chceauto.pl
x
Volkswagen zaniżał również emisję CO2!

Volkswagen zaniżał również emisję CO2!

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2015-11-05 Opinie
Kolejne dni przynoszą kolejne informacje dotyczące oszustw Volkswagena. Zwykle nie są to dobre informacje dla niemieckiego koncernu.

Ostatnio pisaliśmy, że "nieodpowiednio opisany kod" odnaleziono w oprogramowaniu silnika 3.0V6 TDI. Co robią "nieopisane" funkcje na razie nie wiadomo, jednak Volkswagen zapewniał, że nie fałszuje on wyników pomiaru emisji spalin.

Ta sprawa ma dotyczyć około 10 tys. samochodów i - jak się okazuje - była powodem całkowitego wstrzymania sprzedaży samochodów z silnikiem 3.0V6 TDI na rynku amerykańskim. Dotyczy to nie tylko Volkswagena Touarega, ale również samochodów Porsche i Audi. Zapewnienia VW najwyraźniej nie pomogły.

Natychmiast pojawiły się kolejne doniesienia, że Volkswagen nie tylko zaniżał w USA i Europie poziom emisji tlenków azotu (sprawa dotyczy 11 mln samochodów), ale również - w Europie - poziom emisji dwutlenku węgla. Tymczasem na Starym Kontynencie na punkcie tego - w gruncie rzeczy neutralnego, emitowanego przez każdy żywy organizm gazu - panuje istna histeria. Pomija się emisję trujących tlenków azotu, za to za od emisji CO2 zależą w wielu europejskich krajach stawki podatków, zarówno przy zakupie pojazdu (można liczyć nawet na dopłaty do samochodów), jak i opłacanego corocznie podatku drogowego.

Co więcej, KE ustala średni poziom emisji CO2 dla producentów samochodów, jeśli jedne modele się w nim nie mieszczą, to inne muszą go zaniżać (np. elektryczne). Jeśli średnia jest zbyt wysoka oznaczać to będzie kary. Volkswagen oszacował koszty tego nowego problemu na 2 mld euro, ale zapewne kwota ta obejmuje wyłącznie akcję serwisową i rekompensaty dla klientów, a nie ewentualne kary.

Volkswagen przyznał, że rzeczywiście zaniżano poziom emisji CO2, co oznacza, że zaniżano również poziom zużycia paliwa. Sprawa dotyczyć ma ok. 800 tys. samochodów, w tym - uwaga - niespełna 100 tys. samochodów z silnikami benzynowymi, dotychczas niezaangażowanymi w skandal. Chodzi o silniki 1.4 TDI, 1.6 TDI i 2.0 TDI produkowane od 2012 roku (a więc modele VW Golf, Polo, Passat, Audi A1 i A3, Seat Ibiza i Skody Octavia, Yeti, Rapid). Jeśli chodzi o jednostki benzynowe to chodzi o silnik 1.4 ACT z systemem odłączania cylindrów, który debiutował w 2012 roku. Zaniżanie emisji i zużycia ma wynosić - w zależności od jednostki - między 10 a 15 procent.

Komisja Europejska natychmiast zareagowała zapowiedzią nałożenia kar oraz naciskiem na przyśpieszenie wewnętrznego śledztwa Volkswagena, które ma wyjaśnić wszystkie nieprawidłowości.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Zobacz także

Trzy dekady Volkswagena T4

Trzy dekady Volkswagena T4 2020-09-21

30 lat temu Volkswagen zmienił diametralnie swoją ofertę pojazdów dostawczych. Na rynek wkroczył wówczas wielbiony przez przedsiębiorców Volkswagen T4. We wrześniu 1990 roku - po wyprodukowaniu w sumie 6,7 mln egzemplarzy T1, T2 i T3 z silnikiem...
Jak Polacy widzą elektryczne auta?

Jak Polacy widzą elektryczne auta? 2020-08-20

Zdaniem respondentów, auta na prąd są drogie, ale rzadziej trafiają do serwisu, a jazda nimi jest tańsza niż samochodami z silnikiem spalinowym.Jakie jest podejście Polaków do fundamentalnych kwestii związanych z samochodami elektrycznymi? Zbadał to...
Nowy Volkswagen Golf. Polskie ceny!

Nowy Volkswagen Golf. Polskie ceny! 2020-08-04

Wiemy już, ile zapłacić trzeba w polskim salonie za najnowsze wcielenie "króla kompaktów". Volkswagen opublikował właśnie cennik nowego Golfa ósmej generacji!Podstawowa odmiana - "Golf" - wyceniona została na 75 490 zł. Za taką kwotę nabywca...
Nowy Tiguan w polskich salonach

Nowy Tiguan w polskich salonach 2020-07-23

W Polsce można już składać zamówienia na nową generację Volkswagena Tiguana. Samochód dostępny jest od 106 090 złotych w wersji z jednostką 1.5 TSI o mocy 130 KM.Do elementów wyposażenia standardowego wersji podstawowej modelu Tiguan należą...
Elektryczny Crafter w całości polski!

Elektryczny Crafter w całości polski! 2020-07-22

Zbudowana kosztem ponad 4 miliardów złotych fabryka Volkswagena we Wrześni rozpoczęła seryjną produkcję elektrycznego Craftera. Po blisko dwóch latach współpracy z zakładem w Hanowerze, wrzesiński zakład przejmuje kompletną produkcję...
Volkswagen zakończył produkcję aut spalinowych w Zwickau

Volkswagen zakończył produkcję aut spalinowych w Zwickau 2020-06-30

W piątek z taśm fabryki samochodów w Zwickau zjechał ostatni pojazd z silnikiem spalinowym. Golfa R Variant siódmej generacji, wyposażonego w benzynowy silnik 2.0 i lakierowanego w kolorze białym Oryx wyprodukowano dla klienta w Niemczech. Od teraz w...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.