Volkswagen Touareg nie sprzedaje się zbyt dobrze, w dodatku dobiega kresu swojej rynkowej kariery. Jego produkcja zakończy się w 2026 roku, a nowej generacji nie przewidziano. Z tej przyczyny niemiecki koncern mocno obniżył ceny Touarega.
- Nowej generacji Touarega nie będzie
- Nowe ceny Volkswagena Touareg są niższe nawet o 140 tys. zł
- Mniej silników i wersji wyposażeniowych Touarega
Nowej generacji Touarega nie będzie
Touareg debiutował w 2002 roku, a pierwsza generacja przetrwała w produkcji aż 8 lat - do 2010 roku. Samochód był oferowany z szeroką gamą silników, można było wybrać takie jednostki jak pięciolitrowy diesel V10 czy silnik benzynowy 6.0W12.
Drugą generację produkowano między 2010 a 2018 rokiem, a obecnie w salonach są pojazdy trzeciej i ostatniej generacji. Nowej generacji nie będzie ze względu na wysokie ceny. Volkswagen dojrzał do decyzji, że musi się pozycjonować poniżej Audi, a nie tworzyć wewnętrznej konkurencji.
Nowe ceny Volkswagena Touareg są niższe nawet o 140 tys. zł
Ceny Touarega rozpoczynają się teraz od 306 tys. zł za wersję hybrydową plug-in z silnikiem 3.0 TSI V6 o mocy systemowej 381 KM i takie auto jest dostępne wyłącznie w bazowej wersji Elegance.

Volkswagen Touareg
Na szczycie gamy znajduje się natomiast Touareg R – również hybryda plug-in o łącznej mocy układu napędowego 462 KM – w cenie od 335 tys. zł. Wszystkie odmiany Touarega wyposażone są standardowo w stały napęd na cztery koła 4MOTION oraz automatyczną, 8-stopniową przekładnię Tiptronic.
Ta obniżka robi wrażenie, bo nowa cena jest niższa od poprzedniej o około 100 tys. zł w przypadku wersji bazowej oraz o 140 tys. zł w przypadku Touarega R!

Volkswagen Touareg
Mniej silników i wersji wyposażeniowych Touarega
Jednocześnie Volkswagen przetrzebił gamę silnikową Touarega. Z oferty wypadły silniki benzynowe bez elektrycznego wspomagania, zostały za to diesle, ale teraz są cenowo pozycjonowane na poziomie hybryd plug-in, a są przy tym dużo słabsze.
Za auto z silnikiem 3.0V6 TDI o mocy 231 KM trzeba zapłacić niemal 310 tys. zł, a za wersję o mocy 286 KM - 333 tys. zł. Obie wersje wysokoprężne dostępne są w wersji wyposażeniowej R Line, która jest pozycjonowana wyżej niż Elegance. Powyżej jest jeszcze sportowy Touareg R, ale ten jest już dostępny wyłącznie z hybrydą.
Wielkiego wyboru wyposażeniowego już nie ma, ale to nie dziwi. Mamy wszak do czynienia autem w wersji schyłkowej.