chceauto.pl
x

Audi A7 2020

Oceny użytkowników5.0000/5. Głosy: 1
Ocena: 5/5
Głosy: 1.

Dostępne silniki

benzyna

45TFSI 55TFSI 4.0 TFSI

diesel

40TDI 50TDI 3.0 TDI

II (2018-2020)

Druga generacja modelu A7 Sportback zaprezentowana została w końcu października 2017 roku. Karoseria wyróżnia się długą maską, dużym rozstawem osi i krótkimi zwisami. Wyraźnie zarysowane krawędzie podkreślają koła, których średnica - w topowych odmianach - sięga nawet 21 cali. Samochód mierzy teraz 4969 mm długości, 1908 mm szerokości i zaledwie 1422 mm wysokości. Rozstaw osi to - typowe dla limuzyn - 2926 mm. Bagażnik ma teraz 535 litrów pojemności. Po złożeniu oparć tylnych siedzeń, jego pojemność wzrasta do 1390 litrów.

Na przekór tradycji styliści Audi postawili sobie za cel niemal całkowite wyeliminowanie elementów chromowanych. W momencie debiutu oferowanych będzie piętnaście kolorów nadwozia, z czego osiem to zupełnie nowe lakiery.

W kabinie dwa duże, dotykowe wyświetlacze wysokiej rozdzielczości zastąpiły regulator obrotowo-przyciskowy oraz tradycyjne przyciski z modelu poprzedniego. Wyświetlacz górny, to centrum sterowania systemami infotainment. Z kolei wyświetlacz dolny o przekątnej 8,6 cala, umieszczony na asymetrycznej konsoli tunelu środkowego, pozwala na sterowanie klimatyzacją i funkcjami komfortu oraz na ręczne wprowadzanie tekstu. Lista opcji obejmuje m.in wyświetlacz HUD czy - gdy auto wyposażono w nawigację MMI Navigation plus - zestaw wskaźników Audi virtual cockpit z wyświetlaczem o przekątnej 12,3 cala.

Pojawiły się też nowe funkcje autonomicznej jazdy – parkowania i wjazdu do garażu. Kierowca może najpierw wysiąść z pojazdu i rozpocząć manewry z pomocą aplikacji myAudi App na smartfonie.

Wszystkie jednostki napędowe nowego Audi A7 Sportback standardowo wyposażono w system mild hybrid (MHEV). W przypadku jednostek V6 standardem jest również pokładowa sieć elektryczna o napięciu 48 V. Jednostka alternator – rozrusznik (RSG) współpracuje w takim układzie z akumulatorem litowo-jonowym i odzyskuje energię w czasie hamowania. Oprogramowanie sterujące dopuszcza tzw. "żeglowanie" na biegu jałowym z wyłączonym silnikiem przy prędkościach od 55 do 160 km/h.

Znacznie udoskonalono też możliwości systemu stop&start. Działa on w oparciu o przednią kamerę - gdy tylko pojazd przed nami ruszy, jednostka napędowa naszego pojazdu uruchomi się automatycznie.

W początkowej fazie rynkowej kariery nowe Audi A7 Sportback dostępne będzie z jednostką napędową 3.0 V6 TFSI. Turbodoładowany silnik V6 wytwarza 340 KM i osiąga moment obrotowy 500 Nm. Dzięki temu samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,3 sekundy i rozwija maksymalną prędkość 250 km/h. Silnik 3.0 TFSI współpracuje z siedmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów S tronic. Standard obejmuje również napęd na cztery koła quattro.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS