chceauto.pl
x
Audi R8 Spyder już jest!

Audi R8 Spyder już jest!

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2016-03-24 Opinie
540 KM, od 0 do 100 km/h w 3,6 sekundy, prędkość maksymalna 318 km/h - to najkrótsza charakterystyka nowego Audi R8 Spyder. Samochód właśnie debiutował na salonie w Nowym Jorku.

Audi R8 Spyder
Audi R8 Spyder
Audi R8 Spyder ma lekki dach tkaninowy, kończący się z tyłu pojazdu dwoma „płetwami”. Elektrohydrauliczny napęd otwiera i zamyka dach – również podczas jazdy, pod warunkiem, że samochód porusza się z prędkością nieprzekraczającą 50 km/h - w 20 sekund. Tylną szybę, umieszczoną w przegrodzie między przedziałem pasażerskim a komorą silnika, można podnosić i opuszczać.

Audi R8 Spyder
Audi R8 Spyder
Audi R8 Spyder V10 waży 1612 kg. Jego szkielet to nowo zaprojektowana rama przestrzena Audi Space Frame (ASF), wykonana z aluminium i karbonu. 79,6 procent użytych tu elementów wyprodukowano z aluminium. Tworzą one konstrukcję, którą inżynierowie Audi - w porównaniu do modelu R8 Coupé - wzmocnili przede wszystkim przy progach, słupkach A i przy ramie przedniej szyby. Szkielet waży jedynie 208 kg, przy czym sztywność skrętna w porównaniu do poprzedniego modelu wzrosła o ponad 50 procent.

Audi R8 Spyder
Audi R8 Spyder
Za osiągi nowego Audi R8 Spyder odpowiada zamontowany centralnie silnik V10. Ten wolnossący, 5,2-litrowy motor legitymuje się mocą 540 KM i momentem obrotowym 540 Nm przy 6500 obr./min. Samochód przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 3,6 sekundy, prędkość maksymalna to 318 km/h.

Techniki podnoszące efektywność pojazdu, takie jak nowy tryb wolnego biegu na którym Audi R8 może „żeglować”, obniżają zużycie paliwa o dziesięć procent w porównaniu do poprzednika. W cyklu pomiarowym nowe Audi R8 Spyder zużywa 11,7 litra benzyny na 100 kilometrów.

Audi R8 Spyder
Audi R8 Spyder
Za silnikiem V10 zamontowano siedmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów S tronic, obsługiwaną przez kierowcę elektrycznie, tzw. „by wire”. Ta dwusprzęgłowa skrzynia przekierowuje moc silnika do nowo zaprojektowanego napędu quattro z elektrohydraulicznie poruszanym sprzęgłem wielopłytkowym umieszczonym przy przedniej osi.

Audi R8 Spyder
Audi R8 Spyder
Sprzęgło rozdziela moment napędowy zależnie od sytuacji – w skrajnych przypadkach nawet 100 procent momentu kierowane jest na oś przednią lub na tylną. System inteligentnego sprzęgła zintegrowano z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, który może pracować w czterech trybach: od bardzo dynamicznego po zorientowany na wysoki komfort.

Audi R8 Spyder
Audi R8 Spyder
Jeśli na pokładzie znajduje się opcjonalna skórzana kierownica R8 performance, to do tych czterech trybów dochodzą jeszcze trzy dodatkowe: dry, wet i snow, zwiększające precyzję i stabilność pojazdu w wypadku złych warunków panujących na drodze.

We wnętrzu znajdziemy 12,3-calowy, w pełni cyfrowy kokpit wirtualny Audi virtual cockpit, który prezentuje kierowcy wszystkie najważniejsze informacje w postaci grafik 3D. Na życzenie, w specjalnym widoku performance, wyświetlane są też informacje dotyczące dynamiki jazdy.


Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Audi R8 Spyder już jest! - GALERIA ZDJĘĆ

Audi R8 Spyder już jest!Audi R8 Spyder już jest!Audi R8 Spyder już jest!Audi R8 Spyder już jest!Audi R8 Spyder już jest!Audi R8 Spyder już jest!Audi R8 Spyder już jest!Audi R8 Spyder już jest!

Zobacz także

Audi R8 V10 Performance RWD

Audi R8 V10 Performance RWD 2021-10-07

Audi rozszerza gamę modelu R8 o nową wersję - V10 Performance z napędem na tylne koła.Audi R8, technologiczny bliźniak Lamborghini Huracan, oferowany jest w kilku wersjach. Początkowo wszystkie samochody z silnikiem 5.V10 o mocy 570 KM wyposażone były...
Audi R8 V10 RWD. Nie ma żartów!

Audi R8 V10 RWD. Nie ma żartów! 2019-11-07

Od czasu do czasu producenci samochodów decydują się na wprowadzenie na rynek samochodów, które nie mają większego sensu. Można powiedzieć nawet więcej - są tak absurdalne, że bardzo chciałoby się je mieć...Należy do nich z pewnością pokazana...
Audi R8 po modernizacji

Audi R8 po modernizacji 2018-10-26

Audi zmodernizowało model R8. Jaki zmiany znajdziemy w tym sportowym samochodzie?Do tej pory Audi R8 napędzane było wolnossącym silnikiem V10 o pojemności 5.2 l, który oferowany był w dwóch wersjach o mocy 540 i 610 KM. Zmodernizowane R8 zachowało tę...
Audi R8 V10 RWS. Tylko 999 sztuk

Audi R8 V10 RWS. Tylko 999 sztuk 2017-09-13

Audi poszerza gamę modelu R8, wprowadzając nową wersję z napędem na tylną oś. Audi R8 V10 RWS pojawi się na rynku w limitowanej edycji 999 egzemplarzy w wersjach Coupe i Spyder. Samochód napędzany jest przez montowany centralnie silnik V10 o mocy 540...
Audi R8 Spyder V10 plus

Audi R8 Spyder V10 plus 2017-06-16

Audi R8 Spyder V10 plus to najmocniejsza wersja tego sportowego kabrioletu.O ile kupując Audi R8 coupe można było wybrać wersję standardową z silnikiem 5.2 FSI o mocy 540 KM lub wersję plus z tym samym silnikiem, ale o mocy podniesionej do 610 KM, o...
Audi R8 Coupe V10 plus „selection 24h“

Audi R8 Coupe V10 plus „selection 24h“ 2016-05-11

Rok temu, debiutujące wówczas nowe Audi R8 LMS, wygrało 24-godzinny wyścig na torze Nürburgring. Zwycięstwo auta typu GT3 zapoczątkowało pełen sukcesów rok Audi Sport.Nic więc dziwnego, że firma postanowiła uhonorować Audi R8 LMS, wprowadzając...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.