O ile wśród marek popularnych w Polsce niepodzielnie rządzi Skoda, o tyle w zestawieniu producentów premium palmę pierwszeństwa niepodzielnie dzierży Mercedes-Benz.
Z opracowanego przez Samar zestawienia wynika, że w ubiegłym roku na polskich drogach przybyło 20 137 nowych aut z gwiazdą na masce. Wynik jest o ponad 25 proc. lepszy niż na koniec 2017 roku. Trzeba też dodać, że dotyczy on wyłącznie aut osobowych. W te wliczana jest tylko osobowa klasa V. W zestawieniu nie uwzględniono natomiast osobowych odmian aut dostawczych: Citana, Vito i Sprintera.
O stosunkowo słabym roku mówić może BMW. Mimo imponujących 15 620 rejestracji i drugiego stopnia podium, marka z Monachium jest jedyną z pierwszej dziesiątki polskiego rynku premium, notującą niższy (-2 proc.) wynik sprzedaży niż w roku 2017.
Miejsce nr 3. bezsprzecznie należy do Audi. Wynik 14 686 samochodów oznacza, że w porównaniu rok do roku liczba rejestracji poprawiła się o 11 proc!
Za podium uplasowało się Volvo. 10 456 zarejestrowanych w ubiegłym roku samochodów oznacza wprawdzie spory dystans do pierwszej trójki, ale trzeba przyznać, że firma radzi sobie w naszym kraju lepiej niż dobrze. W stosunku do wyniku z roku 2017 zainteresowanie nabywców wzrosło w jej przypadku o przeszło 15 proc.
Pozycja nr 5 należy do Lexsa. Wynik 4 141 rejestracji w całym 2018 roku nie jest może imponujący, ale oznacza wzrost sprzedaży o ponad 4,1 proc. (+165 rejestracji).
Imponować mogą za to rezultaty osiągane przez Brytyjczyków. 6 pozycja zestawienia należy do Land Rovera (2008 rejestracji), który zyskał w minionych dwunastu miesiącach aż 70 proc. nabywców. Na 9. miejscu (1558 rejestracji) sklasyfikowano Jaguara, którego wyniki w Polsce poprawiły się o rekordowe 153 proc!
W pierwszej dziesiątce polskiego rynku premium znajdziemy też: 7. Mini (1980 sztuk), 8. Porsche (1672 sztuk) oraz 10. Infiniti (874 sztuki).