbackAudi RS 5 SportbackAudi RS 5 SportbackAudi RS 5 SportbackAudi RS 5 Sportback

Zobacz także

Audi RS Q e-tron na Rajdzie Dakar: udany start w nową erę

Audi RS Q e-tron na Rajdzie Dakar: udany start w nową erę 2022-01-15

Najbardziej niesamowity samochód rajdowy w historii Audi przeszedł swój chrzest bojowy. Wszystkie trzy egzemplarze Audi RS Q e-tron, podczasswojego debiutu w Arabii Saudyjskiej, ukończyły najtrudniejszy na świecie rajd terenowy, „Dakar”. W sumie...
Audi RS5 po liftingu

Audi RS5 po liftingu 2019-12-11

We wrześniu tego roku Audi zaprezentowało modele A5 i S5 po liftingu. Wówczas zmiany nie objęły najmocniejszych wersji, czyli RS5. Teraz niemiecki koncern nadrabia zaległości.Co zmieniło się w Audi RS5 Coupe i Sprotback? Osłona chłodnicy Singleframe...
Audi RS Q8. Potężny SUV z niezwykłymi osiągami

Audi RS Q8. Potężny SUV z niezwykłymi osiągami 2019-11-21

Audi Q8 to największy SUV w gamie niemieckiego producenta. A RS Q8 to najmocniejsza wersja tego modelu, która zadebiutowała na salonie w Los Angeles. Auto deklasuje obecny top, czyli 435-konne Audi SQ8 TDI.Audi RS Q8 to przede wszystkim niezwykle mocny...
Audi RS4 Avant już po liftingu

Audi RS4 Avant już po liftingu 2019-10-02

Chociaż nie minęły jeszcze pełne dwa lata od premiery aktualnej generacji RS4 Avant, producent z Ingolstadt już zdecydował się na lifting. Zmiany mają na celu upodobnienie szybkiego kombi do nowych modeli, jak np.RS 6 Avant.Przód nowego RS 4 Avant...
Audi RS Q3 i RS Q3 Sportback już w produkcji!

Audi RS Q3 i RS Q3 Sportback już w produkcji! 2019-10-01

Zaledwie kilka dni temu poznaliśmy dwa nowe modele z oferty Audi RS - Audi RS Q3 i RS Q3 Sportback.Niemcy poinformowali właśnie, że wczoraj – 30 września – pierwsze egzemplarze tych pojazdów zjechały z taśmy montażowej węgierskiej fabryki Audi w...
Audi RS Q3 i RS Q3 Sportback

Audi RS Q3 i RS Q3 Sportback 2019-09-26

W ofercie Audi debiutują właśnie dwa nowe modele serii RS - Audi RS Q3 i RS Q3 Sportback. Samochody wyróżniają się czarnymi, świecącymi dodatkami. W tym kolorze wykonano m.in. dolne partie zderzaków, nakładki progowe czy obudowy lusterek. Nie...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS