chceauto.pl
x

Volkswagen Passat B8 1.5 TSI 150 KM

Volkswagen Passat B8 1.5 TSI 150 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2018
Średnia cena
75 000 zł
Nadwozie
kombi
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
1498 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1450 kg
Ładowność
590 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
150 KM
0-100 km/h
8.8 s.
V max
213 km/h
Zasięg
800 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
8.2 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
47 zł
Zbiornik paliwa
66 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
215/60 R16
215/55 R17
235/45 R18
235/40 R19

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
D
Bagażnik
650 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeFatalnie. Alarm i odcięcie zapłonu to rzecz nieodzowna małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.

Volkswagen Passat B8 1.5 TSI 150 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Volkswagen Passat B8 1.5 TSI 150 KMVolkswagen Passat B8 1.5 TSI 150 KMVolkswagen Passat B8 1.5 TSI 150 KMVolkswagen Passat B8 1.5 TSI 150 KMVolkswagen Passat B8 1.5 TSI 150 KMVolkswagen Passat B8 1.5 TSI 150 KMVolkswagen Passat B8 1.5 TSI 150 KMVolkswagen Passat B8 1.5 TSI 150 KMVolkswagen Passat B8 1.5 TSI 150 KM

Volkswagen Passat B8 1.5 TSI 150 KM

Volkswagen Passat

Passat to podręcznikowy przykład pojazd klasy niższej średniej. Znaczek "samochodu dla ludu" sprawia, że nie jest tak prestiżowy, jak np Audi A4, BMW serii 3 czy Mercedes klasy C ale na tle tych pojazdów może się pochwalić zdecydowanie obszerniejszym wnętrzem i - w większości przypadków - dużo niższymi kosztami eksploatacji. Passaty zyskały sobie opinię aut niezawodnych, trwałych i łatwych w serwisowaniu, chociaż - zwłaszcza w ostatnich latach - twierdzenia te nie zawsze odpowiadają rzeczywistości.

Volkswagen Passat B8

Passat B8 debiutował jesienią 2014 roku na salonie w Paryżu. W przeciwieństwie do poprzednika samochód zaprojektowano od podstaw. Bazą do jego stworzenia była modułowa płyta podłogowa znana m.in. z obecnego Golfa. Niemcy zaprezentowali od razu zarówno odmianę z nadwoziem sedan, jak i kombi.

Nowy Passat z trójbryłową karoserią mierzy teraz 4767 mm długości, co oznacza, że jest krótszy od poprzednika o równe 2 mm. Mimo tego auto może się jednak pochwalić zdecydowanie przestronniejszym wnętrzem. Rozstaw osi wydłużył się aż o 79 mm i wynosi teraz 2791 mm. Samochód sprawia wrażenie większego niż w rzeczywistości dzięki zmniejszeniu zwisów nadwozia. Przednie koła przesunięto w kierunku przedniego zderzaka o 33 mm, tylni zwis skrócono o 17 mm.

Passat 8 generacji jest też o 12 mm szerszy od poprzednika (szerokość nadwozia 1832). Co zaskakujące, chociaż wysokość nadwozi zmniejszyła się o 14 mm w kabinie wygospodarowano więcej miejsca na głowy pasażerów.

Gama modelowa nowego Passata w momencie debiutu obejmowała dziesięć jednostek napędowych - wszystkie mają bezpośredni wtrysk paliwa i turbodoładowanie.


Silnik

To następsca wielokrotnie nagradzanego, acz uznawanego za usterkowy (dotyczy modeli sprzed 2012 roku) silnika 1,4 l tSI. Konstrukcyjnie 1,5 l TSI coraz bardziej upodabnia się do silnika wysokoprężnego. To pierwszy na świecie, produkowany na masową skalę, motor benzynowy z turbosprężarką o zmiennej geometrii. Dzięki niej i zmodyfikowanemu układowi chłodzenia powietrza doładowującego maksymalny moment obrotowy – 200 Nm - rozwijany jest już przy 1300 obr./min. Wartość ta utrzymywana jest aż do 4500 obr./min, co pozwala oczekiwać świetnej elastyczności i reakcji na gaz.

Podobnie, jak w Dieslach, w silniku 1,5 l TSI (oznaczenie producenta EA211 TSI evo) zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa systemu Common Rail. Czwarte już wcielenie układu bezpośredniego wtrysku osiąga bardzo wysokie ciśnienie - 350 barów - co pozwala na skrócenie czasów wtrysków i samych dawek paliwa (niższa emisja spalin).

Tuleje cylindrowe wykończono w technice APS (atmospheric plasma spray). Polega ona na plazmowym nanoszeniu specjalnej powłoki optymalizującej tarcie (powierzchnia lepiej współpracuje ze środkami smarnymi tworząc specjalne „kieszonki” poprawiające przyczepność filmu olejowego). To z kolei sprawia, że tuleje mają wyższą odporność na korozję i zdecydowanie większą trwałość. Takie rozwiązanie sprawiać ma, że silniki świetnie współpracować będą z hybrydowymi układami napędowymi, w których jednostki benzynowe bardzo rzadko pracują w optymalnych temperaturach.

Po stronie nowości zastosowanych w EA211 TSI evo zaliczyć też można sterowany hydraulicznie system zmiennych faz rozrządu czy – kontrolowane elektronicznie - pompy oleju i cieczy chłodzącej. Standardem jest system dezaktywacji cylindrów ACT.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2018-11-05

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

Król jest jeden. Ten model rządzi w Polsce!2020-01-14Volkswagen Passat GTE po zmianach. Ceny2019-09-25Volkswagen Passat GTE z większym zasięgiem2019-08-27Volkswagen Passat w nowej, tańszej wersji2019-08-14Volkswagen Passat po modernizacji. Pierwsze ceny2019-06-22Volkswagen Passat Variant R-Line Edition2019-03-19

Volkswagen Passat B8 1.5 TSI 150 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Kia Optima

Kia Optima

2.0 163 KM benzyna2018kombiręcznaprzedni
cena średnia 66 000 zł
OCENY
Dostępność
Volvo V60

Volvo V60

2.0 T3 152 KM benzyna2018kombiręcznaprzedni
cena średnia 86 000 zł
OCENY
Dostępność
Toyota Avensis

Toyota Avensis

1.8 Valvematic 147 KM benzyna2018kombiręcznaprzedni
cena średnia 77 000 zł
OCENY
Dostępność
BMW 3

BMW 3

18i 136 KM benzyna2018kombiręcznatylny
cena średnia 87 000 zł
OCENY
Dostępność
Mazda 6

Mazda 6

2.0 Skyactiv-G 145 KM benzyna2018kombiręcznaprzedni
cena średnia 55 000 zł
OCENY
Dostępność
Mercedes - Benz C-klasa

Mercedes C-klasa

180 156 KM benzyna2018kombiręcznatylny
cena średnia 89 000 zł
OCENY
Dostępność

Volkswagen Passat B8 1.5 TSI 150 KM Opinie i komentarze

comments powered by Disqus

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.