chceauto.pl
x
Audi e-Tron sportback

Audi e-Tron sportback

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2019-11-20 Opinie
Audi e-Tron zyskało właśnie rodzeństwo. Na salonie w Los Angeles producent z Ingolstadt zaprezentował model e-Tron Sportback.

Audi e-Tron sportback
Audi e-Tron sportback
Szeroka i masywna osłona chłodnicy Singleframe z pionowymi żebrami ma jasnoszary, platynowy kolor, co jest cechą charakterystyczną dla modeli e-tron. Cztery poziome segmenty w dolnych partiach matrycowych reflektorów diodowych Matrix LED, tworzą charakterystyczną dla modeli e-tron sygnaturę świateł do jazdy dziennej. Wersja stylistyczna S line w standardzie posiada 20-calowe koła i sportowe zawieszenie pneumatyczne. Po bokach zderzaka o mocno zarysowanych konturach znajdują się pełne ekspresji kurtyny powietrzne poprawiające opływ powietrza. Z tyłu standardowe spojlery i wyrazisty dyfuzor rozciągający się przez całą szerokość pojazdu wpływają na doskonałą aerodynamikę. W przeciwieństwie do modelu bazowego, elementy dodatkowe karoserii w ramach linii wyposażenia zewnętrznego S line: brzegi nadkoli, zderzaki i lusterka boczne, są polakierowane w kolorze pojazdu.

Dzięki rozstawowi osi 2928 mm, Audi e-tron Sportback oferuje dużo miejsca dla pięciu osób wraz z bagażem. Przestrzeń nad głową z tyłu jest tylko o 20 mm mniejsza niż w Audi e-tron. Podłoga z tyłu jest prawie płaska — pozostaje tu tylko płaski stopień w miejscu środkowego tunelu. Wraz z 60-litrowym przedziałem bagażowym pod maską, w którym umieszczono zestaw narzędzi i kabel do ładowania, samochód oferuje przestrzeń bagażową o łącznej pojemności 615 litrów. Złożenie oparć tylnych siedzeń pozwala ją zwiększyć do 1655 litrów. Pokrywa bagażnika na życzenie otwiera się i zamyka elektrycznie, także w reakcji na ruch stopy.

Audi e-Tron sportback
Audi e-Tron sportback
Ma 4901 mm długości, 1935 mm szerokości i 1616 mm wysokości. Dach płasko rozpościera się nad muskularną karoserią, ostro opadając ku tyłowi — w stylu typowym dla coupé — i przechodząc w mocno pochylone słupki D. Dolna krawędź trzeciego okna bocznego unosi się ku tyłowi — to z kolei cecha charakterystyczna dla pojazdów typu Sportback.

System akumulatorów w Audi e-tron Sportback 55 quattro magazynuje brutto 95 kWh energii (86,5 kWh netto) i pracuje pod napięciem znamionowym 396 V. To płaski, szeroki blok, zamontowany pod przedziałem pasażerskim, z którym połączono go śrubami w 35 punktach. Układ akumulatorów – dzięki masywnej ramie ochronnej i aluminiowej konstrukcji, w której znajduje się 36 modułów ogniw - jest bardzo sztywny i odporny na uderzenia. Ogniwa są ułożone w dwóch warstwach jako długa dolna „podłoga“ z 31 modułami i krótka górna – z pięcioma modułami. Każdy moduł posiada dwanaście tzw. ogniw typu pouch. Układ chłodzenia znajduje się pod przestrzenią z ogniwami

Audi e-Tron sportback
Audi e-Tron sportback
Samochód oferowany będzie w dwóch wersjach napędowych. Audi e-tron Sportback 50 quattro generuje moc 230 kW i moment obrotowy 540 Nm. Akumulator nie posiada dolnej „podłogi“, a każdy z jego 27 modułów składa się z dwunastu ogniw pryzmatycznych. System ten, który waży ok. 120 kg mniej niż akumulator w modelu Sportback 55 quattro, magazynuje brutto 71 kWh energii (64,7 kWh netto). Dzięki temu SUV coupé według pomiarów zgodnych z procedurą WLTP na pełnym ładowaniu może pokonać do 347 km. Audi e-tron Sportback 50 quattro przyspieszenie od 0 do 100 km/h osiąga w 6,8 sekundy, a jego maksymalna prędkość wynosi 190 km/h.

W przypadku topowej wersji - Audi e-tron sportback 55 silniki elektryczne mają moc 265 kW i wytwarzają moment obrotowy rzędu 561 Nm. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,6 sekundy, a jego ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wynosi 200 km/h. Jeśli kierowca zmieni tryb jazdy z D na S i do końca wciśnie pedał gazu, to aktywuje tryb boost. W trybie tym napęd wytwarza przez osiem sekund moc systemową 300 kW i moment obrotowy 664 Nm. Sprint od O do 100 km/h w takim trybie, SUV coupé załatwia w 5,7 sekundy. Dwustopniowe, jednobiegowe przekładnie planetarne przenoszą momenty z silników elektrycznych na obie osie. Do wyboru trybów jazdy służy przełącznik, który kierowca może przesuwać kciukiem i palcem wskazującym. Umieszczono go w eleganckiej dźwigni znajdującej się nisko nad tunelem środkowym, służącej także jako podparcie dłoni.

Audi e-Tron sportback
Audi e-Tron sportback
Na długich trasach Audi e-tron Sportback 55 quattro można ładować na stacjach szybkiego ładowania, prądem stałym o mocy do 150 kW. W niecałe pół godziny akumulator zostaje naładowany w 80%, co wystarcza na kolejny odcinek długiej podróży. Akumulatory e-tron Sportback 50 quattro można ładować z mocą do 120 kW i osiągnąć identyczny stan naładowania w takim samym czasie.



Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Audi e-Tron sportback - GALERIA ZDJĘĆ

Audi e-Tron sportbackAudi e-Tron sportbackAudi e-Tron sportbackAudi e-Tron sportbackAudi e-Tron sportback

Zobacz także

Audi e-tron z większym zasięgiem

Audi e-tron z większym zasięgiem 2019-11-29

Przy okazji premiery e-trona sportback pierwszy elektryczny model z Ingolstadt doczekał się drobnej aktualizacji technicznej.Nowa wersja Audi e-tron 55 quattro może teraz na jednym ładowaniu akumulatora pokonać nawet 436 kilometrów. To o 25 km więcej...
100 tys. Golfów na prąd!

100 tys. Golfów na prąd! 2019-11-28

W Szklanej Manufakturze w Dreźnie przekazano klientowi 100-tysięcznego e-Golfa. Model wprowadzono do sprzedaży w 2014 roku jako drugi – po VW e-up! (2013 r.) – elektryczny samochód koncernu wyposażony w akumulator "trakcyjny"(tzw. BEV). e-Golf jako...
Dopłaty do aut elektrycznych. Ile i jak?

Dopłaty do aut elektrycznych. Ile i jak? 2019-11-29

28 listopada 2019 r. weszło w życie Rozporządzenie w sprawie wsparcia dla osób fizycznych w ramach Funduszu Niskoemisyjnego Transportu. Na mocy tego dokumentu osoby fizyczne mogą otrzymać dofinansowanie do zakupu pojazdu elektrycznego. Poziom...
Nissan Leaf z nową, niższą ceną!

Nissan Leaf z nową, niższą ceną! 2019-11-28

Nissan zareagował na rządowy plan dopłat do samochodów elektrycznych. Przypomnijmy, że zakłada on, on dopłatę do samochodu w wysokości 30 procent wartości, przy czym cena auta nie może być wyższa niż 125 tys. brutto. Przy górnej granicy ceny...
Lexus UX 300e. Pierwszy BEV tej marki!

Lexus UX 300e. Pierwszy BEV tej marki! 2019-11-22

Lexus zaprezentował na targach Guangzhou International Automobile Exhibition model UX 300e – swój pierwszy seryjny samochód elektryczny (BEV).Od wprowadzenia w 2005 roku modelu RX 400h Lexus jest pionierem technologii zelektryfikowanych napędów na rynku...
Volkswagen ID. SPACE VIZZION

Volkswagen ID. SPACE VIZZION 2019-11-20

W przeddzień Los Angeles Auto Show Volkswagen przedstawił kolejny model studyjny z rodziny ID. ID. SPACE VIZZION jest wyposażony w napęd wyłącznie elektryczny.Studyjny model powstał w oparciu o modułową platformę MEB. Zabudowany w podłodze...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.