chceauto.pl
x
9 aut w teście Euro NCAP

9 aut w teście Euro NCAP

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2016-12-01
Aż dziewięć samochodów rozbili ostatnio specjaliści z Euro NCAP. Tym razem próbom zderzeniowym poddano: Audi Q2, Hyundai Ioniq, Ford Edge, SsangYong Tivoli, SsangYong XLV oraz Suzuki Ignis. Trzy ostatnie modele testowano w dwóch odmianach: standardowej oraz wzbogaconej o dodatkowy pakiet safety. Które auta wyszły z prób obronną ręką.

Maksymalny wynik – pięciu gwiazdek - otrzymały: Audi Q2, Hyundai Ioniq, Ford Edge i Suzuki Ignis z pakietem safety. SsangYonga Tivoli i bliźniaczego SsangYonga XLV wyposażone w pakiet „safe” oceniono na cztery gwiazdki. Trzy gwiazdki przyznano podstawowemu modelowi Suzuki Ignisa z najskromniejszym wyposażeniem.

Ford Edge
Ford Edge
Audi Q2 otrzymało 93 proc. punktów za ochronę dorosłych i 86 proc. za zabezpieczenie dzieci. Poziom ochrony pieszych i dodatkowe systemy wspomagające oceniono na 70 proc.

Forde Edge otrzymał 85 proc. punktów, za ochronę dzieci i 76 proc. za ochronę dorosłych. Poziom zabezpieczenia pieszych oceniono na 67 proc. Za dodatkowe systemy wspomagające bezpieczeństwo samochód otrzymał 89 proc. punktów.

Najnowsze dzieło Hyundaia – model Ioniq – oceniono na 91 proc. w kategorii ochrony dorosłych i 80 proc. w kategorii ochrony dzieci. Za zabezpieczenie pieszych przyznano autu 70 proc. punktów. Za dodatkowe systemy wspomagające 82 proc.

Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis z wyposażeniem „safety” może się pochwalić wynikiem 87 punktów za ochronę dorosłych i 79 punktów za ochronę najmłodszych. Poziom ochrony pieszych to 77 proc., dodatkowe systemy wspomagające – 60 proc.

W przypadku podstawowej odmiany Ignisa na trójgwiazdkowym wyniku (podobnie, jak miało to miejsce z SsangYongami) zaważyła bardzo słaba ocena w zakresie dodatkowych systemów wspomagających bezpieczeństwo (jedynie 25 proc). Poziom ochrony dzieci i dorosłych oceniono na 79 proc. Zabezpieczenie pieszych – na 67 proc.

SsangYong Tivoli
SsangYong Tivoli
SsangYonga Tivoli z dodatkowym wyposażeniem z zakresu bezpieczeństwa oceniono na 82 proc. punktów za ochronę dorosłych i 62 proc. za ochronę dzieci. Za zabezpieczenie pieszych przyznano mu 65 proc., za systemy wspomagające – 43 proc.
Odmianę z podstawowym otrzymała 74 proc. punktów za ochronę dorosłych, 62 proc. za ochronę dzieci i 55 za ochronę pieszych. Dodatkowe systemy wspomagające bezpieczeństwo to zaledwie 25 punktów procentowych.

Podobnie kształtują się wyniki – bazującego na Tivoli – modelu XLV. Z pakietem „safe” bezpieczeństwo dorosłych oceniono na 82 proc, dzieci na 62 proc, ochronę pieszych na 65 proc. punktów, a dodatkowe systemy wspomagające bezpieczeństwo na 43 proc.
„Trzygwiazdkowa” odmiana legitymuje się odpowiednio wynikami: 74 proc. za ochronę dorosłych, 62 proc. za ochronę dzieci, 55 proc. za ochronę przechodniów i 25 proc. za dodatkowe systemy wspomagające bezpieczeństwo.


9 aut w teście Euro NCAP - GALERIA ZDJĘĆ

9 aut w teście Euro NCAP9 aut w teście Euro NCAP9 aut w teście Euro NCAP9 aut w teście Euro NCAP9 aut w teście Euro NCAP9 aut w teście Euro NCAP

Zobacz także

Suzuki Ignis CVT – dlaczego nie ma więcej takich aut?

Suzuki Ignis CVT – dlaczego nie ma więcej takich aut? 2024-05-16

[b]Suzuki Ignis po raz pierwszy wyjechało na drogi w 2000 roku, oferując zaskakujące na tamte czasy połączenie auta miejskiego z cechami terenówki. Do 2008 roku powstały dwie odsłony tego modelu, ale później produkcję Ignisa wstrzymano aż na osiem...
Test: Nowy SsangYong Tivoli 2023 - wyróżnia się w segmencie

Test: Nowy SsangYong Tivoli 2023 - wyróżnia się w segmencie 2023-12-20

[b]Model Tivoli zadebiutował w 2015 roku i został pozytywnie przyjęty przez rynek, pomimo tego, że plasuje się w niezwykle konkurencyjnej klasie SUVów/crossoverów segmentu B. W 2023 roku Tivoli przeszło lifting, a my mieliśmy okazję przekonać się,...
Suzuki Ignis - test idealnego samochodu dla specyficznego klienta

Suzuki Ignis - test idealnego samochodu dla specyficznego klienta 2023-03-29

Suzuki Ignis pojawił się na rynku w 2000 roku i zaoferował niepopularne wtedy połączenie kompaktowego nadwozia z uterenowionym charakterem. Pierwsze dwie generacje produkowane były do 2008 roku, a później nastąpiła ośmioletnia przerwa. Dopiero w...
Nowe testy zderzeniowe Euro NCAP. Ostatnie w 2022 roku

Nowe testy zderzeniowe Euro NCAP. Ostatnie w 2022 roku 2022-12-15

Organizacja Euro NCAP opublikowała wyniki ostatniej serii testów zderzeniowych przeprowadzonych w 2022 roku. Kolejne testy odbędą się już w przyszłym roku i będą prowadzone według zaostrzonych kryteriów. Z tego względu wielu producentów...
Euro NCAP. 16 testów, niemal wszystkie wzorowe

Euro NCAP. 16 testów, niemal wszystkie wzorowe 2022-11-24

Euro NCAP opublikował wyniki kolejnej serii testów zderzeniowych. Tym razem pod specjalistów od zderzeń trafiło aż 16 różnych modeli samochodów.Co ważne, obyło się bez wpadek, a wszystkie testowane modele otrzymały oceny dobre lub bardzo...
Nowa seria testów Euro NCAP

Nowa seria testów Euro NCAP 2022-10-29

Euro NCAP przeprowadzi kolejne testy zderzeniowe. Wpadek nie było, ale kilka niespodzianek już tak.Maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w tym cyklu testów otrzymał elektryczny Mercedes EQE. Na taką samą ocenę zasłużył debiutujący w testach Euro NCAP,...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS