chceauto.pl
x
7 silników w nowym Fordzie!

7 silników w nowym Fordzie!

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2020-07-22
Ford przedstawia Mustanga Mach-E 1400, w pełni elektryczny drogowy bolid, który udowadnia, jak wysokie osiągi można uzyskać bez kropli paliwa. Prototyp, opracowany we współpracy z firmą RTR i zbudowany na lekkim nadwoziu BIW Mustanga Mach-E GT, osiąga maksymalną moc 1400 koni mechanicznych (1419 KM). Podwozie i układ napędowy współpracują w wielu konfiguracjach, oferując większe możliwości niż w jakimkolwiek innym pojeździe.

ford mustang mach-e 1400
ford mustang mach-e 1400
Mustang Mach-E 1400 jest wynikiem 10 000 godzin wspólnej pracy firm Ford Performance i RTR, które postawiły sobie cel zbudowania mostu między dotychczasowymi wyobrażeniami klientów o samochodzie elektrycznym, a jego rzeczywistymi możliwościami.

Mustang Mach-E 1400 przybrał kształty które wykraczają poza wcześniejsze reguły. Zespoły projektowe Forda i RTR używały wielu narzędzi, które Ford stosuje w swoich samochodach wyścigowych i programach produkcyjnych. Kształt i rozłożenie elementów poprawiających aerodynamikę podyktowane było uwzględnieniem kanałów chłodzących oraz zadaniami przedniego splittera, płaszczyzn docisku przedniej osi oraz tylnego spojlera.



Mustang Mach-E 1400 ma siedem silników – o pięć więcej niż Mustang Mach-E GT. Trzy są zamontowane przy przednim mechanizmie różnicowym, a cztery z tyłu, ułożone na wspólnym wale napędowym, łączącym je z mechanizmami różnicowymi, które mają szeroki zakres regulacji, aby zapewnić możliwość tuningu przeniesienia napędu do wszystkiego – od driftu po szybkie wyścigi torowe.

ford mustang mach-e 1400
ford mustang mach-e 1400
Podwozie i układ napędowy są skonfigurowane tak, aby umożliwić zespołowi testowanie różnych nastawów i ich wpływu na zużycie energii i osiągi, oddzielnie dla napędu na tylne koła, na przednie koła i na obie osie. Dla driftu i jazdy torowej ustalono zupełnie inne konfiguracje przedniej osi, takie jak wahacze i zmiany układu kierowniczego. W pierwszym wypadku chodziło o to, aby umożliwić ekstremalne kąty skrętu w drifcie. Dystrybucja mocy odbywa się równomiernie na przód i tył lub 100 procent trafia na jedną z osi. Docelowa siła dociskowa przekracza 1000 kg przy 257 km/h.

Zainstalowana bateria o pojemności 56,8 kilowatogodzin składa się z ogniw niklowo-manganowo-kobaltowych, które zapewniają bardzo wysoką wydajność i sprawność rozładowania. System akumulatorów zaprojektowano z myślą o szybkim chłodzeniu podczas ładowania płynem dielektrycznym, co skraca niezbędny czas między biegami.

ford mustang mach-e 1400
ford mustang mach-e 1400
Zintegrowany elektroniczny układ wspomagania hamulców umożliwia szeregowe hamowanie regeneracyjne współpracując z ABS i układem kontroli stabilności. Mustang Mach-E 1400 jest wyposażony – jak wyścigowy Mustang GT4 – w hamulce Brembo™ oraz zaprojektowany do driftu hydrauliczny hamulec ręczny, zintegrowany z układem sterowania całego zespołu napędowego, aby umożliwić odcięcie zasilania tylnych silników.

ford mustang mach-e 1400
ford mustang mach-e 1400
Mustang Mach-E 1400, który niedługo ma zadebiutować w wyścigu NASCAR, jest też poligonem testowym nowych materiałów. Maska wykonana jest z organicznych włókien kompozytowych, które są lżejszą alternatywą dla włókna węglowego, wykorzystanego w reszcie poszycia.

Ford zainwestował globalnie ponad 11,5 miliarda dolarów w pojazdy elektryczne. Pierwsze egzemplarze w pełni elektrycznego Mustanga Mach-E pojawią się w Europie na początku przyszłego roku.


7 silników w nowym Fordzie! - GALERIA ZDJĘĆ

7 silników w nowym Fordzie!7 silników w nowym Fordzie!7 silników w nowym Fordzie!7 silników w nowym Fordzie!7 silników w nowym Fordzie!7 silników w nowym Fordzie!

Zobacz także

Ford zmienia strategię. Koniec aut elektrycznych

Ford zmienia strategię. Koniec aut elektrycznych 2025-12-19

Wygląda na to, że Ford całkowicie się pogubił i nie do końca wie, w którą stronę podążać. Amerykański koncern wydał duże pieniądze na auta elektryczne, wyciął niemal całą europejską gamę modeli spalinowych, które próbuje zastąpić...
Elektryczne Fordy będą bazować na Renault

Elektryczne Fordy będą bazować na Renault 2025-12-12

Ford nie radzi sobie z opracowaniem własnymi siłami samochodów elektrycznych. W efekcie szuka partnerów zewnętrznych, którzy mogą mu udostępnić technologią. Dwa modele Forda już bazują na autach Volkswagena, kolejne dwa zostaną oparte na...
Ford i Volkswagen zacieśniaja współpracę. Będą "wspólne" modele?

Ford i Volkswagen zacieśniaja współpracę. Będą "wspólne" modele? 2022-03-16

Ford Motor Company i Grupa Volkswagen poszerzają współpracę w dziedzinie samochodów elektrycznych. Ford planuje budowę kolejnego auta na niemieckiej platformie MEB z przeznaczeniem na rynek europejski. Oznacza to, że amerykański koncern podwoi liczbę...
Ford z rekordową dynamiką sprzedaży „elektryków” i SUV-ów

Ford z rekordową dynamiką sprzedaży „elektryków” i SUV-ów 2022-02-07

W styczniu br. Ford ustanowił rekord zarówno pod względem liczby zamówień detalicznych na nowe samochody, jak i ich realizacji. W minionym miesiącu przyjęto ponad 90 000 zamówień na nowe auta – aż o 71 000 więcej niż w styczniu ub.r. i o 20 000...
Ford Puma ST czyli  generator dobrego nastroju

Ford Puma ST czyli generator dobrego nastroju 2022-01-04

Ford Puma w wersji ST to generator dobrego nastroju. Dlaczego tak się dzieje?Sercem samochodu jest 3-cylindrowy benzynowy silnik EcoBoost o pojemności 1,5 litra o mocy 200 KM a maksymalny moment obrotowy (320 Nm) jest dostępny w zakresie 2500-3500...
Ford Bronco z unikalnym zawieszeniem

Ford Bronco z unikalnym zawieszeniem 2021-12-13

Choć Ford Bronco nie pojawi się w Europie, samochód ten wzbudza emocje wśród wszystkich miłośników jazdy terenowej. Zapewne znajdą oni sposób, aby stać się właścicielami tego nietuzinkowego samochodu. Co w nim jest innowacyjnego? Unikalne...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS