chceauto.pl
x

Volkswagen Touareg

Oceny użytkowników3.8471/5. Głosy: 85
Ocena: 3.85/5
Głosy: 85.

Wybierz rocznik

2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018

Volkswagen Touareg I (2003-2010)

Volkswagen Touareg to jeden z nielicznych SUV-ów, który nie boi się kopnego piachu, śniegu czy błota. Skonstruowany wspólnie z firmą Porsche (bliźniaczy model to Cayenne) pojazd sprawdza się nie tylko jako szybka, podwyższona rodzinna limuzyna, ale również - mimo samonośnego nadwozia - jako auto terenowe, czego nie można powiedzieć o większości konkurencyjnych konstrukcji.

Za duże zdolności terenowe odpowiada seryjny napęd obu osi (ze sprzęgłem wielopłytkowym). Ponadto - już opcjonalnie - niektóre samochody wyposażone są w blokadę centralnego i tylnego dyferencjału oraz reduktor. Tak wyposażony samochód może samodzielnie wydostać się niemal z każdych tarapatów, oczywiście o ile pozwolą mu na to opony.

Touarega I generacji zaprezentowano w 2002 roku. W 2006 roku model poddano niewielkiemu liftingowi - zmianom uległ m.in. kształt przednich i tylnych świateł oraz atrapa chłodnicy. Produkcję zakończono w 2010 roku.

Gama silników jest szeroka. Jeśli ważne są koszty utrzymania (a kiedy nie są?) to najlepiej wybrać samochód z 5-cylindrowym silnikiem 2.5 TDI (z pompowtryskiwaczami) i manualną skrzynią biegów. Moc 174 KM nie zapewnia w Touaregu rewelacyjnych osiągów, ale jest to solidna konstrukcja, która nie tylko rzadko się psuje, ale również zużywa akceptowalne ilości paliwa.

Większy diesel ma już 6 cylindrów i 3 litry pojemności. W tym silniku (3.0 TDI) zastosowano już układ wtrysku typu common-rail. Jednostka pracuje więc ciszej i w lepszy sposób rozwija moment obrotowy, ale jest bardziej wrażliwa na jakość paliwa. Ze względu na większą moc (225 KM) i wciąż relatywnie niewielkie zużycie paliwa, to może być najlepszy wybór w Touaregu.

Najmocniejszy diesel to silnik 5.0V10 TDI. To już propozycja dla koneserów, gdyż serwisowanie samochodu z tą jednostką może szybko spustoszyć konto. Rozrząd oparto na kołach zębatych, przez co, teoretycznie, jest dożywotni. Gdy jednak zajdzie konieczność jego wymiany (a wbrew pozorom czasem się to zdarza), trzeba się liczyć z kosztem nawet 5 tys. zł (oczywiście poza ASO). Pojemność układu olejowego to aż 11 litrów, ponadto silnik (z dwiema turbosprężarkami) jest tak ciasno zabudowany w komorze, że do wielu czynności serwisowych należy go po prostu wyjąć! Po stronie zalet tabun koni (313 KM) i moment obrotowy, jak w samochodach ciężarowych (750 Nm).

Fani silników benzynowych najczęściej wybierają pomiędzy jednostką 3.2VR6 a 4.2V8. Rozrząd pierwszego z nich oparto na łańcuchu, jednostka ta również w miarę dobrze znosi potraktowanie instalacją gazową (koniecznie sekwencyjną). Natomiast w silniku V8 zastosowano pasek rozrządu. Oczywiście w obu przypadkach trzeba liczyć się z naprawdę dużym zużyciem paliwa (masa i gabaryty samochodu robią swoje). W 2006 roku silnik 3.2 został zastąpiony przez jednostkę 3.6 FSI (z bezpośrednim wtryskiem). Tym samym utracony został atut dobrej współpracy z LPG.

Raczej jako ciekawostkę należy potraktować silnik 6.0W12. Ze wzgledu na fakt, że jeo serwisowanie jest ekstremalnie kosztowne, to bardzo rzadka oferta na rynku wtórnym.

Najwięcej problemów w Touaregu przysporzyć może rozbudowana instalacja elektryczna. Samochód wyposażony jest w wiele przydatnych gadżetów (np. adaptacyjny tempomat), które z czasem odmówić mogą posłuszeństwa. Zdarza się, że komputer informuje kierowcę o awarii równych systemów (np. przepalające się żarówki, spadek ciśnienia w oponach), mimo że w rzeczywistości samochód jest sprawny.

Poza tym auto cieszy się opinią bezawaryjnego, chociaż bieżąca obsługa serwisowa na pewno nie należy do tanich (klocki hamulcowe, wahacze, tuleje metalowo-gumowe). Układ napędu 4x4 również ma opinię solidnego. W zasadzie najprędzej zużyciu mogą ulegać podpory wału napędowego (co objawia się głośnym huczeniem). Samej podpory wymienić się nie da, nowy wał kosztuje około 4 tys. zł, można rozważyć również jego regenerację (koszt około 1500 zł).

Polecić można modele z pneumatycznym zawieszeniem, które świetnie sprawdzają się na polskich drogach i które dość łatwo znaleźć można na rynku wtórnym. Samochody wyposażone w ten układ zapewniają komfort jazdy na poziomie hydropneumatycznych modeli Citroena. W trybie automatycznym samochód sam opuszcza się podczas szybkiej jazdy, ponadto samodzielnie można regulować prześwit w zakresie 16-30 cm, co zwiększa zdolności terenowe.

Zła wiadomość? Koszt serwisu. W samochodach z pneumatycznym zawieszeniem korodują przyłącza pneumatyczne do poduszki i amortyzatora. Często nie da się tego elementu naprawić i trzeba wymieniać w całości. Zdarzyć się mogą zatarcia kompresorów, a także awarie poszczególnych poduszek (objawia się to przechyleniem samochodu na postoju). Usunięcie żadnej z tych usterek nie będzie tanie, trzeba raczej liczyć się z wydatkami w tysiącach złotych.

Na rynku wtórnym dominują oczywiście samochody z silnikami wysokoprężnymi. Natomiast auta sprowadzane z USA (poznać je można m.in. po światłach obrysowych oraz innym wycięciu na tylną tablicę rejestracyjną) najczęściej napędzane są silnikami V8. W tym wypadku trudniej o egzemplarz z pneumatycznym zawieszeniem.

Przed zakupem Touarega warto zrobić rozeznanie rynku pod kątem warsztatu, który będzie potrafił serwisować ten model. Jeżdżenie do ASO z samochodami po gwarancji ze względów finansowych nie ma większego sensu. Tymczasem naprawy są skomplikowane i może się okazać, że nawet wymiana rozrządu przerośnie siły wielu warsztatów.

Volkswagen Touareg II (2010-2015)

II generacja Volkswagena Touarega zadebiutowała w 2010 roku. Samochód stylistycznie nawiązuje do modelu I generacji. Wyposażenie jest jeszcze bardziej bogate i obejmuje m.in. adaptacyjny tempomat oraz układ automatycznego hamowania w wypadku zagrożenia kolizją.

Volkswagen Touareg III (2018-2018)

Trzecia generacja Touarega zadebiutowała na specjalnym pokazie w Pekinie w drugiej połowie marca 2018 roku.

Touareg trzeciej generacji w porównaniu z poprzednikiem stał się nieco szerszy (mierzy 1984 mm) i wyraźnie dłuższy (o 7,7 cm, ma 4878 mm długości), a przy tym odrobinę niższy.

Nowe rozmiary wpłynęły pozytywnie zarówno na proporcje nadwozia, jak i na wielkość wnętrza. Większa długość pozwoliła na przykład na stworzenie znacznie większego bagażnika, którego pojemność wzrosła z 697 do 810 litrów.

Mimo większych rozmiarów karoseria wykonana z aluminium (48 procent) i stali wysokiej wytrzymałości (52 procent) jest o 106 kg lżejsza w porównaniu z karoserią poprzedniego modelu.

W Touaregu III zadebiutował całkowicie cyfrowy Innovision Cockpit. Cyfrowe wskaźniki (Digital Cockpit z 12-calowym ekranem) i najbardziej rozbudowany system multimedialny Discover Premium (z 15-calowym ekranem dotykowym) tworzą w nim jedno urządzenie służące do obsługi pokładowych funkcji, do przekazywania informacji, komunikowania oraz do rozrywki. Urządzenie nie ma prawie żadnych klasycznych przycisków czy włączników.

Przykładowe samochody

Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg III 3.0 V6 TDI 231 KM

2018, SUV
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 304 000,00 zł
Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg II FL 3.0 V6 TDI 204 KM

2014, SUV
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 125 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynku
Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg II 3.6 V6 FSI 280 KM

2010, SUV
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 64 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyOceny3.00/5. Głosy: 2
Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg I 3.2 V6 241 KM

2004, SUV
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 29 000,00 zł
DostępnośćWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęOceny3.75/5. Głosy: 4

Zobacz także

Europejski Samochód Roku. Kandydaci!

Europejski Samochód Roku. Kandydaci! 2018-11-06

Jury konkursu na Europejski Samochód Roku - Car of the Year - opublikowało zmodyfikowaną listę kandydatów do presiżowego tytułu. Aktualne zestawienie obejmuje 44 kandydatów. Finałową siódemkę poznać mamy 26 listopada. Ze statystycznego punktu...
Znamy kandydatów do Car of the Year 2019

Znamy kandydatów do Car of the Year 2019 2018-07-11

Poznaliśmy właśnie, liczącą aż 50 propozycji, wstępną listę kandydatów do tytułu Europejskiego Samochodu Roku 2019. Jury składające się z europejskich dziennikarzy motoryzacyjnych opublikowało właśnie swoje typy. Chociaż zestawienie ma "mocno...
Volkswagen Lavida debiutował w Pekinie

Volkswagen Lavida debiutował w Pekinie 2018-04-25

Największym pojedynczym rynkiem Volkswagena są Chiny. Nie dziwi więc, że na salonie w Pekinie niemiecki koncern pokazał szereg nowości.W samym tylko 2018 roku Volkswagen zaprezentuje w Chinach dziewięć nowych modeli. Na targach „Auto China 2018” w...
Volkswagen Touareg III już w Polsce. Ceny

Volkswagen Touareg III już w Polsce. Ceny 2018-04-05

Zaledwie kilka dni temu Volkswagen Touareg III został zaprezentowany na specjalnym pokazie w Pekinie, a już model ten możemy zobaczyć w Polsce, na Poznań Motor Show. Jednocześnie jest to europejska premiera tego modelu, podczas której poznaliśmy...
Oto Volkswagen Touareg III!

Oto Volkswagen Touareg III! 2018-03-23

W Pekinie odbyła się światowa premiera Volkswagena Touareg III generacji. Ma to być kamień milowy w ofensywie technologicznej niemieckiej marki - największy i najbardziej luksusowy model z wyposażeniem obejmującym szereg nowych systemów...
Volkswagen Touareg III generacji

Volkswagen Touareg III generacji 2018-02-10

Volkswagen ujawnił pierwszą grafikę przedstawiającą nową generację flagowego SUV-a, czyli Touarega.Samochód oficjalnie zadebiutuje na specjalnym pokazie 23 marca w Pekinie. Dlaczego nie na salonie genewskim, który odbędzie się na początku marca?...
Plany Volkswagen na rok 2018

Plany Volkswagen na rok 2018 2018-01-20

W 2017 roku Volkswagen rozpoczął wdrażanie strategii o nazwie Transform 2025+. Pod hasłem tym kryje sie m.in. jedna z największych ofensyw modelowych w historii marki. Jakie premiery niemiecki koncern przewiedział na nadchodzące 12 miesięcy?Pierwsza...
Rusza ofensywa modelowa Volkswagena!

