chceauto.pl
x
Ford Wyprzedaż 2017
Katalog samochodów

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD 140 KM

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD 140 KM
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2010
Średnia cena
36 000 zł
Nadwozie
hatchback 5-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
1956 cm3
Silnik
diesel
Waga
1320 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
140 KM
0-100 km/h
9 s.
V max
205 km/h

KOSZTY

Spalanie
7 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Zasięg
860 km (średni rzeczywisty)
Koszt przejechania 100 km
30 zł
Zbiornik paliwa
60 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
205/55 R16
225/45 R17
225/40 R18

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
C premium Co to znaczy?
Bagażnik
350 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD 140 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD 140 KMAlfa Romeo Giulietta 2.0 JTD 140 KMAlfa Romeo Giulietta 2.0 JTD 140 KMAlfa Romeo Giulietta 2.0 JTD 140 KMAlfa Romeo Giulietta 2.0 JTD 140 KMAlfa Romeo Giulietta 2.0 JTD 140 KMAlfa Romeo Giulietta 2.0 JTD 140 KMAlfa Romeo Giulietta 2.0 JTD 140 KMAlfa Romeo Giulietta 2.0 JTD 140 KMAlfa Romeo Giulietta 2.0 JTD 140 KMAlfa Romeo Giulietta 2.0 JTD 140 KMAlfa Romeo Giulietta 2.0 JTD 140 KMAlfa Romeo Giulietta 2.0 JTD 140 KMAlfa Romeo Giulietta 2.0 JTD 140 KMAlfa Romeo Giulietta 2.0 JTD 140 KMAlfa Romeo Giulietta 2.0 JTD 140 KM

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD 140 KM

Alfa Romeo Giulietta to następca produkowanej przez 10 lat Alfy 147. Samochód zaprezentowano w 2010 roku, wiążąc z nim duże nadzieje. Nowe silniki i atrakcyjna stylistyka miały być kluczem do powtórzenia sukcesu poprzednika.

Samochód wielkości Volkswagena Golfa miał być godnym konkurentem innych aut segmentu C klasy premium, jak chociażby Audi A3 czy BMW serii 1.

W porównaniu do modelu 147, Giulietta jest znacznie bardziej zunifikowana z Fiatami. Przykładowo, w ofercie tylko jeden silnik (benzynowy 1.75 TBi) nie był dostępny Fiacie Bravo.

Czy Giulietta, którą wciąż można kupić jako nowe auto (a następcy nie widać) będzie ciekawą ofertą?

Samochód zanotował falstart. O ile w starszych silnikach serii Twin Spark pojawiały się problemy z tzw. wariatorem, czyli zmieniaczem faz rozrządu, o tyle w silnikach benzynowych MultiAir w Giulietcie pojawiał się problem... z tzw. aktywatorem, przez co silnik tracił fazy rozrządu. A wydawało się, że nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki...

Usterki usuwano na gwarancji (dwuletnia, nielimitowana przebiegiem), następnie poprawioną wersje wdrożono do produkcji. Wciąż jednak można trafić na samochód, który trapiony jest tym problemem, oczywiście im auto młodsze, tym szansa na to mniejsza.

Poza tym silniki benzynowe nie sprawiają kłopotów. Dobrze współpracują z gazem, znoszą chiptuning i wytrzymują spore przebiegi.

Nic złego nie można również powiedzieć o dobrze znanych fiatowskich jednostkach wysokoprężnych 1.6 i 2.0 Multijet. Cechują się one niskim zużyciem paliwa, dobrymi osiągami i są bezawaryjne. Jedynie podczas miejskiej eksploatacji trzeba się liczyć z przyśpieszonym zatykaniem filtra DPF.

Jak to w Alfach, nie uniknięto jednak wpadek jakościowych. Niskiej jakości jest skórzana tapicerka, która ma tendencję do szybkiego pękania, zdarzają się przetarcie wiązki kabli, przez co przestaje działać wycieraczka tylnej szyby, czy złamania uchwytu wlewu paliwa.

Alfa Romeo Giulietta pozbawiona jest jednak większych wad, czy typowych usterek poważniejszego kalibru. A co ciekawe, oferta samochodów używanych obejmuje znacznie większą liczbę samochodów z silnikami benzynowymi niż wysokoprężnymi. To powoli znak czasów...

Wyposażenie większości modeli jest bogate, nie może być inaczej w samochodzie segmentu premium. Auto standardowo wyposażano np. w system DNA pozwalający na wybór jednego z trzech trybów jazdy Dynamic, Normal i All Weather.

Po wybraniu przez kierowcę odpowiedniego trybu samochód zmienia m.in. "sztywność" układu kierowniczego oraz mapę wtrysku, dzięki czemu całkowicie zmienia się charakter samochodu.

Wszystkie modele Giulietty wyposażone są standardowo w sześciostopniowe ręczne skrzynie biegów (auto można też zamówić z sześciobiegowym, dwusprzęgłowym automatem TCT). Do trwałości przekładni nie ma żadnych zastrzeżeń.

Jak już wspomnieliśmy, Alfa Romeo Giulietta wciąż znajduje się w produkcji, jednocześnie nie należy do samochodów pospolitych, które często spotykamy na ulicy. Dlatego może być ciekawą propozycją dla osób pragnących samochodu niebanalnego.

A również z tego powodu również od zawsze kupowano Alfy Romeo...
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2017-01-08
Wymiary: długość, szerokość, wysokość, rozstaw osi

Wersje

Alfa Romeo Giulietta CRASHTEST

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD 140 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD 140 KM Opinie i komentarze

comments powered by Disqus
Jesteśmy też na Facebook Jesteśmy też na Google+ Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.