chceauto.pl
x
Audi R8 Coupe V10 plus „selection 24h“

Audi R8 Coupe V10 plus „selection 24h“

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2016-05-11
Rok temu, debiutujące wówczas nowe Audi R8 LMS, wygrało 24-godzinny wyścig na torze Nürburgring. Zwycięstwo auta typu GT3 zapoczątkowało pełen sukcesów rok Audi Sport.

Audi R8 Coupé V10 plus „selection 24h“
Audi R8 Coupé V10 plus „selection 24h“
Nic więc dziwnego, że firma postanowiła uhonorować Audi R8 LMS, wprowadzając na rynek limitowaną serię „selection 24h”. Samochód ten, to hołd dla 323 zwycięstw tego modelu w różnych wyścigach rozgrywanych od 2009 roku.

Ograniczona do 24 egzemplarzy seria specjalna „selection 24h”, powstała na bazie Audi R8 Coupé V10 plus. Jego centralnie montowany silnik V10 o pojemności 5,2 litra, rozwija moc 449 kW (610 KM) i od 0 do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 3,2 sekundy. Prędkość maksymalna to 330 km/h.

Audi R8 Coupé V10 plus jest najszybszym i jednocześnie najmocniejszym modelem seryjnym w historii koncernu z Ingolstadt. Na nowo zaprojektowany i zbudowany napęd quattro zmiennie rozdziela moc między kołami obu osi. Zawieszenie, koncepcja aerodynamiki „dociskająca” pojazd do jezdni oraz koncepcja wskaźników i obsługi w skład której wchodzi m.in. Audi virtual cockpit, inspirowane są rozwiązaniami stosowanymi w sportach motorowych.

Audi R8 Coupé V10 plus „selection 24h“
Audi R8 Coupé V10 plus „selection 24h“
Skąd to pokrewieństwo? Druga generacja modelu R8 i samochód wyścigowy typu GT3, Audi R8 LMS, powstawały właściwie równocześnie. W wyniku ścisłej współpracy inżynierów, startujących w wyścigach kierowców oraz konstruktorów, obydwa modele mają wyraźnie lepsze osiągi.

Sucha masa Audi R8 Coupé V10 plus to 1454 kilogramy. Jego multimateriałowa karoseria waży zaledwie 200 kilogramów. Kombinacja aluminium i tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP) stosowana w Audi Space Frame, daje zupełnie nową jakość odnoszącą się do ciężaru, sztywności i zachowania pojazdu podczas zderzenia.

W skład pakiet technicznego edycji specjalnej „selection 24h” wchodzą: dynamiczny układ kierowniczy, adaptacyjny, elektromagnetyczny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride oraz światła laserowe Audi. Trójkolorowa karoseria o barwie podstawowej „szary Suzuka” z elementami w kolorach „czarny Mythos” i „czerwony Misano”, przywodzi na myśl zwycięskie Audi R8 LMS.

Audi R8 Coupé V10 plus „selection 24h“
Audi R8 Coupé V10 plus „selection 24h“
Przedni spoiler, obudowy lusterek zewnętrznych, pokrywa komory silnika, tylny spojler oraz dyfuzor, wyprodukowano z lakierowanego na wysoki błysk włókna węglowego. Z takiego samego materiału zrobino również tzw. „sideblades” pokrywające boczne wloty powietrza. Na nich umieszczono matowe logo z napisem „R8 24h”. Wyloty sportowego układu wydechowego mają czarne osłony. Również dwudziestocalowe, odlewane z aluminium dziesięcioszprychowe koła o stylistyce litery Y, pokryte są błyszczącym lakierem „czerń antracytowa”.

Wnętrze pojazdu kryje pełni skórzaną tapicerkę w kolorze szarym Rotor. Podsufitkę pokryto alcantarą. Obszar w którym znajduje się Audi virtual cockpit oraz wyloty wentylacji wykonane są z błyszczącego CFRP. Z tego samego materiału zrobiono podświetlane listwy progowe, na których znajdziemy numery samochodów limitowanej serii - od 1 do 24. Stworzone specjalnie na potrzeby tego modelu specjalne lampki zamontowane w drzwiach, po otwarciu pojazdu wyświetlają na ulicy logo Audi R8.

