chceauto.pl
x
Używane: Ford Fiesta VI

Używane: Ford Fiesta VI

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2013-10-22 Opinie
Ford Fiest VI generacji to model, który pojawił się w okresie dużych zmian zachodzących w segmencie B. Producenci doszli wówczas do wniosku, że klienci kupujący miejskie samochody nie tylko oczekują czterech kół, kierownicy i kawałka dachu nad głową, i zaczęli konstruować auta o ciekawej stylizacji i dobrych właściwościach jezdnych. Jednym z nich jest właśnie szósta generacja Forda Fiesty.

Ford Fiesta VI
Ford Fiesta VI
Samochód debiutował w 2002 roku i pozostała w ofercie do roku 2008 (po trzech latach od debiutu auto poddano niewielkiemu liftingowi). Stylistycznie całkowicie zerwano z poprzednikiem, podobnie zresztą, jak technicznie - auto zaprojektowano od podstaw w oparciu o zupełnie nową płytę podłogową.

Ford Fiesta VI
Ford Fiesta VI
W efekcie powstał samochód o obszernym wnętrzu, przyzwoitym bagażniku i świetnym prowadzeniu, który również dziś może dawać przyjemność z jazdy. Co równie istotne - znacznie lepiej wykonany niż starsze generacje Fiesty.

Nawozie Fiesty VI ma długość niemal 4 metrów, pojemność bagażnika wynosi 284 litrów. W liczbach bezwzględnych to niedużo, ale w tej klasie samochodów może wynik taki może imponować.

Ford Fiesta VI
Ford Fiesta VI
W Fieście znajdziemy szeroką - jak na samochód segmentu B - gamę jednostek napędowych. Do wyboru są silniki benzynowe 1,3 (dwie wersje mocy: 58 i 68 KM), 1,4 (80 KM), 1.6 (100 KM). Przy okazji liftingu oferta została poszerzona o silnik 1.25 o mocy 75 KM oraz 2.0 (150 - wersja ST). Mniejszy był wybór diesli, początkowo dostępny był tylko silnik 1.4 TDCI o mocy 68 KM, w 2005 roku pojawił się jednostka 1.6 TDCI o mocy 90 KM.

Ford Fiesta VI
Ford Fiesta VI
Dobrą wiadomością jest to, że Ford uniknął wpadek i wszystkie jednostki napędowe są trwałe i pozbawione większych wad. Stąd o wyborze powinien decydować sposób eksploatacji, większe przebiegi skłaniają do silnika Diesla, mniejsze - pozwalają wybrać tańszy w zakupie silnik benzynowy. Który konkretnie? Okazuje się, że różnice w zużyciu paliwa są niewielkie, za to najsłabsze jednostki napędowe w zasadzie nadają się wyłącznie do eksploatacji miejskiej. Najlepszym wyborem będą więc silniki 1.4 lub 1.25 (1.6 jest rzadziej spotykany i zużywa jednak nieco więcej paliwa). Różnice w spalaniu silników wysokoprężnych również są minimalne, co prowadzi do prostego wnioski, że lepiej wybrać mocniejszą jednostkę 1.6 TDCI.

Ford Fiesta VI
Ford Fiesta VI
Nie polecamy sportowej wersji ST. Zużywa ona więcej paliwa, dostępna jest wyłącznie w wersji trzydrzwiowej i wybierali ją zwykle młodzi kierowcy z wysokim temperamentem, przez co często samochody mają za sobą naprawy blacharskie.

Jak już wspomnieliśmy, jednostki napędowe Forda Fiesty są trwałe i nie generują większych problemów. Kłopoty może sprawiać jedynie zużywający się eksploatacyjnie osprzęt (świece, cewki czy koła dwumasowe, wtryskiwacze, turbosprężarka, a także sondy lambda i pompy paliwa).

Ford Fiesta VI
Ford Fiesta VI
Niestety, Fiesta, podobnie jak wiele innych Fordów z tego okresu cierpi na problemy z korozją. Rdza atakuje głównie ranty błotników i drzwi, a także klapy silnika i bagażnika. Te miejsca warto sprawdzić przed zakupem.

Generalnie Fiesta VI cieszy się też opinią o wiele bardziej niezawodnego. Wysoka opinia w zestawieniach usterkowości (np. TUV) potwierdza się w codziennym użytkowaniu. Nie sposób wskazać usterki trapiące większą liczbę egzemplarzy. Narzekać można jedynie na kiepską jakość plastików we wnętrzu, co po większym przebiegu kończy się stukami czy trzaskami.

