chceauto.pl
x

Audi A7 2018

Oceny użytkowników3.7500/5. Głosy: 4
Ocena: 3.75/5
Głosy: 4.

Dostępne silniki

benzyna

2.0 TFSI 55TFSI 4.0 TFSI

diesel

3.0 TDI 3.0 TDI Competition 50TDI

I (2010-2018)

Samochód debiutował na salonie paryskim w 2010 roku, a do sprzedaży trafił jesienią tego samego roku. Jak przystało na usportowione auto klasy premium, wszystkie jednostki napędowe przekraczają pułap 200 KM mocy, najwolniejsze A7 (z 2,8 l V6 o mocy 204 KM) przyspiesza do 100 km/h w 8.3 s. Auto oferowane jest wyłącznie z automatycznymi lub zautomatyzowanymi skrzyniami biegów, napęd - w zależności od wersji - przenoszony jest na przednią oś lub na wszystkie koła.

Wiosną 2014 roku A7 poddano liftingowi. Największe zmiany dotknęły przednią część nadwozia A7. samochód otrzymał zmodyfikowaną osłonę chłodnicy, nowy zderzak, zmienił się również kształt reflektorów. Te ostatnie standardowo wykonane są w technologii LED. Opcjonalnie dostępne stały się światła Matrix LED.

We wnętrzu pojawiły się nowe materiały, zwiększono również nieco poziom wyposażenia.

II (2018-2020)

Druga generacja modelu A7 Sportback zaprezentowana została w końcu października 2017 roku. Karoseria wyróżnia się długą maską, dużym rozstawem osi i krótkimi zwisami. Wyraźnie zarysowane krawędzie podkreślają koła, których średnica - w topowych odmianach - sięga nawet 21 cali. Samochód mierzy teraz 4969 mm długości, 1908 mm szerokości i zaledwie 1422 mm wysokości. Rozstaw osi to - typowe dla limuzyn - 2926 mm. Bagażnik ma teraz 535 litrów pojemności. Po złożeniu oparć tylnych siedzeń, jego pojemność wzrasta do 1390 litrów.

Na przekór tradycji styliści Audi postawili sobie za cel niemal całkowite wyeliminowanie elementów chromowanych. W momencie debiutu oferowanych będzie piętnaście kolorów nadwozia, z czego osiem to zupełnie nowe lakiery.

W kabinie dwa duże, dotykowe wyświetlacze wysokiej rozdzielczości zastąpiły regulator obrotowo-przyciskowy oraz tradycyjne przyciski z modelu poprzedniego. Wyświetlacz górny, to centrum sterowania systemami infotainment. Z kolei wyświetlacz dolny o przekątnej 8,6 cala, umieszczony na asymetrycznej konsoli tunelu środkowego, pozwala na sterowanie klimatyzacją i funkcjami komfortu oraz na ręczne wprowadzanie tekstu. Lista opcji obejmuje m.in wyświetlacz HUD czy - gdy auto wyposażono w nawigację MMI Navigation plus - zestaw wskaźników Audi virtual cockpit z wyświetlaczem o przekątnej 12,3 cala.

Pojawiły się też nowe funkcje autonomicznej jazdy – parkowania i wjazdu do garażu. Kierowca może najpierw wysiąść z pojazdu i rozpocząć manewry z pomocą aplikacji myAudi App na smartfonie.

Wszystkie jednostki napędowe nowego Audi A7 Sportback standardowo wyposażono w system mild hybrid (MHEV). W przypadku jednostek V6 standardem jest również pokładowa sieć elektryczna o napięciu 48 V. Jednostka alternator – rozrusznik (RSG) współpracuje w takim układzie z akumulatorem litowo-jonowym i odzyskuje energię w czasie hamowania. Oprogramowanie sterujące dopuszcza tzw. "żeglowanie" na biegu jałowym z wyłączonym silnikiem przy prędkościach od 55 do 160 km/h.

Znacznie udoskonalono też możliwości systemu stop&start. Działa on w oparciu o przednią kamerę - gdy tylko pojazd przed nami ruszy, jednostka napędowa naszego pojazdu uruchomi się automatycznie.

W początkowej fazie rynkowej kariery nowe Audi A7 Sportback dostępne będzie z jednostką napędową 3.0 V6 TFSI. Turbodoładowany silnik V6 wytwarza 340 KM i osiąga moment obrotowy 500 Nm. Dzięki temu samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,3 sekundy i rozwija maksymalną prędkość 250 km/h. Silnik 3.0 TFSI współpracuje z siedmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów S tronic. Standard obejmuje również napęd na cztery koła quattro.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS