chceauto.pl
x
Używane: Mitsubishi Grandis

Używane: Mitsubishi Grandis

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2018-03-18 Opinie
Minivany od lat cieszą się ogromną popularnością w Japonii. Jednym z dostępnych w Europie aut tej klasy o stricte azjatyckim pochodzeniu jest Mitsubishi Grandis. Czy warto go kupić?

Mitsubishi Grandis
Mitsubishi Grandis
Samochód produkowany był w latach 2003-2011 i początkowo oferowano go wyłącznie w krajach azjatyckich (produkcją zajmowały się fabryki w Japonii, na Filipinach, Tajwanie i w Tajlandii). Z czasem Mitsubishi rozpoczęło też import auta na Stary Kontynent.
Karoseria mierzy 4765 mm długości, 1795 mm szerokości i 1655 mm wysokości. Rozstaw osi jest typowy dla segmentu D - 2830 mm. Wymiary stawiają Grandisa w gronie bezpośrednich konkurentów europejskiego Renault Espace. Podobnie jak ono, samochód nie jest – niestety – wyposażony w przesuwne tylne drzwi, co nieco ogranicza funkcjonalność. Manewrowaniu w mieście nie sprzyja również wynosząca przeszło 11 m średnica zawracania.

Mitsubishi Grandis
Mitsubishi Grandis
Nie można za to narzekać na przestrzeń w kabinie. W zależności od wersji klienci mieli do wyboru wersje 5 osobowe, 6 osobowe (po dwa niezależne fotele w trzech rzędach) i 7 osobowe. W tej ostatniej (najpopularniejsza na rynku) dwa dodatkowe fotele umieszczono w bagażniku. Po ich złożeniu otrzymujemy płaską podłogę.

Wyposażenie jest bogate (często spotkać można np. osobne sterowanie klimatyzacją dla 2 i 3 rzędu siedzeń), ale kabina utrzymana jest w japońskim stylu. Oznacza to m.in. twarde, podatne na zarysowania, plastiki i – typową dla Mitsubishi – regulację kierownicy w tylko jednej płaszczyźnie.

Mitsubishi Grandis
Mitsubishi Grandis
Na tle europejskich vanów samochód uznać można za bardzo trwały, ale trzeba zdawać sobie sprawę z kilku typowych dolegliwości. Kiepskie jest np. fabryczne zabezpieczenie antykorozyjne, więc przed zakupem radzimy dokładnie skontrolować auto również od spodu. Kwestią sporną pozostaje też wybór jednostki napędowej. Benzynowe R4 2,4 l MIVEC (16 zaworów, pojedynczy wałek rozrządu w głowicy, system zmiennych faz rozrządu) uchodzi za trwały, ale paliwożerny. Na plus zaliczyć można brak bezpośredniego wtrysku (możliwość zamontowania LPG), ale pamiętać trzeba o okresowej regulacji luzów zaworowych (polecamy lubryfiakację zaworów!).

Mitsubishi Grandis
Mitsubishi Grandis
Słabym punktem są łożyska ręcznej skrzyni biegów. Często psuje się łożysko na wałku atakującym, co skutkuje charakterystycznym szumem (również w czasie pracy na postoju). Naprawa wymaga demontażu skrzyni biegów, co kosztować będzie około tysiąca złotych. Drogi (około 600 zł za same części) jest też zestaw napędu rozrządu.
Niezłą trwałością cieszą się za to proste, czterostopniowe skrzynie automatyczne ale znacznie podnoszą spalania i obniżają osiągi (11,9 s do 100 km/h zamiast 10,0).

Ostrożność zachować należy w przypadku silnika Diesla. Wysokoprężne 2,0 l DiD to w rzeczywistości volkswagensowski 2,0 l TDI (ze wszelkimi tego konsekwencjami). Jest dynamiczny i oszczędny, ale – zwłaszcza w autach sprzed 2007 roku – cierpi z powodu zużytych pomp olejku (duże ryzyko zatarcia) i pękających głowic. Po zakupie warto profilaktycznie wymienić pompę (lub napęd) pompy oleju i mieć świadomość ewentualnych kosztów związanych z usterką turbosprężarki, dwumasowego koła zamachowego lub – na szczęście opcjonalnego – filtra cząstek stałych.


Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Używane: Mitsubishi Grandis - GALERIA ZDJĘĆ

Używane: Mitsubishi GrandisUżywane: Mitsubishi GrandisUżywane: Mitsubishi GrandisUżywane: Mitsubishi GrandisUżywane: Mitsubishi GrandisUżywane: Mitsubishi GrandisUżywane: Mitsubishi GrandisUżywane: Mitsubishi Grandis

Zobacz także

Poradnik: używane z salonu. Toyota i Volkswagen

Poradnik: używane z salonu. Toyota i Volkswagen 2017-06-20

Samochody koncernów Toyoty i Volkswagena od lat rywalizują o palmę pierwszeństwa wśród najchętniej kupowanych w naszym kraju pojazdów. Dotyczy to również rynku wtórnego. W jaki sposób próbują zagospodarować tą niszę dealerzy obu marek? Czy...
Używane: Opel Astra IV (J)

Używane: Opel Astra IV (J) 2017-05-28

Czwarta generacja Opla Astry (typoszereg J) debiutowała w czasie salonu samochodowego we Frankfurcie w 2009 roku. Samochód okazał się sporym sukcesem, a w produkcji przetrwał do 2015 roku.Pojazd był zupełnie nową konstrukcją, którą zbudowano w...
Używane: BMW 5 F10/F11

Używane: BMW 5 F10/F11 2017-05-17

BMW serii 5 F10/F11 debiutowało w 2010 roku. Produkcję tej generacji zakończono na początku roku 2017, a więc można liczyć na dość spory i nagły spadek cen tej generacji.Zanim jednak ruszymy na poszukiwania dobrej oferty, trzeba zdać sobie sprawę,...
Używane: Volvo XC60 I

Używane: Volvo XC60 I 2017-03-30

Volvo XC60 to dla szwedzkiej firmy niezwykle ważny model. I generacja tego kompaktowego crossovera debiutowała w 2008 roku i stała się najlepiej sprzedającym się modelem w historii Volvo. W efekcie samochód przetrwał w produkcji aż do 2017 roku, gdy...
Używane: Subaru Legacy V i Outback IV

Używane: Subaru Legacy V i Outback IV 2017-02-27

Subaru Legacy V generacji debiutowało w 2009 roku, a niedługo potem oferta została poszerzona o uterenowioną wersję, która tradycyjnie nosi nazwę Outback (IV generacji).W obu modelach japoński producent próbował połączyć typowe dla siebie...
Używane: Alfa Romeo Giulietta

Używane: Alfa Romeo Giulietta 2017-01-06

Alfa Romeo Giulietta to następca produkowanej przez 10 lat Alfy 147. Samochód zaprezentowano w 2010 roku, wiążąc z nim duże nadzieje. Nowe silniki i atrakcyjna stylistyka miały być kluczem do powtórzenia sukcesu poprzednika. Samochód wielkości...
Jesteśmy też na Facebook Jesteśmy też na Google+ Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.