Audi R8 Coupé V10 plus „selection 24h“
Audi R8 Coupé V10 plus „selection 24h“
Edycja specjalna Audi R8 Coupé V10 plus „selection 24h”, jest hołdem dla sukcesów Audi w wyścigach długodystansowych. Ich przykładem są zwycięstwa w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans. W ciągu minionych 15 lat, samochody Audi triumfowały w nim 13 razy. Pierwsze pięć wygranych zostało odniesionyc za sprawą prototypu R8, dawcy nazwy dla seryjnego samochodu sportowego.

W roku 2009 po raz pierwszy ujrzeliśmy na torze samochód wyścigowy typu GT3: Audi R8 LMS. Od tamtej pory auto to wygrywało ponad 300 razy, między innymi w 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring, w Spa-Francorchamps, Zolder i w Dubaju. Na swym koncie ma również triumf w swej klasie na torze w Daytona. W roku ubiegłym nowa generacja modelu Audi R8 LMS, debiutując w 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring, od razu odniosła spektakularne zwycięstwo.

Audi R8 „selection 24h” będzie można po raz pierwszy zobaczyć w paddoku Audi podczas 24-godzinnego wyścigu na torze Nürburgring.

Audi R8 Coupe V10 plus „selection 24h“ - GALERIA ZDJĘĆ

Audi R8 Coupe V10 plus „selection 24h“Audi R8 Coupe V10 plus „selection 24h“Audi R8 Coupe V10 plus „selection 24h“Audi R8 Coupe V10 plus „selection 24h“Audi R8 Coupe V10 plus „selection 24h“

Zobacz także

Audi R8 V10 Performance RWD

Audi R8 V10 Performance RWD 2021-10-07

Audi rozszerza gamę modelu R8 o nową wersję - V10 Performance z napędem na tylne koła.Audi R8, technologiczny bliźniak Lamborghini Huracan, oferowany jest w kilku wersjach. Początkowo wszystkie samochody z silnikiem 5.V10 o mocy 570 KM wyposażone były...
Audi R8 V10 RWD. Nie ma żartów!

Audi R8 V10 RWD. Nie ma żartów! 2019-11-07

Od czasu do czasu producenci samochodów decydują się na wprowadzenie na rynek samochodów, które nie mają większego sensu. Można powiedzieć nawet więcej - są tak absurdalne, że bardzo chciałoby się je mieć...Należy do nich z pewnością pokazana...
Audi R8 po modernizacji

Audi R8 po modernizacji 2018-10-26

Audi zmodernizowało model R8. Jaki zmiany znajdziemy w tym sportowym samochodzie?Do tej pory Audi R8 napędzane było wolnossącym silnikiem V10 o pojemności 5.2 l, który oferowany był w dwóch wersjach o mocy 540 i 610 KM. Zmodernizowane R8 zachowało tę...
Audi R8 V10 RWS. Tylko 999 sztuk

Audi R8 V10 RWS. Tylko 999 sztuk 2017-09-13

Audi poszerza gamę modelu R8, wprowadzając nową wersję z napędem na tylną oś. Audi R8 V10 RWS pojawi się na rynku w limitowanej edycji 999 egzemplarzy w wersjach Coupe i Spyder. Samochód napędzany jest przez montowany centralnie silnik V10 o mocy 540...
Audi R8 Spyder V10 plus

Audi R8 Spyder V10 plus 2017-06-16

Audi R8 Spyder V10 plus to najmocniejsza wersja tego sportowego kabrioletu.O ile kupując Audi R8 coupe można było wybrać wersję standardową z silnikiem 5.2 FSI o mocy 540 KM lub wersję plus z tym samym silnikiem, ale o mocy podniesionej do 610 KM, o...
Audi R8 Spyder już jest!

Audi R8 Spyder już jest! 2016-03-24

540 KM, od 0 do 100 km/h w 3,6 sekundy, prędkość maksymalna 318 km/h - to najkrótsza charakterystyka nowego Audi R8 Spyder. Samochód właśnie debiutował na salonie w Nowym Jorku.Audi R8 Spyder ma lekki dach tkaninowy, kończący się z tyłu pojazdu...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS