chceauto.pl
x

Volkswagen Sharan II 1.4 TSI 150 KM

Volkswagen Sharan II 1.4 TSI 150 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2010
Średnia cena
30 000 zł
Nadwozie
VAN
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1390 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1723 kg
Ładowność
567 kg

OSIĄGI

Moc
150 KM
0-100 km/h
10.7 s.
V max
197 km/h
Zasięg
880 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
8 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
52 zł
Zbiornik paliwa
70 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
205/60 R16
215/60 R16
225/50 R17

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
107 na 127 sklasyfikowanych
Awaryjność
8%
Średni przebieg
72 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
K
Bagażnik
885 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeFatalnie. Alarm i odcięcie zapłonu to rzecz nieodzowna małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.

Volkswagen Sharan II 1.4 TSI 150 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Volkswagen Sharan II 1.4 TSI 150 KMVolkswagen Sharan II 1.4 TSI 150 KMVolkswagen Sharan II 1.4 TSI 150 KMVolkswagen Sharan II 1.4 TSI 150 KMVolkswagen Sharan II 1.4 TSI 150 KMVolkswagen Sharan II 1.4 TSI 150 KMVolkswagen Sharan II 1.4 TSI 150 KMVolkswagen Sharan II 1.4 TSI 150 KM

Volkswagen Sharan II 1.4 TSI 150 KM

Volkswagen Sharan

Sharan to odpowiedz koncernu z Wolfsburga na cieszące się w Europie coraz większym powodzeniem minivany. Auta budowane były w taki sposób, by zapewnić jak najwięcej przestrzeni pięcioosobowej rodzinie, wiele wersji wyposażonych było również w dwa dodatkowe fotele montowane w bagażniku. Auta są zdecydowanie większe niż pojazdy pokroju Renault Scenic czy Opla Zafira. Z technicznego punktu widzenia Sharanowi zdecydowanie bliżej bowiem do samochodu segmentu D niż kompaktu. Pokrewieństwo z popularnymi modelami Volkswagena ułatwia serwisowanie, chociaż - zwłaszcza pierwsza generacja - z całą pewnością nie należy do bezawaryjnych.

Volkswagen Sharan II

Druga generacja Sharana zadebiutowała w 2010 roku na salonie motoryzacyjnym w Genewie. Niedługo później pojawił się też bliźniaczy Seat Alhambra. Z technicznego punktu widzenia oba auta bazują na podzespołach Volkswagena Passata typoszeregu B7. W stosunku do poprzednika samochód oferuje o wiele więcej miejsca (jest aż o 22 cm dłuższy) i zdecydowanie wyższy poziom bezpieczeństwa. Godne polecenia są szczególnie wersje z silnikami wysokoprężnymi. Benzynowy 1,4 l TSI o mocy 150 KM radzi sobie z niemałym autem nadzwyczaj sprawnie, ale dręczą go - często poważne - usterki rozrządu.

Silnik

1,4 TSI - to jeden z najczęściej nagradzanych silników w histoii motoryzacji. Zapewnia świetną dynamikę i niewielkie zużycie paliwa. Cierpi jednak na wiele - drogich w naprawach przypadłości. Najwięcej problemów przysparzają mocniejsze odmiany wyposażone w turbinę i kompresor (140 i 170 KM). Standardową przypadłością jest wyciąganie się łańcucha rozrządu podyktowane wadliwym napinaczem, niewłaściwym smarowaniem (uwaga na auta serwisowane w trybie "long life"!) i jakością samego łańcucha. Problematyczny jest też tzw. „wariator” odpowiadający za zmianę faz rozrządu. Jego usterki objawiają się chakterystycznym „grzechotaniem” po uruchomieniu (odgłos podobny do pracy diesla utrzymujący się przez kilka sekund po uruchomieniu zimnego silnika). Czasem współpracy odmawiają wtryskiwacze i – w modelach z kompresorem – sprzęgło magnetyczne pompy wody.

Bardzo przykra jest też inna usterka, która dotyka zwłaszcza mocniejsze odmiany (zdarza się też w pechowych egzemplarzach słabszych jednostek pozbawionych kompresora). W wielu silnikach dochodzi do pękania pierścieni tłokowych a nawet samych tłoków!

Pozbawione wszystkich wymienionych wyżej wad są dopiero jednostki wprowadzone na rynek w polowie 2012 roku, gdy przekonstruowano wadliwy rozrząd i zastąpiono problematyczny łańcuch paskiem zębatym. Warto pamiętać, że wszystkie motory serii TSI mają bezpośredni wtysk paliwa, co w praktyce uniemożliwia (lub czyni nieopłacalnym) montaż instalacji gazowej.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2015-09-30

Wersje

NADWOZIA

Volkswagen Sharan po modernizacji2015-02-19Volkswagen Sharan po liftingu. Ceny2015-09-28VW i Ford razem? Szykuje się ciekawy sojusz!2018-06-20Marzysz o Volkswagenie?2012-01-20VW Sharan. Duży i wygodny, ale...2012-03-294MOTION - by czuć się bezpiecznie zimą2017-01-23

Volkswagen Sharan II 1.4 TSI 150 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Chevrolet Orlando

Chevrolet Orlando

1.8 DOHC 16 141 KM benzyna2010VANręcznaprzedni
cena średnia 17 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Zafira

Opel Zafira

1.8 140 KM benzyna2010VANręcznaprzedni
cena średnia 19 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford Galaxy

Ford Galaxy

2.0 145 KM benzyna2010VANręcznaprzedni
cena średnia 30 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford C-Max

Ford C-Max

1.6 EcoBoost 150 KM benzyna2010VANręcznaprzedni
cena średnia 21 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford S-MAX

Ford S-MAX

2.0 145 KM benzyna2010VANręcznaprzedni
cena średnia 28 000 zł
OCENY
Dostępność
Mazda 5

Mazda 5

2.0 145 KM benzyna2010VANręcznaprzedni
cena średnia 30 000 zł
OCENY
Dostępność

Volkswagen Sharan II 1.4 TSI 150 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS