Audi poszerza gamę modelu R8, wprowadzając nową wersję z napędem na tylną oś. Audi R8 V10 RWS pojawi się na rynku w limitowanej edycji 999 egzemplarzy w wersjach Coupe i Spyder.
Audi R8 V10 RWS
Samochód napędzany jest przez montowany centralnie silnik V10 o mocy 540 KM. Maksymalny moment obrotowy 540 Nm dostępny jest przy 6500 obr./min. Silnik 5.2 FSI rozpędza R8 V10 RWS Coup do 100 km/h w 3,7 sekundy, a wersję Spyder w 3,8 sekundy. Prędkość maksymalna to 320 km/h (Spyder: 318 km/h). Średnie zużycie paliwa R8 V10 RWS w cyklu pomiarowym wynosi 12,4 l na 100 km.
Audi R8 V10 RWS
Masa własna nowego Audi R8 V10 RWS w wersji Coupé to 1590 kg, 50 kg mniej niż Audi R8 Coupé V10 z napędem quattro, które w porównaniu z wariantem napędzanym na tylną oś potrzebuje dodatkowych podzespołów: wału Kardana, sprzęgła wielopłytkowego i międzyosiowego mechanizmu różnicowego.
Audi R8 V10 RWS
Wariant R8 Spyder V10 RWS w porównaniu do R8 Spyder V10 jest o 40 kg lżejszy, a jego masa własna wynosi 1680 kg. Rozkład mas między osiami w stosunku 40,6:59,4 (Coupé) i 40,4:59,6 (Spyder) oraz zestrojenie podwozia i układu kierowniczego, dostosowano specjalnie do napędu na tylną oś.
Ustawienie podwozia oraz systemy kontrolne pozwalają na kontrolowany drifting. Standardowo, Audi R8 V10 RWS zjeżdża z taśmy wyposażone w lakierowane na czarno 19-calowe. Opony mają rozmiar 245/35 z przodu i 295/35 z tyłu.
Kierowca i pasażer standardowo siedzą w fotelach sportowych, obitych skórą i tkaniną Alcantara. Na życzenie dostępne są fotele kubełkowe. Tablicę rozdzielczą zdobi emblemat „1 of 999”, wskazujący na limitowaną liczbę egzemplarzy.