Ford Fiesta VI
Ford Fiesta VI
Nie bez wpływu na ten stan rzeczy pozostaje dość sztywno zestrojone zawieszenie (kolumny McPhersona z przodu, belka skrętna z tyłu), które zapewnia świetne prowadzenie, ale jednak nieco kosztem komfortu. Zawieszenie jest trwałe, najszybciej zużywają się sworznie wahaczy.

Serwisowanie Forda Fiesty VI nie jest drogie. Rynek części zamiennych (również tańszych zamienników) jest szeroko rozwinięty, a sama konstrukcja samochodu nie jest skomplikowana, dzięki czemu z naprawą poradzi sobie chyba każdy warsztat.

Na rynku wtórnym można spotkać zarówno samochody z polskiej sieci dystrybucyjnej, jak i pochodzące z importu. Te ostatnie mają zwykle mocniejsze silniki i bogatsze wyposażenie (łącznie z klimatyzacją czy czujnikami deszczu). Ich wada to często nieudokumentowana historia (cofane liczniki) i powypadkowa przeszłość. Mniejsze ryzyko istnieje przy zakupie auta z polskiego salonu, ale liczyć trzeba się z gorszym wyposażeniem (brak klimatyzacji, elektryki, jedna poduszka powietrzna). To oczywiście konsekwencja rosnących wraz w wyposażeniem cen nowych egzemplarzy.

Czy warto więc kupować Forda Fiestę VI? Owszem, dobrze wybrany egzemplarz może dostarczyć właścicielowi jeszcze dużo przyjemności z jazdy, nie drenując przy tym kieszeni.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Używane: Ford Fiesta VI - GALERIA ZDJĘĆ

Używane: Ford Fiesta VIUżywane: Ford Fiesta VIUżywane: Ford Fiesta VIUżywane: Ford Fiesta VIUżywane: Ford Fiesta VIUżywane: Ford Fiesta VIUżywane: Ford Fiesta VIUżywane: Ford Fiesta VI

Zobacz także

Ford Fiesta w nowych wersjach

Ford Fiesta w nowych wersjach 2018-10-14

Ford rozszerzył linię modelową Fiesty o dwie odważne nowe wersje, wyróżniające się kontrastującą kolorystyką: Fiesta ST-Line Red Edition oraz Black Edition.Oparte na sportowym wariancie Fiesty ST-Line, na który przypada prawie jedna piąta...
Ford Fiesta Active - polskie ceny!

Ford Fiesta Active - polskie ceny! 2018-08-22

Polscy klienci mogą już zamawiać pierwszy model z nowej rodziny Forda – Fiestę Active. Nawiązujące do crossoverów pojazdy oferowane są właśnie w promocyjnych cenach. Modele Active wyróżniają się pakietem stylistycznym obejmującym m.in....
Ford coraz silniejszy w Europie

Ford coraz silniejszy w Europie 2018-05-17

Kwiecień okazał się niezwykle owocny dla europejskich dealerów Forda. Ogromny wzrost – aż o 32 proc. – zanotowano zwłaszcza w prężnie rozwijającym się segmencie suvów. Pierwsze skrzypce w rankingach sprzedaży – nieprzerwanie – gra model...
Ford Fiesta Active

Ford Fiesta Active 2018-05-07

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Ford poszerza właśnie ofertę Fiesty o nowe, uterenowione modele - Fiestę Active. To pierwszy z przedstawicieli nowej linii, która uzupełniona zostanie wkrótce przez nowego Focusa Active. [image27538 rigry]Ford...
Ambitny plan Forda. Koniec z Mondeo?

Ambitny plan Forda. Koniec z Mondeo? 2018-05-02

Nowy Focus to dla Forda model o strategicznym znaczeniu. Wraz z jego rynkowym debiutem z oferty producenta na amerykańskim rynku zniknąć ma kilka gorzej sprzedających się pojazdów.Władze koncernu zapowiadają, że w najbliższym czasie portfolio Forda w...
Ford marką nr 2 w Europie

Ford marką nr 2 w Europie 2018-04-23

Początek roku okazał się udany dla europejskiego oddziału Forda. W marcu w 20 krajach Europy Zachodniej i Środkowej (wliczając w to Polskę) Ford sprzedał 175 500 samochodów, dzięki czemu miał 8,5 proc. udziału w rynku, stając się drugą pod...
Jesteśmy też na Facebook Jesteśmy też na Google+ Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.