chceauto.pl
x
9 aut w teście Euro NCAP

9 aut w teście Euro NCAP

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2016-12-01 Opinie
Aż dziewięć samochodów rozbili ostatnio specjaliści z Euro NCAP. Tym razem próbom zderzeniowym poddano: Audi Q2, Hyundai Ioniq, Ford Edge, SsangYong Tivoli, SsangYong XLV oraz Suzuki Ignis. Trzy ostatnie modele testowano w dwóch odmianach: standardowej oraz wzbogaconej o dodatkowy pakiet safety. Które auta wyszły z prób obronną ręką.

Maksymalny wynik – pięciu gwiazdek - otrzymały: Audi Q2, Hyundai Ioniq, Ford Edge i Suzuki Ignis z pakietem safety. SsangYonga Tivoli i bliźniaczego SsangYonga XLV wyposażone w pakiet „safe” oceniono na cztery gwiazdki. Trzy gwiazdki przyznano podstawowemu modelowi Suzuki Ignisa z najskromniejszym wyposażeniem.

Ford Edge
Ford Edge
Audi Q2 otrzymało 93 proc. punktów za ochronę dorosłych i 86 proc. za zabezpieczenie dzieci. Poziom ochrony pieszych i dodatkowe systemy wspomagające oceniono na 70 proc.

Forde Edge otrzymał 85 proc. punktów, za ochronę dzieci i 76 proc. za ochronę dorosłych. Poziom zabezpieczenia pieszych oceniono na 67 proc. Za dodatkowe systemy wspomagające bezpieczeństwo samochód otrzymał 89 proc. punktów.

Najnowsze dzieło Hyundaia – model Ioniq – oceniono na 91 proc. w kategorii ochrony dorosłych i 80 proc. w kategorii ochrony dzieci. Za zabezpieczenie pieszych przyznano autu 70 proc. punktów. Za dodatkowe systemy wspomagające 82 proc.

Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis z wyposażeniem „safety” może się pochwalić wynikiem 87 punktów za ochronę dorosłych i 79 punktów za ochronę najmłodszych. Poziom ochrony pieszych to 77 proc., dodatkowe systemy wspomagające – 60 proc.

W przypadku podstawowej odmiany Ignisa na trójgwiazdkowym wyniku (podobnie, jak miało to miejsce z SsangYongami) zaważyła bardzo słaba ocena w zakresie dodatkowych systemów wspomagających bezpieczeństwo (jedynie 25 proc). Poziom ochrony dzieci i dorosłych oceniono na 79 proc. Zabezpieczenie pieszych – na 67 proc.

SsangYong Tivoli
SsangYong Tivoli
SsangYonga Tivoli z dodatkowym wyposażeniem z zakresu bezpieczeństwa oceniono na 82 proc. punktów za ochronę dorosłych i 62 proc. za ochronę dzieci. Za zabezpieczenie pieszych przyznano mu 65 proc., za systemy wspomagające – 43 proc.
Odmianę z podstawowym otrzymała 74 proc. punktów za ochronę dorosłych, 62 proc. za ochronę dzieci i 55 za ochronę pieszych. Dodatkowe systemy wspomagające bezpieczeństwo to zaledwie 25 punktów procentowych.

Podobnie kształtują się wyniki – bazującego na Tivoli – modelu XLV. Z pakietem „safe” bezpieczeństwo dorosłych oceniono na 82 proc, dzieci na 62 proc, ochronę pieszych na 65 proc. punktów, a dodatkowe systemy wspomagające bezpieczeństwo na 43 proc.
„Trzygwiazdkowa” odmiana legitymuje się odpowiednio wynikami: 74 proc. za ochronę dorosłych, 62 proc. za ochronę dzieci, 55 proc. za ochronę przechodniów i 25 proc. za dodatkowe systemy wspomagające bezpieczeństwo.


Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

9 aut w teście Euro NCAP - GALERIA ZDJĘĆ

9 aut w teście Euro NCAP9 aut w teście Euro NCAP9 aut w teście Euro NCAP9 aut w teście Euro NCAP9 aut w teście Euro NCAP9 aut w teście Euro NCAP

Zobacz także

Euro NCAP testuje samochody dostawcze

Euro NCAP testuje samochody dostawcze 2020-12-22

Niezależna organizacji Euro NCAP poddała testom zderzeniowym kilkanaście modeli samochodów dostawczych. Wyniki były różne.Kryteria oceny aut dostawczych priorytetowo traktują wyposażenie z zakresu ADAS, czyli zaawansowanych systemów wspomagania...
Kolejne testy Euro NCAP

Kolejne testy Euro NCAP 2020-12-11

Niezależna organizacja Euro NCAP ogłosiła wyniki kolejnych testów zderzeniowych. Tym razem ocenie bezpieczeństwa poddano Audi A3 Sportback, Seata Leona, Isuzu D-Max, Kię Sorento, Land Rovera Defender, Honda e i Hyundaia i10.Audi A3 Sportback i Seat Leon...
Audi SQ2 po liftingu

Audi SQ2 po liftingu 2020-11-17

We wrześniu Audi zaprezentowało model Q2 po liftingu. Teraz analogiczne zmiany dotknęły usportowioną wersję tego modelu, czyli SQ2.Audi SQ2 dostało reflektory o nowej sygnaturze świetlnej (opcjonalnie matrycowe) oraz nowe zderzaki i osłonę...
Honda Jazz i Mazda CX-30 wg Euro NCAP

Honda Jazz i Mazda CX-30 wg Euro NCAP 2020-11-12

Specjaliści z Euro NCAP opublikowali wyniki testów zderzeniowych dwóch kolejnych pojazdów. Próbom poddano właśnie nowe: Hondę Jazz i Mazdę CX-30. Przypominamy, że w nowych testach przeszkodę stacjonarną zastąpił ruchoma, poruszająca się na...
Volkswagen ID.3 w testach Euro NCAP

Volkswagen ID.3 w testach Euro NCAP 2020-10-21

Pierwszy z nowej rodziny elektrycznych Volkswagenów zaliczył właśnie pełną turę testów zderzeniowych Euro NCAP. Wyniki auta można uznać za imponujące! Przyzwyczailiśmy się już, że duża część nowych samochód – podobnie jak ID.3 – może...
Nowe zasady testów Euro NCAP

Nowe zasady testów Euro NCAP 2020-05-22

Postęp w motoryzacji jest tak wielki, że Euro NCAP co dwa lata musi zmieniać zasady oceniania samochodów.Największa zmiana dotyczy czołowego zderzenie z tzw. offsetem, czyli przesunięciem samochodu względem przeszkody. Od początku istnienia Euro NCAP,...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.