Audi wprowadza nową generację modelu Q3. Wersja z nadwoziem klasycznym została zaprezentowana w czerwcu 2025, a teraz dołącza odmiana Sportback. Już wkrótce nowe pojazdy pojawią się w salonach, znamy też pierwsze ceny.
- Audi A3 Sportback. Nadwozie
- Audi A3 Sportback. Wnętrze
- Audi A3 Sportback. Silniki
- Audi A3 Sportback. Ceny i premiera rynkowa
Audi A3 Sportback. Nadwozie
Wygląd samochodu nie jest zaskoczeniem. Znamy już przecież klasyczną odmianą Q3 nowej generacji, a wersja Sportback właściwie od przodu do słupka A jest identyczna. Różnice zaczynają się dopiero dalej.
W porównaniu z poprzednikiem nowe Audi Q3 prezentuje się lepiej. Z przodu zastosowano szeroką osłonę Singleframe i zwężające się reflektory, producent podkreśla, że design tej części nadwozia jest podporządkowany aerodynamice. Z boku pozioma linia biegnąca między przednimi i tylnymi światłami wizualnie dzieli nadwozie na dwie części.

Audi Q3 Sportback
Linia dachu Q3 Sporback opada już od słupka A, w efekcie samochód jest o 29 mm niższy niż wersja klasyczna. To nadaje Audi Q3 Sportback bardziej dynamiczną sylwetkę.
Tylne światła opcjonalnie mogą być w technologii OLED, uzupełniono je ciągłym pasem LED i podświetlanym logo marki. Taki poziom technologii oświetlenia w nowym Audi Q3 pojawia się pierwszy raz w segmencie kompaktowym marki. Co ciekawe, chociaż słupek C jest znacznie bardziej pochylony, co wymusza również pochylenie tylnej szyby, to kształt świateł, zarówno na klapie bagażnika, jak i błotnikach jest identyczny, jak w klasycznej wersji nadwoziowej Q3.

Audi Q3 Sportback
Przednie reflektory są matrycowe, pierwszy raz w Audi Q3 wykorzystują moduł micro-LED. Funkcje prowadzenia światłem są teraz ściślej powiązane z systemami wspomagania kierowcy. Cyfrowe światła dzienne LED składające się z 23 segmentów z każdej strony tworzą charakterystyczne sygnatury świetlne.
Audi A3 Sportback. Wnętrze
Wyświetlacz cyfrowych zegarów ma 11,9 cala, ekran dotykowy systemu MMI - 12,8 cala. Zakrzywiona forma tworzy układ kokpitu zorientowany na kierowcę.
Ponieważ nowe Q3 dostępne jest już wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów, przełącznik wyboru kierunku jazdy przeniesiono z konsoli środkowej na prawą stronę kolumny kierowniczej. To z kolei wymusiło przeniesienie dźwigni wycieraczek, w efekcie lewa dźwignia steruje oświetleniem i wycieraczkami.

Audi Q3 Sportback
Nowe Audi Q3, niezależnie od nadwozia, ma bagażnik o pojemności 488 litrów. Różnice widać dopiero po złożeniu tylnej kanapy. W wersji klasycznej otrzymuje wówczas 1386 litrów pojemności, a w Sportback - 1289 litrów. Tylną kanapę można standardowo przesuwać wzdłużnie i regulować kąt oparcia. Samochód może holować przyczepy do 2100 kilogramów.
Audi A3 Sportback. Silniki
Podstawowym modelem rodziny Audi Q3 jest auto z silnikiem benzynowym 1.5 TFSI o mocy 150 KM i technologią mild hybrid. Ponadto dostępny będzie silnik 2.0 TFSI w wariantach o mocy 204 KM (320 Nm) i 265 KM (400 Nm). Obie wersje posiadają miękką hybrydę oraz napęd na wszystkie koła.

Audi Q3 Sportback
Co ciekawe, Audi nie zrezygnowało z diesla. Audi Q3 Sportback 2.0 TDI dysponuje mocą 150 KM (360 Nm) i rozpędza się do 100 km/h w 9,2 s.
Gamę uzupełnia Audi Q3 e-hybrid, czyli hybryda typu plug-in. Ten typ napędu składa się z silnika 1.5 TFSI o mocy 177 KM i silnika elektrycznego. Moc systemowa wynosi 272 KM (400 Nm). Akumulator ma 25,7 kWh brutto (netto 19,7 kWh) pojemności i można go ładować prądem stałym o mocy do 50 kW. W trybie elektrycznym auto może przejechać nawet 100 km.

Audi Q3 Sportback
Audi A3 Sportback. Ceny i premiera rynkowa
Nowe Audi Q3 pojawi się w salonach w październiku tego roku, ale zamówienia można już składać. Znamy więc również pierwsze ceny. Za samochód z silnikiem 1.5 TFSI trzeba zapłacić od 189 tys. zł, auto z dieslem wyceniono na 206 tys. zł, a samochód z silnikiem 2.0 TFSI i napędem 4x4 - na 261 tys. zł. Ceny wersji plug-in hybryd zaczynają się natomiast od 237 tys. zł.
Na Audi Q3 Sportback trzeba będzie poczekać nieco dłużej, bo do listopada. Z tego względu nie są jeszcze znane ceny, można tylko podejrzewać, że będą symbolicznie wyższe. W Niemczech, gdzie ceny już podano, różnica wynosi 1850 euro.