chceauto.pl
x
Volkswagen zaniżał również emisję CO2!

Volkswagen zaniżał również emisję CO2!

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2015-11-05 Opinie
Kolejne dni przynoszą kolejne informacje dotyczące oszustw Volkswagena. Zwykle nie są to dobre informacje dla niemieckiego koncernu.

Ostatnio pisaliśmy, że "nieodpowiednio opisany kod" odnaleziono w oprogramowaniu silnika 3.0V6 TDI. Co robią "nieopisane" funkcje na razie nie wiadomo, jednak Volkswagen zapewniał, że nie fałszuje on wyników pomiaru emisji spalin.

Ta sprawa ma dotyczyć około 10 tys. samochodów i - jak się okazuje - była powodem całkowitego wstrzymania sprzedaży samochodów z silnikiem 3.0V6 TDI na rynku amerykańskim. Dotyczy to nie tylko Volkswagena Touarega, ale również samochodów Porsche i Audi. Zapewnienia VW najwyraźniej nie pomogły.

Natychmiast pojawiły się kolejne doniesienia, że Volkswagen nie tylko zaniżał w USA i Europie poziom emisji tlenków azotu (sprawa dotyczy 11 mln samochodów), ale również - w Europie - poziom emisji dwutlenku węgla. Tymczasem na Starym Kontynencie na punkcie tego - w gruncie rzeczy neutralnego, emitowanego przez każdy żywy organizm gazu - panuje istna histeria. Pomija się emisję trujących tlenków azotu, za to za od emisji CO2 zależą w wielu europejskich krajach stawki podatków, zarówno przy zakupie pojazdu (można liczyć nawet na dopłaty do samochodów), jak i opłacanego corocznie podatku drogowego.

Co więcej, KE ustala średni poziom emisji CO2 dla producentów samochodów, jeśli jedne modele się w nim nie mieszczą, to inne muszą go zaniżać (np. elektryczne). Jeśli średnia jest zbyt wysoka oznaczać to będzie kary. Volkswagen oszacował koszty tego nowego problemu na 2 mld euro, ale zapewne kwota ta obejmuje wyłącznie akcję serwisową i rekompensaty dla klientów, a nie ewentualne kary.

Volkswagen przyznał, że rzeczywiście zaniżano poziom emisji CO2, co oznacza, że zaniżano również poziom zużycia paliwa. Sprawa dotyczyć ma ok. 800 tys. samochodów, w tym - uwaga - niespełna 100 tys. samochodów z silnikami benzynowymi, dotychczas niezaangażowanymi w skandal. Chodzi o silniki 1.4 TDI, 1.6 TDI i 2.0 TDI produkowane od 2012 roku (a więc modele VW Golf, Polo, Passat, Audi A1 i A3, Seat Ibiza i Skody Octavia, Yeti, Rapid). Jeśli chodzi o jednostki benzynowe to chodzi o silnik 1.4 ACT z systemem odłączania cylindrów, który debiutował w 2012 roku. Zaniżanie emisji i zużycia ma wynosić - w zależności od jednostki - między 10 a 15 procent.

Komisja Europejska natychmiast zareagowała zapowiedzią nałożenia kar oraz naciskiem na przyśpieszenie wewnętrznego śledztwa Volkswagena, które ma wyjaśnić wszystkie nieprawidłowości.

Volkswagen i nowe ładowarki nowe technologie Volkswagen wprowadza na rynek ładowarkę do samochodów elektrycznych

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Zobacz także

Volkswagen podkręca elektryczne tempo

Volkswagen podkręca elektryczne tempo 2020-02-14

Coraz więcej z polskich pracowników Volkswagen Group korzysta na co dzień z samochodów elektrycznych. Z myślą o nich oraz gościach, na terenie firmy zainstalowano 36 punktów ładowania – to największa instalacja stacji ładowania samochodów...
Toyota czy Volkswagen? Oto najwięksi producenci AD 2019!

Toyota czy Volkswagen? Oto najwięksi producenci AD 2019! 2020-01-21

Najlepiej sprzedający się samochodów roku 2019 pochodzi z Japonii, ale w zestawieniu największych producentów zwyciężyli Niemcy. Tak – w jednym zdaniu – podsumować można ubiegłoroczne statystyki sprzedaży nowych aut osobowych na świecie. Z...
Rekordowa kara UOKiK nałożona na Volkswagena

Rekordowa kara UOKiK nałożona na Volkswagena 2020-01-15

25 tomów akt, ponad 5 tys. kart z dowodami – tyle materiałów zgromadził Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w postępowaniu przeciwko Volkswagen Group Polska. Chodziło oczywiście o słynną aferę spalinową.Koncern stosował w samochodach...
Ambitne, elektryczne plany Volkswagena

Ambitne, elektryczne plany Volkswagena 2019-12-28

Elektryczna ofensywa Volkswagena nabiera coraz bardziej konkretnych kształtów. Przypomnijmy, że rozpoczęła ją premiera pierwszego samochodu elektrycznego zbudowanego bazie modułowej platformy MEB, czyli ID.3.Przypomnijmy, że Volkswagen ID.3...
250 tysięcy aut elektrycznych Volkswagena

250 tysięcy aut elektrycznych Volkswagena 2019-12-29

Elektryfikacja Volkswagena to nie są czcze zapowiedzi. Niemiecki koncern wyprodukował i sprzedał już 250 tysięcy samochodów bateryjnych.Jubileuszowy egzemplarz to elektryczny e-Golf. Samochód wyjechał z niemieckiego salonu w połowie grudnia. To...
Volkswagen narzuca ostre tempo!

Volkswagen narzuca ostre tempo! 2019-12-23

W nadchodzącym roku marka Volkswagen wprowadzi na światowe rynki 34 nowe modele. Dwanaście z nich to auta typu SUV, osiem to modele elektryczne lub hybrydowe. Dyrektor Operacyjny Volkswagena – Ralf Brandstätter – stwierdził: Stoimy u progu nowej...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.