Rusza ofensywa modelowa Volkswagena! 2017-05-08

Mimo perturbacji związanych z aferą dieselgate Volkswagen może pochwalić się rewelacyjną kondycją. Rekordowe wyniki przekładają się na tempo prac nad nowymi modelami. W pierwszym kwartale bieżącego roku Grupa Volkswagena odnotowała zysk w...
4MOTION - by czuć się bezpiecznie zimą

4MOTION - by czuć się bezpiecznie zimą 2017-01-23

W Volkswagenie napęd na cztery koła nie jest przywilejem jedynie aut terenowych. Napęd 4Motion znajduje się w ofercie większości modeli – od Golfa po Sharana w osobowych i od Caddy po Craftera w użytkowych. W porównaniu do wyniku osiągniętego w...
Volkswagen Touareg Executive Edition

Volkswagen Touareg Executive Edition 2016-07-07

Obecna generacja Volkswagena Touareg dostępna jest w salonach już do 6 lat. Nic więc dziwnego, że szczyt zainteresowania tym modelem już raczej minął.By podratować słabnącą sprzedaż, Volkswagen zdecydował się na wprowadzenie limitowanej serii o...
Volkswagen Touareg po liftingu. Ceny

Volkswagen Touareg po liftingu. Ceny 2014-11-10

Do polskich salonów wjeżdża Volkswagen Touareg po liftingu. Co się zmieniło i jak kształtują się ceny tego pojazdu? Od momentu wprowadzenia na rynek w 2002 roku, na Touarega zdecydowało się na całym świecie ponad 750 000 kierowców. Od 4 lat na...
Volkswagen Touareg po liftingu

Volkswagen Touareg po liftingu 2014-04-17

Latem na rynek trafić ma odświeżona wersja flagowego niemieckiego SUVa. Co zmieniło się w Touaregu po czterech latach od rozpoczęcia produkcji? Najwięcej nowości dotyczy wyglądu pasa przedniego. Inna jest m.in. osłona chłodnicy, która zamiast...
Rekordowa sprzedaż Volkswagena

Rekordowa sprzedaż Volkswagena 2014-01-19

Ubiegły rok okazał się rekordowy dla Volkswagena. Dział samochodów osobowych tej firmy w ciągu dwunastu miesięcy sprzedał 5,93 mln samochodów (2012: 5,74 mln; +3,4 proc). W samym grudniu sprzedaż wyniosła 535 200 sztuk (grudzień 2012: 517 900; +3,3...
VW Touareg - drogo, ale prestiżowo

VW Touareg - drogo, ale prestiżowo 2011-10-10

Volkswagen Touareg to jeden z nielicznych SUV-ów, który nie boi się kopnego piachu, śniegu czy błota. Skonstruowany wspólnie z firmą Porsche (bliźniaczy model to Cayenne) pojazd sprawdza się nie tylko jako szybka, podwyższona rodzinna limuzyna, ale...
Najlepsze auto na wakacje

Najlepsze auto na wakacje 2011-07-28

Jeśli na urlop wybieramy się daleko, a do tego większa grupą osób i chcemy zapewnić sobie oraz pasażerom wysoki komfort podróżowania, potrzebujemy samochodu z przestronnym wnętrzem i pojemnym bagażnikiem, a także najlepiej z ekonomicznym silnikiem....
Wiesz, który SUV jest najlepszy?

Wiesz, który SUV jest najlepszy? 2011-07-22

Jednym ze sposobów oceny jakości produktu jest badanie satysfakcji klienta. Zajmują się tym wyspecjalizowane agencje badań rynkowych.Jedną z nich jest amerykański instytut J.D. Power and Associates. Firma zajmuje się badaniami na całym świecie, a jej...
Jesteśmy też na Facebook Jesteśmy też na Google+ Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.