Audi Q3 III Sportback 1.5 TFSI 150 KM
Audi Q3
Audi Q3 to niewielki crossover, który debiutował wiosną 2011 roku na salonie w Szanghaju. Pierwsze samochody trafiły do salonów w drugiej połowie roku. Samochód ma być bardziej prestiżową alternatywą dla takich aut, jak Mitsubishi ASX czy Nissan Qashqai. Q3 powstało w oparciu o płytę podłogową PQ35, na której powstają również Volkswagen Golf i Volkswagen Tiguan. Pojazd dostępny jest w jednej wersji nadwoziowej. Kierowcy wybierać mogą między napędem na przednią oś lub 4x4. Standardem jest sześciostopniowa ręczna skrzynia biegów, na liście wyposażenia opcjonalnego znalazła się siedmiostopniowa przekładnia S-tronic. Audi Q3 produkowane jest w hiszpańskiej fabryce Seata w Martorell.
Audi Q3 III Sportback
W porównaniu z poprzednikiem nowe Audi Q3 prezentuje się lepiej. Z przodu zastosowano szeroką osłonę Singleframe i zwężające się reflektory, producent podkreśla, że design tej części nadwozia jest podporządkowany aerodynamice. Z boku pozioma linia biegnąca między przednimi i tylnymi światłami wizualnie dzieli nadwozie na dwie części.
Tylne światła opcjonalnie mogą być w technologii OLED, uzupełniono je ciągłym pasem LED i podświetlanym logo marki. Taki poziom technologii oświetlenia w nowym Audi Q3 pojawia się pierwszy raz w segmencie kompaktowym marki. Przednie reflektory są matrycowe, pierwszy raz w Audi Q3 wykorzystują moduł micro-LED. Funkcje prowadzenia światłem są teraz ściślej powiązane z systemami wspomagania kierowcy. Cyfrowe światła dzienne LED składające się z 23 segmentów z każdej strony tworzą charakterystyczne sygnatury świetlne.
Ponieważ nowe Q3 dostępne jest już wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów, przełącznik wyboru kierunku jazdy przeniesiono z konsoli środkowej na prawą stronę kolumny kierowniczej. To z kolei wymusiło przeniesienie dźwigni wycieraczek, w efekcie lewa dźwignia steruje oświetleniem i wycieraczkami.
Wyświetlacz cyfrowych zegarów ma 11,9 cala, ekran dotykowy systemu MMI - 12,8 cala. Zakrzywiona forma tworzy układ kokpitu zorientowany na kierowcę.
Nowe Audi Q3 trzeciej generacji ma bagażnik o pojemności 488 litrów. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń ładunkowa wzrasta do 1386 litrów. Tylną kanapę można standardowo przesuwać wzdłużnie i regulować kąt oparcia. Samochód może holować przyczepy do 2100 kilogramów.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2025-08-29