chceauto.pl
x
10 powodów, by kupić auto elektryczne ELEKTRYCZNE 10 powodów, by kupić auto elektryczne
7 silników w nowym Fordzie!

7 silników w nowym Fordzie!

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2020-07-22 Opinie
Ford przedstawia Mustanga Mach-E 1400, w pełni elektryczny drogowy bolid, który udowadnia, jak wysokie osiągi można uzyskać bez kropli paliwa. Prototyp, opracowany we współpracy z firmą RTR i zbudowany na lekkim nadwoziu BIW Mustanga Mach-E GT, osiąga maksymalną moc 1400 koni mechanicznych (1419 KM). Podwozie i układ napędowy współpracują w wielu konfiguracjach, oferując większe możliwości niż w jakimkolwiek innym pojeździe.

ford mustang mach-e 1400
ford mustang mach-e 1400
Mustang Mach-E 1400 jest wynikiem 10 000 godzin wspólnej pracy firm Ford Performance i RTR, które postawiły sobie cel zbudowania mostu między dotychczasowymi wyobrażeniami klientów o samochodzie elektrycznym, a jego rzeczywistymi możliwościami.

Mustang Mach-E 1400 przybrał kształty które wykraczają poza wcześniejsze reguły. Zespoły projektowe Forda i RTR używały wielu narzędzi, które Ford stosuje w swoich samochodach wyścigowych i programach produkcyjnych. Kształt i rozłożenie elementów poprawiających aerodynamikę podyktowane było uwzględnieniem kanałów chłodzących oraz zadaniami przedniego splittera, płaszczyzn docisku przedniej osi oraz tylnego spojlera.



Mustang Mach-E 1400 ma siedem silników – o pięć więcej niż Mustang Mach-E GT. Trzy są zamontowane przy przednim mechanizmie różnicowym, a cztery z tyłu, ułożone na wspólnym wale napędowym, łączącym je z mechanizmami różnicowymi, które mają szeroki zakres regulacji, aby zapewnić możliwość tuningu przeniesienia napędu do wszystkiego – od driftu po szybkie wyścigi torowe.

ford mustang mach-e 1400
ford mustang mach-e 1400
Podwozie i układ napędowy są skonfigurowane tak, aby umożliwić zespołowi testowanie różnych nastawów i ich wpływu na zużycie energii i osiągi, oddzielnie dla napędu na tylne koła, na przednie koła i na obie osie. Dla driftu i jazdy torowej ustalono zupełnie inne konfiguracje przedniej osi, takie jak wahacze i zmiany układu kierowniczego. W pierwszym wypadku chodziło o to, aby umożliwić ekstremalne kąty skrętu w drifcie. Dystrybucja mocy odbywa się równomiernie na przód i tył lub 100 procent trafia na jedną z osi. Docelowa siła dociskowa przekracza 1000 kg przy 257 km/h.

Zainstalowana bateria o pojemności 56,8 kilowatogodzin składa się z ogniw niklowo-manganowo-kobaltowych, które zapewniają bardzo wysoką wydajność i sprawność rozładowania. System akumulatorów zaprojektowano z myślą o szybkim chłodzeniu podczas ładowania płynem dielektrycznym, co skraca niezbędny czas między biegami.

ford mustang mach-e 1400
ford mustang mach-e 1400
Zintegrowany elektroniczny układ wspomagania hamulców umożliwia szeregowe hamowanie regeneracyjne współpracując z ABS i układem kontroli stabilności. Mustang Mach-E 1400 jest wyposażony – jak wyścigowy Mustang GT4 – w hamulce Brembo™ oraz zaprojektowany do driftu hydrauliczny hamulec ręczny, zintegrowany z układem sterowania całego zespołu napędowego, aby umożliwić odcięcie zasilania tylnych silników.

ford mustang mach-e 1400
ford mustang mach-e 1400
Mustang Mach-E 1400, który niedługo ma zadebiutować w wyścigu NASCAR, jest też poligonem testowym nowych materiałów. Maska wykonana jest z organicznych włókien kompozytowych, które są lżejszą alternatywą dla włókna węglowego, wykorzystanego w reszcie poszycia.

Ford zainwestował globalnie ponad 11,5 miliarda dolarów w pojazdy elektryczne. Pierwsze egzemplarze w pełni elektrycznego Mustanga Mach-E pojawią się w Europie na początku przyszłego roku.


Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

7 silników w nowym Fordzie! - GALERIA ZDJĘĆ

7 silników w nowym Fordzie!7 silników w nowym Fordzie!7 silników w nowym Fordzie!7 silników w nowym Fordzie!7 silników w nowym Fordzie!7 silników w nowym Fordzie!

Zobacz także

Ford Mustang Mach 1 wjeżdża do Europy!

Ford Mustang Mach 1 wjeżdża do Europy! 2020-10-16

Ford ogłosił dzisiaj, że po raz pierwszy w historii wprowadzi do sprzedaży w Europie limitowaną edycję wyczynowego Mustanga Mach 1.Mustang Mach 1, który debiutuje w Europie podczas Goodwood SpeedWeek w West Sussex w Wielkiej Brytanii, gdzie...
Ford Explorer plug-in już w Polsce

Ford Explorer plug-in już w Polsce 2020-08-28

Do europejskich klientów trafia nowy hybrydowy Ford Explorer Plug-In. Pod koniec ubiegłego roku rozpoczęto w Europie sprzedaż siedmiomiejscowej wersji amerykańskiego SUV-a.Explorera Plug-In Hybrid napędza układ łączący 3-litrowy silnik benzynowy...
Nowy projekt badawczy Forda

Nowy projekt badawczy Forda 2020-08-24

Ford stanął na czele konsorcjum, którego zadaniem jest opracowanie systemu komunikacji między pojazdami.Celem przedsięwzięcia jest oczywiście zwiększenie poziomu bezpieczeństwa drogowego. Każdego roku na drogach całego świata ginie bowiem 1,3 mln...
Ford Bronco. Legenda powraca

Ford Bronco. Legenda powraca 2020-07-14

Po blisko ćwierćwiecznej nieobecności na amerykański rynek wraca Ford Bronco. Oznacza to, że Jeep Wrangler zyskał właśnie groźnego, nieco bardziej ucywilizowanego, konkurenta!
Ford i Volkswagen zacieśniają współpracę

Ford i Volkswagen zacieśniają współpracę 2020-06-14

Volkswagen i Ford podpisały kolejne umowy, zacieśniające ich globalną współpracę. Dzięki nowym projektom produkty obydwu firm mają być lepiej dopasowane do potrzeb klientów w Europie i w innych regionach świata. Ford i Volkswagen wykorzystają...
Forda Fiesta jako miękka hybryda

Forda Fiesta jako miękka hybryda 2020-06-09

Popularny kompaktowy hatchback Ford Fiesta – najlepiej sprzedający się w Europie model Forda – jest już dostępny ze zelektryfikowanym układem napędowym.Przypomnijmy - Ford zobowiązał się do zaoferowania zelektryfikowanej wersji każdego pojazdu...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.